Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

19-7-2012, de dag des oordeels voor @ANWBelektrisch. Ze weten het zelf nog niet, maar dit wordt het einde van de ANWB. Onkunde is troef bij de ANWB. Het gaat om "elektrisch rijden" en de ANWB heeft het er al weken over. Maar men wordt er niet gehinderd door enige kennis van zeken.  Zelfs de term "Peakoil" is bij een hotemetoot van de ANWB onbekend. Evenals het waanzinnig rendement (15%) van de PV-panelen die de ANWB wil gebruiken om hun idool, de Citroen Zero, van z'n plaats te krijgen. Maak de Hollander gek over "zonnepanelen" en toon vooral niet dit beeld. >>>

Voorlopig zit het de "Zero" nog aan de kolencentrales vast en het rendement daarvan is ook niet bizonder groot. Met alle kabel- en omzettingsverliezen komt dat ding gemiddeld niet verder dan 35%.

Warmtekrachtkoppeling? Nooit van gehoord!

Jammer dat de ANWB zo'n last heeft van z'n infobeperking. Had de ANWB het kombikraftwerk genoemd, dan was hun verhaal iets geloofwaardiger geweest. Maar de automaffia kan nou eenmaal slecht combineren.

Het is ikke, ikke en de rest kan stikke.

Als men wat verder dan z'n neus lang is kijkt, dan komt men tot de conclusie dat er al 100 jaar elektrisch gereden wordt. Maar helaas, trein en tram, want hier gaat het over, passen niet bij de haantjesmentaliteit van de automaffia. Vandaar ook dat de "Zero" een gelikt uiterlijk heeft. Het blijft echter krapjes in dit eierdoosje, ruimte voor enige bagage is er nauwelijks.

Autozine teste het ANWB-idool: Al op de eerste dag blijkt dat de beloofde actieradius van 130 km alleen kan worden waargemaakt onder ideale omstandigheden. Dat wil zeggen: 20 graden, windstil en bij voorkeur altijd berg af. In de winterse omstandigheden waaronder de testrit is verreden, geeft de boordcomputer al na 40 km aan dat de helft van de accu-capaciteit gebruikt is! De blik is daarom vaker op de boordcomputer dan op het overige verkeer gericht.

Ook alledaagse zaken, zoals kinderen naar school brengen of boodschappen doen, gaan daarom prima met de C-Zero.

Kinderen naar school brengen. Zo komt het dus dat er steeds minder kinderen meedoen aan het verkeersexamen. Een noodkreet van Verkeerskunde.nl. 

Minder fietsende kinderen: bewerk de ouders!

Die kinderen kiezen later dan ook voor een rijblik. Maar met 3 zakken uit een AH-filiaal heeft de "Zero" het wel gehad. Het miljeu komt op de tweede plaats. Autozine:

De tweede belanghebbende is het milieu. Hoe groen de C-Zero is, hangt af van de manier waarop de benodigde elektriciteit is opgewekt. De 75 kWh die de C-Zero in een week heeft verbruikt, levert met een traditionele kolencentrale ongeveer 105 kg CO2-uitstoot op. Vergassen is iets minder schadelijk en komt op 63 kg CO2. Wie kiest voor wind- of zonne-energie stoot zo goed als geen CO2 uit.

De CO2 uitstoot van een benzineauto die 1 op 15 rijdt, bedraagt gemiddeld 148 gram per kilometer. Alleen in vergelijking met een kolencentrale is de benzineauto schoner..... Lees meer:

Tot zover de door Vodafone gesponsorde wegversmalling. Want elektrisch of niet, het blijft een ruimtevreter. De ENWB (later onder dwang van de ANWB hernoemde ENFB), de huidige fietsersbond had ooit een poster over ruimtegebruik van de heilige koe.

De "Zero" verslindt een oppervlakte van ZES vierkante meter, maar dat is nog niet genoeg. Naast een parkeerplaats thuis heeft de "Zero" ook op het werk een parkeerplaats met stroomaansluiting nodig. Dat zijn er dus al TWAALF.

Verder dien je volgens het verkeersregelement afstand tot je voorganger te houden en die afstand neemt toe naarmate de snelheid hoger is.

De trein? Een paar cm! Bij 140 km/u!

En dit is alleen nog maar het personenvervoer. De "Zero" kan naast z'n eigen lading geen enkele andere vracht vervoeren. En al beweerde de ANWB-hotemetoot bij hoog en laag dat er elektrische vrachtwaggels zijn...

<<<< Dit lukt alleen trein en tram. ^^^^^^^^

Verder krijg je ook bij de ANWB de primitieve kreet te horen: "Dus U wilt dat we met de trein gaan". Gevolgd door het verhaal van de blaadjes en de sneeuw. Nou, ANWB, wat is op het plaatje hierboven in overvloed te zien? Poedersuiker, zaagsel, piepschuim? NS is door een in het verleden gemaakte verkeerde systeemkeuze verworden tot een tram omdat:

Gevolgen bekend.

E.e.a. kan natuurlijk niet zonder gevolgen blijven. Interessant te zien hoe de zaak in puin loopt. De ANWB is gewaarschuwd, zij zijn al tientallen jaren oorzaak van de congestie.

Zoals deze oliejunk, die met zijn gereutel het Renkums straatmeubilair misbruikt om te gaan wandelen.

Nauwelijks 10 minuten fietsen.

Het leuke van ANWB-elektrisch is dat men van de geschiedenis niks geleerd heeft. Iets meer dan een jaar geleden hield de NOS (Louis Dekker) ook al een wanhoopstocht met een elektrisch rijblik. Nooit meer iets van gehoord. Lees meer en geniet. Het leuke is dat zelfs kinderen al elektrisch kunnen rijden. Een standaard gezin met twee kinderen ouder dan 12 jaar kan zelfs met vier verschillende bestemmingen totaal onafhankelijk van elkaar met de trein reizen. Doe dat maar es met de Citroen Zero.


De mens is een dier dat democratisch zijn eigen slachter kiest.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.
Mail