Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

3-7-2012. ANWB-elektrisch wordt irritant op twitter.

RT : Vanmiddag samen met dhr Tienkamp eerste elektr oplaadpunt bij gemeentehuis in gebruik nemen.

Men doet net of zij de enige zijn die elektrisch rijden. Goede wijn behoeft geen krans, maar hier komt er toch één.

De legendarische universele elektrische lokomotief (lok) van de Rhätische Bahn (RhB) Ge 4/4 I die ooit rondreed met het opschrift "Ich bin 50 Jahre alt, 5 Milion km" Dat doet ANWB-elektrisch dit lokje, dat ook probleemloos goederen vervoert, niet na.

Uit Wikipedia: Die zehn Maschinen waren die ersten Elektroloks der RhB ohne Stangenantrieb. 1944 wurden vier Loks bei der Schweizerischen Lokomotiv- und Maschinenfabrik Winterthur (SLM) bestellt, im Juli 1947 die erste Maschine in Betrieb gesetzt. Lees meer:

Dat dit lokje, overigens 1600 pk, universeel is bewijzen bijgaande foto's. Hier één van de loks met grote broer Ge 6/6 voor een trein waarin ook goederenwagens meerijden. Ook daartoe is ANWB-elektrisch totaal ongeschikt.

En verwacht je dat de automaffia daar ook maar iets van leert? Januari 2018, een of andere energiecommissie volledig de weg kwijt. Marjan Minnesma e in de bocht.

Doe ook mee! #elfwegentocht #schoneparade 🌈 https://t.co/azvltVQcyS

Met name Friesland heeft de sloophamer flink gehanteerd. https://t.co/JrC6KAjtiS Moderniseren? Wat is dat? https://t.co/BuTRV4Qy14

Kijk even hoe de Zwitsers dat doen. En zie de goederenwagens achter de personentrein: Minnesma!

Verdere onmogelijkheden van ANWBelektrisch zijn het doen van pendeltreindiensten, waarbij de laatste wagen van de trein over een stuurstand beschikt, waardoor de trein met dezelfde snelheid achteruit kan rijden.

Ook hier een goederenwagen en versterkingswagen in de trein. Samedan 1990.

Foto rechts toont de Ge 4/4 I in hetzelfde Samedan rond 2004, toen de stationsrangeerlok in revisie was. De vervangende rangeerdienst werd uitgevoerd door de toen meer dan 50 jaar oude lok.

Wikipedia gaat verder: Zwischen 1986 und 1991 wurden die Lokomotiven modernisiert, insbesondere wurden neue geräumigere Führerstände angebaut und die Loks mit Vielfach- und Fernsteuerung ausgerüstet.

De grote broer van de Ge 4/4 I is de Ge 6/6 II, die een motordraaistel meer heeft, en daardoor 2400 pk levert. Ook de Ge 6/6 II is nog dagelijks in dienst. En zie wat de 50 jaar oude Ge 4/4 I levert op de lijn naar Arosa, dwars door de stad, met hellingen tot 6%. Men zet gewoon een extra lokje in. Het stinkende verkeer zal zich nog even moeten schikken naar de meest flexibele vorm van transport.

Deze mogelijkheden zijn bij de Nederlandse "tjoek-tjoek"-gemeenschap totaal onbekend. Zelfs een miljeuclub als Milieu-Centraal komt niet verder dan auto en bus als het om vakantieverkeer gaat. Terwijl de bus er bij Ecopassenger toch slecht af komt waar het om de CO2-belasting gaat.

De bus is voorlopig NIET elektrisch en neemt zeker geen goederenwagens mee. En dat scheelt flink in de ruimte op de overvolle wegen, waar vrachtwaggels en bussen regelmatig even gaan liggen.

Dat doet het Zwitserse Migros wel. Uit Bahnonline.ch

Die Migros Wallis erhöht ihre Warentransporte auf Schienen um 80%.

3. Juli 2012 @ 08:00 Uhr

Genossenschaft Migros Wallis
Seit dem 12. Juni 2012 ist der ökologische Fussabdruck der Migros Wallis noch kleiner: Die Genossenschaft hat der Anteil der von der Bahn transportierten Waren erhöht. Die Betriebszentrale der Migros Wallis in Martigny nimmt jetzt täglich drei bis fünf zusätzliche Bahnwagen in Empfang. Durch diese vorteilhafte und umweltschonende Belieferungsweise können 1‘400 Lastwagenfahrten im Jahr vermieden werden.
Lees meer:
Nederland moet nog heel veel leren.


De ergste oplossing? Die waarbij niets eens probleem aanwezig is.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
MailMail