Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie.

Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

14-7-2013.

Aardgas onder de Noordzee, maar hoeveel? En zijn ze economisch winbaar? Een paar uitspraken van visionairs en de relativering.

Telegraaf: Nederlandse Noordzee ware goudmijn.
Peakoil NL Aardgas onder de Noordzee maar hoeveel?


Lars Boelen @larsboelen 
@peakoilnl
Die is goed zeg "Peak Demand Conventional Oil". Ik rij ook liever op steenkool&schalie-olie, OPEC kan wel inpakken met hun olie.


En meteen is daar weer TomdeRidder.

Modernisierung Re 460: Die Lok 2000 wird modernisiert.

Wikipedia: De SBB Re 460, ook wel lok 2000 genoemd, is een elektrische locomotief voor het goederenvervoer en het personenvervoer van de Zwitserse spoorwegonderneming Schweizerische Bundesbahnen (SBB).

En de beperking van de domroep.

'Kopmaken'

In het MER zijn meerdere varianten uitgezocht voor de toename van het goederenvervoer in Oost-Nederland, waaronder de route over de IJssellijn, waarbij treinen ‘kopmaken’ in Deventer. Landsdeel Oost vindt het echter te vroeg om te kiezen voor de IJssellijn. Het omdraaien van de treinen in Deventer kost veel tijd en geld, waardoor het maar de vraag is of transportbedrijven gebruik van de IJssellijn maken als er nog snellere en goedkopere routes voorhanden zijn.

Een vrachtwaggel moet je omdraaien. Eén van de reserveloks die direkt bij binnenkomst vastmaakt is dan een veel simpeler oplossing. En dan was er nog de Cargosprinter. Maar echt nodig is dat niet. Aan elke containertrein is ook een stuurstandsrijtuig te hangen. Waarin zich bv personeel bevindt.

En containerwagens kun je ook aan elke personentrein hangen. Buiten de spits. De stoptrein van Arnhem naar Ede-Wageningen, nu met 40 jaar oud materieel gereden, staat in Arnhem een half uur te niksen. Je zou dan na elke rit op station Arnhem één of meer goederenwagens kunnen afkoppelen en deze naar een zijspoor of goederenloods kunnen rijden of later naar het goederenstation. Er zijn tientallen stations in Nederland waar dit vroeger kon. Dit wordt nu gesaneerd. Afgebroken dus.

Maar nogmaals, hotemetoten en media hebben hier geen kaas van gegeten. Na het Franse treinongeluk spreekt de NOS nog steeds over "treinstellen" waar het om losse rijtuigen gaat. Soms heeft men het zelfs over "treintoestellen".


Vind je het gek dat er hotemetoten op het schild gehesen worden voor een enkel elektrisch rijblikje? Het vrachtvervoer zijn deze opperhoofden dan voor het gemak maar even vergeten. Dat sloopt en gast gewoon door.

Peakoil? Nooit van gehoord! Een modulair opgebouwd verkeerssysteem? Ook bij "Verkeerskunde" onbekend.
Nieuws: Literatuurtip: ‘Rijden onder spanning. Waarheen met de elektrische auto?’

Goederenvervoer per spoor? Ook bij "Duurzaambedrijfsleven" onbekend:
Autofabrikant gebruikt alleen groene stroom om auto te maken. BMW i3, ook duurzaamheid rondom de auto.


Apen kunnen niet zingen, maar ze proberen het tenmiste ook niet.


Klimaatkombi zal op diverse media interveniëren. Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
Mail