Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

1-12-2012. Automaffia langzamerhand aan de kant geschoven.

Deze aflevering zal voornamelijk gewijd zijn aan de gevolgen van de onzin die de domroep verspreidt: Om te beginnen, Groenslinks, die ondanks alle congestie gewoon MOET en ZAL blijven rijden. Desnoods met "zonnepanelen" (aandeel in de stroommix in DUITSLAND niet meer dan 5%). Let even op het slot. Nogmaals zonnepanelen en elektrische auto's. Kritisch? Dan word je genegeerd. Uitgelachen. Een gevolg van de verspreiding van onzinnieuws. Maar wie het laatst lacht.....

Vervolgens de RAI-autokwijlshow, waar voornamelijk mannen een harde plasser krijgen van het blik dat ze toch niet kunnen betalen of diep in de schulden komen. Om nog maar te zwijgen over het "elektrisch rijden", wat al 100 jaar kan. Zie de mogelijkheden hiervan in de volgende plaatjes die aantonen als er een deel van dat "elektrisch rijden" kapot gaat je het gewoon kunt vervangen. Mits je een beetje slim bent natuurlijk. Dat laatste kan een probleem zijn als je teveel de Nederlandse domroep volgt. Die laat je regelmatig kwijlen over dat blik. Zoals onderstaand filmpje in een reeks van gejank over het niet doorgaan van die auto-RAI aantoont.

Blikopnieuws (toepasselijke naam) meldt: Bijrijder van vrachtwagen overleden na aanrijding spoorwegviaduct

Nieuwerkerk aan den IJssel - Een 20-jarige man uit Twello, bijrijder van een vrachtwagen, is vrijdagmorgen overleden na een aanrijding op de N219, Schielandweg. Dit meldt de politie vrijdag
. Lees meer:

Het is gewoon afgelopen

Uit Dichtbij.nl (ook weer zo'n toepasselijke naam): VVD wil autotunnel onder spoor tunnel.

AMERSFOORT - De VVD wil een autotunnel onder het spoor door. Op deze manier willen ze dat het spoor gekruisd wordt. Volgens de partij wordt er op deze manier voldaan aan het coalitieakkoord. Hierin staat dat er voor een betere ontsluiting van de westkant van Amerfoort zal worden gezorgd. Lees meer:

En "HetkaWel heeft ook weer wereldschokkend nieuws: Een Libanese uitvinder heeft een apparaat ontwikkeld waarmee mensen energie op kunnen wekken door er in te rennen. Zijn zogenaamde ‘Green Wheel’ werd op de website van een ontwerpbedrijf, met milde spot, “Hamsterwiel” genoemd. Lees verder

Ook is er de site van de ASN-bank, die als een wolf in schaapskleren je probeert "slim" te houden.

Uit HetkanWel: Lichamelijke oefening is net zo belang voor een gezonde bovenkamer als breintraining met denkspelletjes en oefeningen. Dit blijkt uit een nieuw onderzoek van de Australische Universiteit van Queensland.

Uit onderzoek werd uitgevoerd bij oude muizen, wiens hersenen volgens de wetenschappers op dezelfde manier oud worden als die van mensen.
Lees meer:


Intussen kan men daar weer niet zonder een....

(Advertentie) Goed voor je huid én je portemonnee: natuurcosmetica van Nonique.

Breintraining met denkspelletjes en oefeningen. Zou voor de automaffia ook niet verkeerd zijn. Zodat men kan leren hoe het spoor delen die defekt zijn gewoon vervangt.

Nogmaals, de kater van Groenslinks die z'n wonden likt. Heeft ook niets geleerd. Zonnepanelen en elektrische auto's. Nogmaals: elektrisch rijden kan al 100 jaar, het aandeel stroom uit "zonnepanelen" is niet meer dan 5%. In de winter nog veel minder.

Ruimtegebruik?

Stug volhouden!

Deze humor is dagelijkse kost bij domroep NOS

Louis Dekker, de man met de stekker.

De volgende stap is deze, de brandstofprijzen gaan de bussenclubs parten spelen, evenals de personeelskosten, want in elke bus zit een chauffeurtje.

Uit de Stentor: KAMPEN - Het nieuwe station Kampen Zuid is straks in de avonduren en op zondagen niet met de bus te bereiken. Wie doordeweeks met de Hanzelijn naar Kampen reist, kan maar beter voor half zeven 's avonds arriveren, anders moet eigen vervoer worden geregeld of de fiets worden genomen. Het oude station ligt aanzienlijk dichter bij stad en wijken dan het nieuwe. Vanuit de gemeente Kampen is wel aangedrongen op het 's avonds en op zondag laten rijden van stadsbussen, maar vervoersbedrijf Connexxion heeft laten weten dat dit niet rendabel is. Er zou dan te weinig gebruik worden gemaakt van de twee (tijdelijk drie) stadslijnen. Lees meer:

En dus neemt men de auto, haast,
haast, haast.

Uit de Telegraaf: Bizarre botsing met trein
Hoog Soeren -

In het gehucht Halte Assel (bij Apeldoorn) is dinsdagavond een trein op een auto gebotst. Die was daar terechtgekomen omdat de bestuurster het spoor had aangezien voor de inrit van een parkeerplaats.

De 58-jarige vrouw uit Maassluis kwam vast te zitten in het grind. Ze kon de auto op tijd verlaten, maar het lukte haar niet meer om de auto van het spoor te krijgen. Ook de hulp van twee voorbijgangens mocht niet baten, meldt Omroep Gelderland.

De internationale trein uit Berlijn knalde vervolgens op het obstakel. De auto kwam vast te zitten onder de trein. Niemand raakte gewond. De treinpassagiers werden met  bussen verder vervoerd. Het traject tussen Apeldoorn en Amersfoort is tot diep in de nacht gestremd geweest.
Lees meer:


En waarom kwam de auto onder de trein vast te zitten? Een lokje van een slordige 80 ton til je niet zomaar even op. Door het ontbreken van een baanruimer schuift het olie zuipende objekt onder de lok. Alle overige materieel wereldwijd monteert dan een "baanruimer". Ook de Zwitsers, die trouwens heel anders met het spoor omgaan.

Uit het AD: In Hillegom is een automobiliste doorgereden nadat ze een 12-jarige jongen had aangereden. Het ongeluk gebeurde dinsdag, meldde de politie.

De jongen fietste naar school toen hij werd aangereden op de rotonde van de Meerlaan met de Olympiaweg. Hij viel op de grond, en raakte daarbij gewond. Zijn fiets raakte beschadigd.

De vrouw die de auto bestuurde, zei dat ze geen tijd had om te helpen, omdat zij haar eigen kind naar school moest brengen, meldt Omroep West. De politie is op zoek naar de bestuurster van een blauwe Citroën C3.
Bron:

En zeg nou zelf, dit is toch ook een mooi resulttaat nadat je dit hebt gelezen: Delen van een trein zijn na een ongeval nog goed bruikbaar als je bedenkt dat het slechts delen zijn, die mits voorzien van een stevig "trek- en stootwerk" nog wonderen kunnen verrichten. Dit Citroentje is in z'n geheel geschikt om weer nieuwe treindelen te maken. Vergelijk onderstaand "treintje" met het voor de sloop bestemde materieel in de foto's hierboven. Vertel dat nou even aan NS.

Tagesschau vom 29.11.2012
En het reusultaat is veelbelovend.


Als er één schaap over de dam is, stond het hek open.


Klimaatkombi zal op diverse media interveniëren. Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.