Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

23-3-2014 Elektrische auto en zomerpanelen grondig onderuit gehaald.

Uit Duurzaamnieuws: Over elektrisch rijden. In 2030 zijn 75% van alle auto’s elektrisch, staat er (en wat verderop: 100%). Wat betekent dat? In Nederland rijden er momenteel 8 miljoen auto’s rond en werden er vorig jaar iets meer dan 400.000 stuks verkocht. Als het autobezit niet meer groeit, zouden er over 15 jaar 6 miljoen elektrische auto’s moeten zijn. Om dat aantal te halen zouden er dan elk jaar 400.000 elektrische auto’s moeten worden verkocht. Oftewel: vanaf vandaag worden er alleen nog maar elektrische auto’s verkocht in Nederland. Alleen: die zijn er niet, want wereldwijd worden er nog maar 200.000 per jaar gemaakt. En dan laten we het tekort aan aardmetalen en de zes energiecentrales die nodig zijn om de stroom voor die auto’s op te wekken gemakshalve even buiten beschouwing.

De voorstanders van deze uiterst inefficiente vorm van energie (alleen stroom) wonen hier. (Benedendorpsweg te Oosterbeek). Hotemetoten voor wie een paar duizend euro niets uitmaakt. JanmetdePet kan alleen maar dromen van een elektrische pooierbak.

Duurzaamnieuws gaat verder: Over energieneutrale woningen. Vanaf nu moeten er 250.000 woningen per jaar energieneutraal worden gemaakt. Dat zijn 1000 woningen per werkdag. Zonnepanelen spelen daar een belangrijke rol bij. Stel nu dat elke woning voor de helft van zijn elektriciteit zou voorzien met zonnepanelen, 8 panelen per woning. Dan zouden er jaarlijks net zoveel zonnepanelen moeten worden geïnstalleerd als het totaal van alle zonnepanelen in Nederland bij elkaar. Of die te leveren zijn, en of er voldoende vakmensen zijn om die te installeren, daar wordt niet over gerept. En dat is nog maar één aspect van de renovatie.


En de vrachtwaggels? Ah, vergeten. Lees het hele verhaal hier en indien gewist hier. En zie ook de gevolgen. VOL = VOL. Voordelen?

Uit Nuzakelijk: De Belastingdienst heeft zeker een half miljard euro moeten betalen voor de fiscale stimuleringsmaatregelen voor (semi-)elektrische auto’s in 2013.

De autobranche, die eerst lobbyde voor de belastingvoordelen, keert zich tegen de maatregelen.
Lees meer:

Ook de Volkskrant zit in het complot. Evenals ProjectA15. En wat doen Vroege vogels en vooral Natuurenmilieu? De laatste gaat zelf de rommel (€ 407/mnd) verkopen, bepaald geen akkefietje voor JanmetdePet. Lees wat men op eigen documentatie hierover meldt.

En hier hun belachelijke aktie op de radio:


Op stroom uit eigen zonnepanelen, hier gaat Milieudefensie volledig de mist in. De feiten en het alternatief.

En wat doet de politiek?


Die houdt de chaos gewoon in stand.

Zelfs Groenslinks denkt dat "klimaatneutraal"te kunnen redden.

Dat de denkwijze van Groenslinks de geestelijke armoede in stand houdt kan een 70-jarige nog navertellen dankzij het accuraat optreden van omstanders.

Omroep Gelderland: WOLFHEZE – Een vrouw is dinsdagavond op het nippertje gered bij een aanrijding tussen een trein en de personenauto waar de vrouw in reed. De aanrijding vond plaats op de Johannahoeveweg in Wolfheze.

Vermoedelijk heeft de vrouw per ongeluk de verkeerde afslag genomen en is op het spoor terecht gekomen met haar auto. Op dat moment kwam er een trein aanstormen, omstanders wisten de vrouw net op tijd uit de auto te redden.

Steeds vaker deken bejaarde personen te moeten blijven rijden. Ondanks het feit dat de waarneming sterk achteruit gaat. Deze vrouw dacht dat ze een trein was.

Terwijl je als senior toch gewoon geaccepteerd wordt in de trein. Dankzij dit egoistische optreden gaan er nu weer 4 of 6 bakken naar de werkplaats en kunnen niet ingezet worden. Bedankt politiek.


 



Om het treinverkeer snel weer opgang te krijgen heeft de brandweer de zwaar beschadigde auto van het spoor getrokken. Wel was er tijdelijk geen treinverkeer mogelijk.

Deze trein, bestaande uit 4 of 6 bakken, gaat weer in z'n geheel aan de kant. De Zwitsers kennen modulair opgebouwd spoor. Voor NS is er weer een kans. Bij een aanrijding als hierboven gaat er slechts een enkele bak aan de kant. De kneuzen worden op het opstelterrein verzameld en op gezette tijden naar de werkplaats gebracht om daar te herstellen van opa's en oma's rijkunst.

Naar een klimaatneutrale treinreis kan alleen per spoor en dat wordt Europees aangepakt.

En zoals je ziet modulair opgebouwd. Deze site is daarmee ook meteen site voor de bijscholing van NS. Daar gaat men binnenkort de eerste generatie VIRM-dubbeldekkers moderniseren.

Moderniseren? En voor gehandicapten? Kunnen alleen op de grote stations instappen. Daar staat nl een constructie die dit mogelijk moet maken. De Zwitserse gehandicapten hebben geen probleem.

Daar plaatst men simpel een rijtuig met lage instap in een bestaande trein. Dat had men met de de modernisering van DDAR naar DDZ ook kunnen doen maar de beperking van de NS-hotemetoten verhinderde dat. Dit treinstel kan defekte rijtuigen ook op het station vervangen en de samenstelling aanpassen aan het reizigersaanbod.

Elk treinstel kan dat daar.

De Zwitsers zijn ook kunstenaars in het ombouwen van allang afgeschreven materieel. Zoals te zien is aan de afsluitende trein. Lage instap ingevoegd in reguliere trein.
Probeer dit met een VIRM.

Sneeuw gaat hier ook weer een probleem opleveren. Zie de ruimte tussen spoor en baanruimer op het Zwitserse- en NS-materieel. Had ook aangepast kunnen worden. Zodat ook dit mogelijk is.

Nog belangrijker.

Probeer een VIRM ook es in te zetten voor het al eerder genoemde en door de media genegeerde goederentransport.

De bezetter is na 69 jaar weer terug.

Het goederenvervoer kan volledig verspoord en dus elektrisch uitgevoerd worden en zelfs gecombineerd worden met het personenvervoer. Nieuw spoor voor goederen hoeft niet aangelegd te worden, miljarden bespaard. Wel gesloopte infra herstellen. Hier in Putten, waar bedrijfssporen verdwenen zijn.

Hier rechts, zeer aktueel, een Oostenrijkse stoptrein (NS noemt dit tegenwoordig een Sprinter) die probleemloos 4 goederenwagens meeneemt. NS, nu Prorail en NS, hebben ooit de talloze goederenloodsen langs het spoor gesloopt. Die moeten dus gered of herbouwd worden. Op diverse plaatsen is nog te zien waar vroeger spoor lag.

Goederenloodsen en rangeerloks, zodat de Sprinters na het afkoppelen van de goederenwagen(s) weer snel verder kunnen en het spoor weer vrij komt. Langere goederentreinen één of twee keer per dag in de daluren inzetten volgens de foto links. Hier is een in de voormalige DDR op de kop getikte tweedehands lok ingezet en een even oud rijtuig met stuurstand. Werk voor Arriva, Veolia en Breng.

Dit levert bovendien hoogwaardige werkgelegenheid op, welke jongen (of meisje) droomt er niet van machinist op een trein te worden. Hier liggen kansen.

Parkeerproblemen zijn ook verleden tijd, evenals de kantelende vrachtwaggels.


Gebrek aan fantasie? Ga beleggen!!


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
MailMail