Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

13-7-2014 Weer veel lol via de (sociale) media: Te beginnen met het plastic. Hierin slaat de firma Hein de plank volledig mis.

AH breidt uitgave gratis plastic zakjes uit - via

Vereer AH maar es met een bezoekje, geen portemonnee meenemen, je koopt er toch niks. Wel (met plastic) volgeladen winkelwagen laten staan.

Dan het transport van al dat moois. Bevoorraden kan helemaal per trein. Dat deed men ooit in de Rotterdamse wijk Katendrecht, voordat de sporen daar verdwenen.

Nu is het hoofdzakelijk de vrachtwaggel die deze taak (nog) overneemt. En wat doet het gemanipuleerde klootjesvolk? Men trapt er met open ogen in.

Vrachtwagen promoot 'biologisch Dronten' in Europa: Dronten timmert als woon- en bedrijfslocatie aan de weg. I... http://t.co/WL9PkNGZUS

Let wel, dieseltjes. Met allerlei flutargumenten probeert men dit goed te praten.

En ook NS komt niet verder dan personenvervoer met vooral veel gelikt materieel. Om klanten te trekken worden de stations voorzien van de nieuwe afvalgeneratoren, waarvoor NS zelfs de faciliteiten en personeel levert.

Hier links wordt Kiosk met een uit een vrachtwaggel afkomstige container bevoorraad. Men verzint vanalles om de vrachtwaggel te promoten. Goed werk, des te eerder is er krapte in olie met de gewenste prijsstijgingen. Dat zal ze leren.

De olie zit zelfs in de hersenen van sommigen, ondanks dat de trein ALLE transportproblemen kan oplossen wil men spoorlopen tegen windmolens. Lees meer:

Dit zijn de 25 projecten van de ASN bank wereldprijs, blabla

Vooral deze Solarcycle icm deze Riziqi zijn een sprekend voorbeeld van groen geleuter. Zet nauwelijks zoden aan de dijk.

En ook het persoonlijke rijblik kampt met tegenslagen en weer zijn het de "salongroenen" die de wijsheid in pacht hebben. Verkoop van elektrisch blik daalt in 2014. Lees meer:

De fratsen van NS over weer een treinstel dat niet met een enkele wagen versterkt kan worden. Terwijl dit toch zo simpel is en er zelfs goederenwagens meegenomen kunnen worden. Met gerenoveerd materieel bouw je zelfs een lage instap in.

«Das private Auto hat in der Stadt keine Zukunft» http://t.co/26EeRe5rsO via @srfnews

De NOS maakt zich ernstige zorgen, het is gewoon afgelopen met de asociale wegversmallingen. Lees meer:

Parkeerplaatsen bij stations zijn overbodig. In deze trein stappen voornamelijk forensen en het grootste deel komt per blik.

Deelnemende #treinontwerpers bedankt! De jury (oa @jellebc @daanroosegaarde @HansUbbink) heeft gekozen, in sept meer.

Ook Albert Hein zal naar alternatieven moeten uitkijken. En die zijn er zat. Wat te denken van deze regionale spoorclubs die probleemloos een container achter de (personen)trein hangen, of zelfs een complete goederentrein.
Dan is DIT totaal overbodig.

En men zal uiteindelijk toch wel moeten.

"Over elektrisch rijden. In 2030 zijn 75% van alle auto’s elektrisch, staat er (en wat verderop: 100%). Wat betekent dat? In Nederland rijden er momenteel 8 miljoen auto’s rond en werden er vorig jaar iets meer dan 400.000 stuks verkocht. Als het autobezit niet meer groeit, zouden er over 15 jaar 6 miljoen elektrische auto’s moeten zijn. Om dat aantal te halen zouden er dan elk jaar 400.000 elektrische auto’s moeten worden verkocht. Oftewel: vanaf vandaag worden er alleen nog maar elektrische auto’s verkocht in Nederland. Alleen: die zijn er niet, want wereldwijd worden er nog maar 200.000 per jaar gemaakt. En dan laten we het tekort aan aardmetalen en de zes energiecentrales die nodig zijn om de stroom voor die auto’s op te wekken gemakshalve even buiten beschouwing". Lees meer:
De lachshow blijft:

Evenals het showprogramma dat afval blijft produceren en dus vrachtverkeer creëert. Maar elektrisch? Vast op 50, meer niet.

http://klimaatkombi.nl/images/Transport/RhB_koelcontainer.jpgEn dat ontgaat zelfs de miljeubeweging en zeker de politiek:

"Vandaag starten wij daarom een petitie om bij de overheid te pleiten voor een tijdelijke stimuleringsmaatregel. Ondertekenaars maken kans op een weekend rijden in een Tesla."

De miljeumaffia maakt het klootjesvolk geil voor een pooierbak. Waar JanmetdePet in de flat die moet opladen wordt er niet bij verteld. Hij heeft geen oprijlaan. Wat het straatbeeld dan wordt snapt men ook niet. Het gevolg:

- Weniger Güter auf der Schiene, mehr im Lkw

verfasst am

Im Jahr 2014 wurden 73,1 Prozent aller Güter in Deutschland per Lkw bewegt. Das entspricht einem Anstieg von 0,7 Prozentpunkten im Vergleich zum Vorjahr.

En de volgende struisvogel staat er alweer, kop in 't zand:

#Instapdag: mama je moet ook zo'n elektrische auto kopen! Leuk 10-jarige jongens begrijpen t:-)
Hopeloos in de parkeerklem.


Eén pagina dwaalleer vergt 10 pagina's weerlegging.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
MailMail