Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

14-12-2011: Een aantal lieden uit de media, waaronder ook twitter gerekend wordt, heeft zich deze week weer onsterfelijk belachelijk gemaakt. Allereerst was daar de VARA, die het 1000ste oplaadpunt voor elektrische rijblikken aankondigde. Men vermeldde er meteen bij dat er nog slechts 700 elektrische rijblikken rondrijden. Later in de week lanceerde @plugsurfing_nl zijn hormoontweet over de Tesla.
Wordt de nieuwe Tesla een succes? Waarom (niet)?
Een ander wild idee van @plugsurfing_nl : Maak van elke lantaarpaal een oplaadpaal?!

Niet gehinderd door enige technische kennis. Elke lantaarnpaal is gezekerd, vermoedelijk met een zekering van 10 Ampere om de toevoerleidingen niet te zwaar te belasten. Renkums wethouder Rita Weeda toonde al aan dat een normale huisinstallatie nauwelijks voldoende is om één enkel rijblik snel op te laden.

Laat staan een hele verzameling elektrisch schroot:

Die toevoerleidingen zullen dus drastisch aangepast moeten worden of de elektrische roestverzamelingen zullen er twee dagen aan de stekker moeten hangen. Het is dan logischer er een tram te laten rijden die z'n eigen toevoerleiding heeft.

Al eerder gingen de NOS en enkele politici af door de zijdeur, maar men houdt vol. Ook @Groenlinks negeert de al jaren aanwezige verkeersinfarkt, maar komt daar door eigen egoisme niet uit. Hier een oliejunk met pech, waardoor de vrachtwaggel de linker weghelft neemt. Je zal daar maar oversteken... Rechts de chaos in de nauwe Weverstraat in Oosterbeek, waar men het liefst IN de winkel parkeert. Ook naar de natuurvoedingswinkel even verderop in de straat gaat men per rijblik.

Afstemming tussen en op N225? Wie wil rotonde, wie stoplichten en wie de taskforce verkeer?

Ook Groenslinks propageert het elektrische rijblik. En ook PvdA-wethouder Rita Weeda probeerde de "stekker". Door eigen domheid zonder succes. En zie de gevolgen:

Op deze site al genoemd, "ruimtevaartprofessor" Wubbo Oksels met z'n elektrische superbus, ook een individualistisch achterhaald concept, dat een aparte infrastruktuur nodig heeft. Maar vooral de mislukkingen van het elektrische wegverkeer worden consequent genegeerd.

Wat dat met de Tesla te maken heeft? Een oud bericht van de voorafgaande weblog, om aan te geven dat men van de geschiedenis niks geleerd heeft:

De VARA is helemaal wild van auto's, maar hiermee komt VARA's "Vroege vogels" in botsing met z'n eigen principes. Het miljeu. Je kan als VARA's "Vroege vogels" natuurlijk niet ronkend tussen Leiden (waar Bentveld woont) en Hilversum heen en weer jakkeren. Daarom heeft de VARA (alweer) z'n oog laten vallen op de Tesla, een zoemende sportwagen met een vermogen van 248 pk, waarmee een elektronisch begrensde snelheid van 201 km/u gehaald kan worden. Kosten van dit speeltje, € 100.000.-

Oom agent, pak je bonnenboekje maar vast, het kan er wel af.

De VARA zette zijn uitzending over het elektrische rijblik door. Hiermee begeeft de VARA zich in het criminele circuit, de VARA suggereert namelijk dat je de elektrische auto met zelf opgewekte stroom kunt opladen? Een stelletje oplichters. Rekensommetje. Om een rijblik te laten rijden is dagelijks 20 KWU nodig. Stel er ligt 2 KW aan PV-panelen op je dak. Dan moet de zon 10 uur schijnen om die akku op te laden. Onder gunstige omstandiigheden!

Nog een rekenhulp hiervoor.

Dat het elektrisch rijblik nog lang geen gemeengoed is en zal worden blijkt uit het volgende bericht.

In Amsterdam, stad van fantasie, organiseerde "The New Motion", een organisatie die elektrisch rijden promoot, een feestje. De DJ kwam met een bakfiets aanrijden, plugde z'n geluidsinstallatie in het oplaadpunt en daar was de muziek.

We hebben op dit moment te maken met een ongebreideld egoisme en luiheid. Voor een afstand van vijf km wordt in dit land het rijblik gebruikt. Dat heeft consequenties voor het ruimtegebruik, op deze site al eerder aangekaart. Het giet op dit moment (8:15) bakken uit de hemel en het aantal kinderen van twee scholen dat hier normaal langs fietst is dan ook duidelijk afgenomen. Zij worden nu per rijblik naar school gebracht, 280 km file om 8:35.


Je zit niet vast in het verkeer, je BENT het verkeer.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Ervaar meer over Klimaatkombi.
Mail