Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

20-5-2012. De VARA weer over elektrisch rijden

Liefde voor laden

Elektrisch rijden wordt steeds populairder in Nederland. Belangrijkste bottleneck zijn de weinige laadlocaties. Op ruim 2000 plekken kun je nu terecht met je elektrische auto. Met de campagne 'love to load' wil het duurzame consumentenplatform Nudge samen met The New Motion 200 nieuwe laadlocaties plaatsen om elektrisch rijden te stimuleren. Lees meer:

Heeft eigenlijk niets te maken met het volgend onderwerp. Of toch wel?

Twitter blijft een inspiratiebron, een jaar geleden weer een nieuw woord geleerd, "Verkansie", vakantie in Verweggistan? Mobiliteit, in welke vorm dan ook, heeft ernstige gevolgen voor de gemeenschap. De onweerswaarschuwing van het KNMI veroorzaakte weer een mopperstroom onder de twitteraars.

Eén van hen was blij dat de bus "airco" had. Dat het energieverbruik sterk stijgt door de overbodige luxe, je kon vroeger ook een raampje of het dakluik open zetten, ontgaat de meesten. Meer lezen:


Een andere mobiele voorziening laat Eneco de laatste tijd rijden, helaas nog steeds afhankelijk van olie, terwijl een hier getoonde constructie toch simpel achter de tram gekoppeld kan worden. En het mooie is, Eneco levert duurzaam opgewekte stroom, tenminste dat zeggen ze.

Tram kan dus met deze door Eneco geleverde stroom rijden. Jammer dat men dat bij Eneco nog steeds niet weet.

Trouwens "groene" gemeente Renkum blijft verslaafd aan olie. Alweer een buurtbus en nog wel over een voor de Rijnlijn geplande route. Meer lezen:

Kom Eneco, kom Renkum, aan de slag! Neem meteen het industrieterrein aan de Schaapsdrift mee, dat wordt nu door vrachtwaggels bevoorraad.

Meer lezen: Met alternatiefje hieronder:

ShoutboxMail
MailMailMailMailMailMail

Uit het "Nieuwsblad van het Noorden": Hoogezand  -De gemeenteraad van Hoogezand-Sappemeer komt komende maandag om 19.00 uur in een extra besluitvormende vergadering bijeen. Aanleiding is het verdwijnen van Q-liner 301 na de start van de treinverbinding tussen Groningen-Veendam begin mei. Meer lezen:

Wie dit nog begrijpt mag even een reaktie plaatsen op de Mailbox, ook te bereiken door de muis over de trein te bewegen en er op te klikken.

Het is voor prorail heel simpel om boven de hier boven genoemde spoorlijn een koperdraadje te spannen, waardoor de trein naar Veendam elektrisch gaat rijden. Het Arriva-materieel is simpel om te bouwen voor elektrisch bedrijf. Probeer dat maar es met een bus van Q-liner.

Verder barst het van de bedrijven aan deze spoorlijn, die niet voor niets door Prorail in stand werd gehouden. Monteer je bovendien nog standaard koppelingen aan het Arrivamaterieel, kan onderstaande combinatie op de baan verschijnen. Probeer dat maar es met een Q-liner. De Q-liner is bovendien verslaafd aan fossiele brandstoffen.
CO2 maar weer? Oorlogje maar weer?


Het gevaarlijkst zijn diegenen die de gevaren negeren.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.
ShoutboxShoutbox