Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

20-11-2012. Uit Roosendaalnieuws: VVD wil meer concurrentie op het spoor.

ROOSENDAAL - Naar aanleiding van de problemen met het treinverkeer vanuit Brabant naar België pleit de VVD voor meer concurrentie op het spoor. Volgens de liberalen kunnen veel problemen opgelost worden als er naast de NS en de Belgische NMBS nieuwe vervoerders op het spoor worden toegelaten.
Lees meer:


Nog even en de situatie op het spoor lijkt op de situatie op de weg. Allemaal eenlingen. Prachtige chaos. Hollanders kunnen ook niet anders denken dan eenlingen. Zelfs het vrachtverkeer bestaat uit eenlingen. Elke vorm van samenwerking, bv om files te voorkomen, is uitgesloten. Zoals te zien is bij deze twee vrachtwaggels met exact dezelfde bestemming. Een plein ernaast dat één dag per week gebruikt wordt voor de markt. Die ook weer bestaat uit eenlingen. Samenwerking hihil komma nul.

Zelfs als men het voor elkaar krijgt om dat vrachtvervoer elektrisch te laten verlopen denkt men nog in individuen. Zoiets is bekend als autisme.

En de dom gehouden autisten zijn enthousiast. Zulke kinderen gun je toch een fanta:

Uit Lowtechmagazine: Een grootschalige introductie van elektrische auto's kent veel technische uitdagingen en zal veel tijd en geld kosten.

Het verduurzamen van openbaar vervoer en goederentransport zou daarentegen snel en met bestaande technologie kunnen gebeuren, voor een spotprijs - als er voor de trolleybus en de trolleytruck wordt gekozen.

Renaat: Weer een uitstekend artikel waar ik graag één aanvulling bij geef.

De bovenleidingen zijn inderdaad een belangrijk nadeel van trolleybussen. Een hybridesysteem kan hier inderdaad een oplossing voor bieden en tevens een nog wat grotere autonomie bieden. En bij gebruik van een kleine batterij kan men bovendien nog remenergie terugwinnen wat de trolleybus nog zuiniger maakt. Maar het zou pas echt mooi zijn als men in stadscentra helemaal geen bovenleidingen nodig zou hebben. En dat blijkt mogelijk.
Lees en geniet:

Wat deze club maar niet wil zien zijjn de files. Al deze eenlingen denken alleen aan zichzelf, alleen hun eigen opdracht, die zo snel mogelijk vervuld moet worden. Het resultaat is dagelijks te zien op de weg.

Aan geen van deze speelgoedjes zit een koppeling zodat de benodigde ruimte verkleind kan worden. Remenergie winnen de spoorwegen al sinds de jaren 30 van de vorige eeuw terug.

En het bestaat allemaal al, al 100 jaar. Personen- en goederenvervoer worden zoals op onderstaande video gecombineerd. Zodat er ruimte bepaard wordt.

Nog wat kwinkslagen van de autisten:

Heel goed idee. Eigenlijk zou er overal een Bovenleiding moeten hangen
dat ook autos hem kunnen gebruiken.


Geplaatst door: Tim | 14 augustus 2010 om 12:45

Jaja, voor de autisten wordt heel Nederland volgehangen met koperdraad. Eerst eist men de straat op, dan de ruimte erboven.


Gerard van Reekum

In het overigens uitstekende artikel noch in de commentaren wordt melding gemaakt van politiek-geïnspireerde 'vendor lock-in' door de leidende oligopolies Alstom, Bombardier en Siemens, waardoor openbaar vervoerbedrijven in talloze landen met handen en voeten aan te dure inkoop en exploitatie van tram en light rail gebonden zijn.


Niemand heeft gemeenten ooit verplicht om bv Combino's van Siemens aan te schaffen. Met name de Amsterdammers gingen zeer creatief om met aanschaf en ombouw van trams. Vauit Amsterdam stamt ook het vrachttramidee, dat door de middenstand getorpedeerd is. Men vreest inkomstenverlies omdat de blikmassa dan niet meer voor chaos kan zorgen.
 
Wat al deze autisten voor het gemak maar vergeten is dat steden waaronder Nijmegen, Arnhem, Utrecht, Leiden, Heerlen, Vlissingen, Haarlem, Groningen en zelfs in Twente trams hadden. Deze zijn allemaal gesloopt. Een tram en ook de trein lenen zich voor een modulaire opbouw. Zoals ZVB (Zürich) aantoont met de zogenaamde "Blinde koe" en de Forchbahn die gewoon over de tramsporen rijdt en zelfs comatibel met de Zürcher trams is omdat men dezelfde koppelingen gebruikt. Zoals bijna alle Zwitserse smalspoormaterieel.
 
In Nederland zijn alle interlokale tramlijnen op één na gesloopt: Lees meer:
De effekten zullen sensationeel blijven.

Techniek beheerst de mensen, maar de mensen beheersen de techniek niet.


Klimaatkombi zal op diverse media interveniëren. Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.
Mail