Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

7-7--2012. Nog maar es, weet wat je niet kunt, wat je wel kunt moet je zelf uitzoeken. De site van Peakoil levert ook niet echt een oplossing, elektrisch rijden, daar waar iedere oliejunk een harde plasser van krijgt, maar: Peakoil hierover:

En er zijn nog wel een paar problemen, zoals de benodigde voorraden van bijvoorbeeld Lithium voor het vervaardigen van accu’s. Een elektrische auto zoals de Nissan Leaf heeft een accu van 200 Kg. Lithium is hiervoor een belangrijke grondstof (naast Magnesium, Aluminium, etc.). De huidige wereldwijde productie van Lithium is ongeveer 25.300 ton. De productie van miljoenen elektrische auto’s per jaar is daarmee volstrekt onmogelijk.

Dan is er nog de vraag hoe alle elektriciteit wordt opgewekt. De productie van stroom zal de komende decennia enorm moeten toenemen om al deze elektrische auto’s van energie te voorzien. Als dat op basis van kolengestookte centrales gebeurt, zal de vraag naar kolen enorm toenemen. Met alle gevolgen voor milieu en de prijs van steenkool. Lees meer:

Hier is een oplossing die wel werkt, voor elke soort van vervoer. Uit Bahnonline.ch:

Bewährte Loks für Schweizer Binnenverkehr
Im Transitgeschäft von SBB Cargo International wird die bestehende Flotte moderner Lokomotiven (Re 482 sowie Re 484/Re 474) genutzt. Zusätzlich ist geplant, Mehrsystem-Lokomotiven für Deutschland, die Schweiz und Italien anzumieten. Der DACHI genannte Loktyp erlaubt im Nord-Süd-Verkehr durchgehende grenzüberschreitende Fahrten.

Die Konzentration auf moderne Loks im internationalen Geschäft ermöglicht im Gegenzug den Einsatz der bewährten traditionellen Streckenloks Re 620 und Re 420 für den Schweizer Binnenverkehr. Mit technischen Servicemassnahmen wird sichergestellt, dass diese Lokomotiven noch weitere 15 bis 20 Jahre eingesetzt werden können. Lees meer:


Al 100 jaar zonder akku's, simpel toch?


Politici en luiers moeten moeten regelmatig verwisseld worden en wel om dezelfde reden.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.
Mail