Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

Zo simpel kan het zijn. Een Zwitserse dubbeldekker met bakken van twee verschillende maatschappijen (SBB en SZU (Sihltal-Zürich-Uetliberg) in dit geval). Defekten? Updates? Snel en simpel uitwisselen.

Onderdelen op het eindstation. Elektrisch rijden simpel gemaakt.

Met de "lijkentrein" (een trein met defekte treindelen) naar de werkplaats.

Het goederenverkeer meteen degelijk aangepakt. Daar hoor je de concurrentie in het personenvervoer niet over. Connexxion, Valleilijn heeft alweer een Flirt gekocht.

Deze foto toont de Protos, samen met een GTW, maar weten die jongens van Flickr veel. Net zo min als van het smerige goederenvervoer per Oostblokvrachtwaggel met onderbetaalde chauffeurs.

Die maling hebben aan het aangekondigde dieselverbod. Werk nou toch eens samen. Stadler kan met onderdelen zoals die voor Flirt en GTW gebruikt worden ook gebruiken voor een  enkele goederenwagen. Zoals de Zwitsers aantonen.

En NS gaat al in 2017 over op duurzame energie. Nu moet ook Prorail nog om waar het losplaatsen op het spoor betreft. Prorail heeft alles gesloopt, alleen in Barneveld wordt lading nog per spoor aangevoerd Rijnvallei.

De linkerfoto toont de Flirt, goederenvervoer? Hoebedoellu?

De Gelderlander weer: ZEVENAAR/DOETINCHEM - Op het spoortraject Arnhem-Doetinchem rijden vanaf december volgend jaar negen nieuwe Zwitserse Stadtlertreinen. Inzet van de nieuwe treinen is onderdeel van de nieuwe concessie voor het bus- en treinvervoer in de Stadsregio Arnhem-Nijmegen. Meer lezen:

Over "Stadtlertreinen" gesproken (de juiste naam is overigens "Stadler", met slechts één 't', maar weet de Gelderlander veel?)

Why don't they coöperate with for example Stadler? https://t.co/HdUzavRoUr

Hoe je met een trein kunt "knutselen" bewijzen de Zwitsers. Aanvankelijk werd de "Voralpen-express" samengesteld uit tweedehands materieel dat opgeknapt werd.

En ook nu bakt men uit diverse materieel een luxe trein in elkaar.

Dat is hoofdzakelijk een gevolg van samenwerking. Wikpedia:

Met de start van elektrische tractie bij de Südostbahn in 1939 ontstonden er nieuwe samenwerking mogelijkheden met de Bodensee–Toggenburg-Bahn. In het jaar 1940 werd de directe trein verbinding St. Gallen – Arth-Goldau gestart. De trein reed tot 1945 alleen op zondag en vanaf 1947 reed de trein dagelijks. Tevens werd deze trein verlengd naar Luzern. Met deze spoorlijn ontstond een directe verbinding tussen Noord-Oost Zwitserland en Centraal Zwitserland. Tegenwoordig is deze verbinding bekend als "Voralpen-Express" Lees meer:

Deze (verlengde) trein heeft door de sterke stijgingen (5%) regelmatig hulp nodig en dat is met standaard koppelingen geen enkel probleem. Het traject is grotendeels enkelspoor en losse loks zijn dan uit den boze. Is ook niet nodig, een losse lok kan simpelweg met een andere trein meerijden. Zoals het filmpje van een buurtgoederentrein in Graubünden aantoont. Onnodig te vermelden dat goederen ook elektrisch kunnen rijden.


Waarom zou je het makkelijk doen als het moeilijk kan?


Klimaatkombi zal op diverse media interveniëren. Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.