Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

1-8-2012. De RNW wereldkrant aan het mekkeren: Het zal je overkomen. Je wordt wakker in je vrachtwagencabine met een ongelooflijke hoofdpijn, en langzaam dringt de waarheid door: ‘Ik ben bestolen’.Criminaliteit is misschien wel de grootste vijand voor een vrachtwagenchauffeur onderweg, want het boevengilde manifesteert zich met vele gezichten.....

Tja, dat heb je niet met de trein. Er is niemand thuis in de goederenwagens die je aan elke trein kunt koppelen.

En de oorzaak?

Veel kinderen willen straaljagerpiloot of nog erger, vrachtwaggelchauffeur worden. En daar speelt de automaffia op in. Je hebt ze vast wel eens gezien, de wervingscampagne van de automaffia begint al heel vroeg. In winkelcentra, geen kind kan er langs lopen zonder te jengelen. Het lijken wel vrouwen voor een schoenwinkel.

Zo werkt de automaffia. En dit is nog maar het begin.


Het is daarom niet vreemd als de "burodeskundigen" zich geen raad weten als de bezitters van een concessie (Veolia, Syntus en Arriva) met de handen in het haar zitten als er één van hun treinstellen in de prak gaat. Die dingen lijken als twee druppels water op hun protserige rijblikken.

En ook de Zwitsers krijgen daar nu mee te maken....

UIt Bahnonline.ch: Infolge eines defekten Spatzes verkehrt bis Mitte August 2012 kein Spatz mit Niederflurkomposition auf der Strecke Meiringen – Interlaken Ost.

Update Die Reservekomposition – ein De 110-Pendel – hat leider keinen Niederflureinstieg. Leider gibt es keine andere Möglichkeit den defekten Spatz zu ersetzen. Die Zentralbahn bedauert dies sehr und entschuldigt sich bei Ihnen.

Maar de Zwitsers zouden de Zwitsers niet zijn als ze daar geen oplossing voor hebben. Nog steeds gebruikt men een meer dan 60 jaar oude bagagemotorwagen en die kan ook nog steeds treinen trekken en duwen. En als men bij de Zentralbahn een beetje slim is wordt een andere compositie van stal gehaald en die beschikt wel over een lagevloerinstap. Hier is ie aan een Spatz-treinstel gekoppeld, maar kan ook  aan de "oude knarren" gekoppeld worden.

In Nederland denkt men slechts in "treinstellen":


Dit (hier rechts) heet volgens de Stentor, weten zij veel, een treinstel. Op hun foto zit natuurlijke een dikke (C). Klik daarom op deze foto voor het "Stentor-treinstel". En dit krijgt NS niet weggesleept bij pech doordat er "wel enkele (diesel)loks zijn." Maar nog lang niet genoeg. Meer lezen: >>>>

NS had beter kunnen vasthouden aan het "blokkendoosprincipe", dat het mogelijk maakt treinstellen simpel te verlengen. Nu bibbert NS over de komende winter, want de nieuwe treinstellen hebben daar problemen mee. Plan-V wordt daarom maar achter de hand gehouden.


Uit het Dagblad van het Noorden: GRONINGEN - De Nederlandse Spoorwegen heeft de sloop van oude treinstellen tijdelijk laten stilleggen. De NS wil de slooptreinen achter de hand houden voor het geval de dienstregeling komende winter in gevaar komt. Meer lezen:

Dat kan ook anders:

Als afsluiting een succesvol Zwitsers treinstel, dat wel goederenwagens kan meenemen. Deze verzamelen zich op opstelsporen, om van daar uit over het land verdeeld te worden (buiten de spits). Als de kantoorforensen het tenminste kunnen opbrengen in de buurt van hun werk te gaan wonen.

Want dat is de oorzaak van de chaos op de weg en spoor.

En geen elektrisch rijblik dat dit verandert.


Bij het zoeken naar een parkeerplaats is de auto een onmisbaar hulpmiddel.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
ShoutboxMail