Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie.

Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

29-1-2013. Het gas, nu ook op de weg:

Uit Omroep Gelderland, uw lokale domroep: OV-project in Ede krijgt navolging.

EDE - Brugklasleerlingen van het Marnixcollege in Ede namen maandag deel aan een project om meer begrip te kweken voor het openbaar vervoer. Lees meer:

Verder in Gelderland: VIER bussen tussen Wageningen en Arnhem.

De bepreking van de automaffia, die alleen in wegverkeer kan denken. En daar blijft het niet bij: Men wil echt aan het gas. Het waterstofgas:
M.a.w. dit krijgt men maar niet onder de knie.

Er reed in deze omgeving ooit een tram, die door de busmaatschappijen zelf om zeep gebracht is. Men liet gewoon een bus paralel aan de tramlijn rijden. Er is echter één klein probleempje: Een bus kan niet zomaar versterkt worden, men MOET dus staan. En dat staan levert een risico op. Het Duitse jeugdprogramma Kopfball heeft het antwoord:

Bremsversuch bei Tempo 60 – mit Dummy und Reporter.

60 Kilometer pro Stunde: Das ist die erlaubte Höchstgeschwindigkeit von Linienbussen. Eine Vollbremsung aus dieser Geschwindigkeit heraus ist schon deutlich gefährlicher als bei 30 km/h. Mögliche Unfallfolgen soll ein 75 Kilogramm schwerer Dummy über sich ergehen lassen. Adrian selbst schützt sich mit einem Sturzhelm. Bron:

En, je eigen persoonlijke rijdende BOM!

Het emailadres dat een medewerkster van Breng na veel moeite boven water wist te krijgen werkte dus niet. Daarna kon er door toedoen van een collega wel contact gelegd worden, maar ook daar volgde geen reaktie op. Een stukje uit betreffende email:

Allereerst de contactmogelijkheid. Dat je zoveel in het werk moet stellen om contact te krijgen. Er staat een formulier op de site, maar waarom moet je tijd, lijnnummer e.d. invullen als je alleen een vraag over veiligheid en milieu hebt.

"Truckerjoep" blijft gewoon rijden met z'n vlam in de pijp. Dan zijn daar natuurlijk ook nog de "experts" van "HetkanWel".

Ik weet niet waarom je denkt dat de aardgasbus in een proefstadium verkeerd. In Nijmegen rijden alle bussen van Breng al een tijdje op aardgas. Dat trollybus-systeem in Arnhem is natuurlijk prachtig, maar het betekent wel dat al die busroutes bovenleidingen hebben, want anders is elektrisch rijden met bussen totaal niet te doen, vanwege de beperkte actieradius met accu's. Er zullen niet veel steden zijn die bereid zijn zo'n bovenleidingensysteem aan te leggen.

Knip 8<

Het nadeel van elektrisch blijft het grote gewicht, volume en prijs van accu's. 

Knip 8<

Verder gaat het aardgas dezelfde motor in als de benzine, waardoor er minder extra gewicht is dan bij een elektrisch/benzine hybride, waar toch een aparte benzine- en elektrische motor nodig is. Lees en geniet:

Dan volgt toch nog een reaktie van Breng:
 
De concessie Stadsregio Arnhem Nijmegen is één van de schoonste concessies in Nederland. De trolleybussen rijden op groene stroom en voor de complete aardgasbussenvloot hebben wij groen gas certificaten gekocht. Een deel van deze certificaten (20%) wordt regionaal geproduceerd (ARN). Naast deze technieken wordt ook gewerkt aan een pilotvoorstel met betrekking tot waterstof. Wij zijn als bedrijf wel bezig met het verkennen van andere brandstoffen. Deze zijn echter nog niet in het stadium van grote uitrol.

Op een email met een link naar een filmpje van de steekvlam uit de gasbus volgt GEEN reaktie meer. Ook niet op het feit dat in elke bus een chauffeur nodig is.

Breng is uitgepraat.

Een railverbinding is alleen al voor de veiligheid strikt noodzakelijk. Die railverbinding gebruikt stroom en die kan simpel op de volgende manier duurzaam met hoog TOTAAL-rendement opgewekt worden. Hiermee kunnen ook interlokale verbindingen opgezet worden waarvoor men nu VIER bussen (met VIER chauffeurs) inzet. Een voorbeeld is de ook op deze site voorgestelde Rijnlijn.
Die bestaat nog niet, daarom hier een inspiratiebron uit Zürich.

Is er dan nog verwarming nodig dan kan dit simpel gecombineerd worden met de opwekking van stroom, voor dat railvervoer natuurlijk. Hout genoeg in de omgeving. Simpeler nog dan de produktie van een klassieke rijblikmotor, waarvoor toch kleppen en nokkenassen nodig zijn en ook nog een brandstofpomp of carburateur.



Moeilijk hé, energie en verkeer?


Wie op de wegen wacht, wacht het langst, neem fiets en/of trein.


Klimaatkombi zal op diverse media interveniëren. Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.
MailMail