Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

28-7-2012. Een bericht van zo'n twee jaar geleden: Het Nederlandse knollenforum "OVinNederland" kan er wat van. Men heeft daar een topic met de veelzeggende naam "Wishfull thinking". Dit forum wordt nog steeds geteisterd door een gebruiker die er ooit de waarheid schreef over de vrachtwaggel die steeds verder in de problemen komt.  Lees verder...

Het is moeilijk om van je olieverslaving af te komen, maar een virtueel rijblik is misschien een optie? In ieder geval een stuk minder gevaarlijk en in iedergeval geen sta-in-de-weg.

Maar helaas, de Hollanders kunnen niet verder denken dan in auto's. Hier klanten van Veld & Beek en Buys & Ko te Wageningen, waar het al regelmatig een puinhoop is. Zijn ze niet prachtig, deze wegversmallingen?

Vooral de ANWB is hier heel erg goed in, twitter stond weken lang vol met plugakties voor deze wegversmallingen.


Het account van @ANWBproefritEV is afgeschermd.

Alleen geaccepteerde volgers hebben toegang tot de tweets en het complete profiel van @ANWBproefritEV. Klik op knop "Volgen" om een volgverzoek te sturen.


En als je hun beleid niet steunt krijg je ook niks te zien van deze automaffiosi. De rest van de automeutte des te meer. Zie deze chaosfoto ^^^^^^^.


Wegversmalling "HPV" hier wordt gebruikt om twee ratten aan een touwtje uit te laten.


Een interessant bericht uit Bahnonline.ch dat wellicht interessant is voor Veolia die de Maaslijn exploiteert.

Die drei SZU-Steuerwagen Bt 971 – 973 von 1976 werden als einzige Fahrzeuge der Sihltalbahn das LION-Programm nicht durchlaufen, auf Grund von Korrosion an mehreren Stellen ist die Substanz der Wagenkasten bei allen drei Fahrzeugen insgesamt geschwächt – auch bedingt durch die Leichtbauweise dieser Wagen. Da auch aufwändige Sanierungsarbeiten einen Einsatz bis 2030 nicht sicherstellen können, hielt man bei der SZU Ausschau nach 2 Occasions-Steuerwagen. Gefunden hat man diese in Steuerwagen der ehemaligen Mittelthurgaubahn (MThB), die zuletzt bei der SBB im Einsatz standen. Lees meer:

Interessant is het te weten dat de Mittelthurgaubahn ooit begion met diesel-GTW's waarvoor af en toe versterking nodig was.

Uit Wikipedia: Door vervoersgroei kocht de Mittelthurgaubahn in 2002 van de Sihltal-Zürich-Uetliberg-Bahn (SZU) twee stuurstandrijtuigen. Het ging hierbij om de Bt 997 en Bt 998 (ca. 1962). Deze werden vernummerd in Bt 231 en Bt 232. Deze rijtuigen zijn nooit in gebruik genomen.

De EuroThurbo nam de treinen over en werden in 2005 verkocht aan de SBB GmbH. Deze voerde na beëindiging van het contract in augustus 2005 de treinen in 2006 af. Lees meer:

Dat is interessant, Veolia en Arriva werken ook met diesel-GTW's. De "tweetjes" (GTW 2/6) zouden probleemloos versterkt kunnen worden met zo'n stuurstandrijtuig. Met name de Zwitserse Thurbo gebruikt hetzelfde principe voor z'n elektrische GTW's. Lees meer:

Nog interessanter wordt het als je bedenkt dat NS een flink aantal stuurstandrijtuigen op station Maastricht "in de mottenballen" heeft staan. Zouden met wat kleine aanpassingen binnen enkele weken hulp kunnen bieden op de Maaslijn en de Lingelijn, wellicht ook in Groningen waar de reizigerslawine ook elke dag toeneemt.

Wel even de koppelingen aanpassen. Maar wat de Zwitsers kunnen hoeft voor de Hollanders toch geen probleem te zijn? Anders willen de Zwitsers best een keertje helpen.

Dat het klootjesvolk (maar ook de bobo's) weinig verstand van het spoortje hebben is bekend. Dat levert veel lachwekkends op:

Zo is daar het Zwitserse "Bahnforum.ch", met een speciaal topic hierover. Een berichtje gepikt omdat je daar aangemeld moet zijn.....

als beispiel (ein klassiker): ein vater mit seinem kleinen sohn schauen im ABt der S2 nach langnau dem lokführer bei der arbeit zu. ich stehe bei der türe zum aussteigen bereit, als der vater dem sohn erklärt, dass der lokführer mit dem steuerrad den zug lenken muss, damit er kurven fahren kann (und dies meint er tod ernst!) fazit: der sohn ist absolut begeistert und will später auch mal lokführer werden.

Een kleine hulp bij het vertalen:

Een vader met z'n zoon op het station waar de stoptrein (S2) met stuurstandrijtuig (ABt). De machinist stapt uit en pa vertelt z'n zoon met een stalen gezicht dat de trein een stuurwiel heeft om bochten te kunnen nemen. Zoonlief is enthousiast en wil later ook machinist worden.


Bij wijze van uitzondering, speciaal voor OVinNederland een treinstel dat vrachtwaggels noodzakelijk maakt. Het rooie Arriva-ding kan met een kleine aanpassing wellicht ook een goederenwagen meenemen. Dat dit in ieder geval mogelijk is, hebben de Zwitsers dus al bewezen.


De vluchtelingenstroom begint vaak al bij de benzinepomp.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.
Mail