Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten.

9-12-2012, orignineel bericht 26-4-2012, Dubbel NIET parkeren, één van de grootste kluchten van elektrisch rijden. @OplaadpuntenNL twitterde: Elsevier Weblog: "Blij dat mijn auto niet geheel elektrisch is" Tweet:

De tweet verwees naar Elsevier Weblog, Met daarin de oorzaak van de verkeersinfarkt:

Ik reed vanuit Rotterdam met opgeladen batterijen naar Amsterdam. Bezig met een interessant experiment. Vorige week had ik u gemeld dat je maar zestig kilometer kunt rijden met een opgeladen accu van de Opel Ampera......

......Parkeerplek
Ik zette koers naar mijn vaste parkeerplek, waar een groot bord hangt dat deze plek bedoeld is voor elektrische auto’s. Vervolgens gebeurde wat ik natuurlijk al vanaf het allereerste begin zag aankomen: mijn plek was bezet. Ik ging naar de vriendelijke dames van de receptie en meldde het kenteken van de Volvo die op mijn plek stond.


MailMijn plek dus, zo denkt de nog steeds-olieslaaf. Over ruimtegebruik gesproken. Niet alleen op de weg neemt dit gespuis ruimte in (minimaal 6 meter voor gemiddeld 2 personen).

Maar dus ook parkeerruimte thuis, nog eens ZES meter. En rij je elektrisch, nog eens twee maal ZES meter, want je hebt een parkeerplek voor je woning EN bij je werk. ACHTTIEN METER. Dat is al een flinke tram of een klein rijtuig in de  trein. Voor NIET MEER DAN TWEE personen.

Het ergerde me – ik vind het leuk om elektrisch te rijden – en dus heb ik een briefje op de ruit van de meneer of mevrouw in kwestie bevestigd: u wordt bedankt, u mag hier niet parkeren en ik heb mijn auto niet kunnen opladen.

Nou, wiens probleem is dat? Goed werk, maar of de oogjes van deze malloot echt open gegaan zijn.....

MailMailOpenbaringen
Natuurlijk is dat geen enkel probleem, want gelukkig heb ik een elektrische auto die ook op benzine kan rijden. En dus ben ik op benzine teruggereden van Amsterdam naar Rotterdam.

Het vrachtvervoer is hierbij niet eens ter sprake gekomen. Hier de firma HEMA, waar men collega's zoekt. Even "terzijde gesteld" bij de oliemaffia. Vreet ook hier ruimte.

En ruimte blijft het tuig opeisen. 9-12-2012
En  dit is het resultaat.

Hier is ook de Rijnlijn gepland. Overigens een voorbeeld van de beperking van het wegverkeer.

Extra collega's nodig? Waarom?

Zo'n kolos neemt de trein lachend mee in alledaags verkeer.  Zoals onderstaand "trammetje" aantoont. En zo ziet het er in Wageningen uit, de rest van het verkeer volledig klem gelopen.

De conclusie is duidelijk, een reaktie:

"..de Nederlander nog even moet wennen aan speciale parkeerplekken voor mensen die de ijsbeertjes en het regenwoud een...
Peakoil blijft het grootste lachsucces.

En dat is ook het succes van de "Taskforce verkeer" in de gemeenten Renkum en Wageningen waar de zaak volledig in puin draait. De oplossing? Hier en hieronder.


Verbeter de wereld en begin bij een ander.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.
Mail