Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

9-12-2012, orignineel bericht 26-4-2012, Dubbel NIET parkeren, één van de grootste kluchten van elektrisch rijden.

@OplaadpuntenNL twitterde: Elsevier Weblog: "Blij dat mijn auto niet geheel elektrisch is"

Sind der @spdmuenchen E-Autos wichtiger als Radfahrer? https://t.co/IAXZL8KQQL

Ik reed vanuit Rotterdam met opgeladen batterijen naar Amsterdam. Bezig met een interessant experiment. Vorige week had ik u gemeld dat je maar zestig kilometer kunt rijden met een opgeladen accu van de Opel Ampera......

......Parkeerplek
Ik zette koers naar mijn vaste parkeerplek, waar een groot bord hangt dat deze plek bedoeld is voor elektrische auto’s. Vervolgens gebeurde wat ik natuurlijk al vanaf het allereerste begin zag aankomen: mijn plek was bezet. Ik ging naar de vriendelijke dames van de receptie en meldde het kenteken van de Volvo die op mijn plek stond.


MailMijn plek dus, zo denkt de nog steeds-olieslaaf. Over ruimtegebruik gesproken. Niet alleen op de weg neemt dit gespuis ruimte in (minimaal 6 meter voor gemiddeld 2 personen).

Maar dus ook parkeerruimte thuis, nog eens ZES meter. En rij je elektrisch, nog eens twee maal ZES meter, want je hebt een parkeerplek voor je woning EN bij je werk. ACHTTIEN METER. Dat is al een flinke tram of een klein rijtuig in de  trein. Voor NIET MEER DAN TWEE personen.

Het ergerde me – ik vind het leuk om elektrisch te rijden – en dus heb ik een briefje op de ruit van de meneer of mevrouw in kwestie bevestigd: u wordt bedankt, u mag hier niet parkeren en ik heb mijn auto niet kunnen opladen.

Nou, wiens probleem is dat? Goed werk, maar of de oogjes van deze malloot en die van anderen (28-8-2013) echt open gegaan zijn.....

VW E-Golf, 190 km op 1 lading. Da's goed genoeg voor al mijn dagelijkse reisbehoeften. ?

Bijgewerkt 8-3-2018

Es gibt kein Recht auf Parkplätze in Städten. Wer ein Auto kauft, hat damit nicht auch die Pacht für 20 qm kostbare Fläche in Metropolen bezahlt. https://t.co/MRVZIPME6y

MailMailOpenbaringen
Natuurlijk is dat geen enkel probleem, want gelukkig heb ik een elektrische auto die ook op benzine kan rijden. En dus ben ik op benzine teruggereden van Amsterdam naar Rotterdam.

Het vrachtvervoer is hierbij niet eens ter sprake gekomen. Hier de firma HEMA, waar men collega's zoekt. Even "terzijde gesteld" bij de oliemaffia. Vreet ook hier ruimte.
En dit is het resultaat.

Hier is ook de Rijnlijn gepland. Overigens een voorbeeld van de beperking van het wegverkeer.

Ruimtegebruik dus. Mijn plek. https://t.co/PzFB4dwe4N https://t.co/a9Ls8u5GD8

En ook:

De pop-upwinkel ‘Ruimte voor de binnenstad’ (Hoogstraat 15, achter de fontein) is elke vrijdagmiddag geopend van 14.30-17.00 uur. Meestal is de wethouder voor de binnenstad, Han ter Maat, er ook aanwezig. De pop-upwinkel biedt letterlijk ruimte voor initiatieven, als vergaderruimte en als vraagbaak voor ideeën voor de binnenstad. Er is ook iemand aanwezig die uitleg kan geven over de plannen voor de binnenstad of hier vragen over kan beantwoorden. De winkel is in overleg te gebruiken voor vergaderingen of presentaties die de levendigheid en vitaliteit van de binnenstad ten goede komen. Vitaliteit? Lees meer:

De supporterscafés in Amsterdam en Rotterdam maken zich klaar voor de klassieker Ajax-Feyenoord komende zondag. Ze verwachten een volle bak als er om half een wordt afgetrapt in de ArenA. Geen poespas met versiering of andere sfeermakers in de cafés. Het enige wat een echte supporter nodig heeft, zijn tv-schermen, drank en andere fans. Lees meer:

Politie Amsterdam: supermarkten medeschuldig aan stomdronken Britten - Lees meer:

Politie en onze weginspecteur waren aan het helpen bij een ongeval bij Zoeterwoude-Dorp op de richting Amsterdam toen hun voertuigen aangereden werden. Gelukkig vielen hier geen gewonden bij, maar de ravage is groot. Er is slechts 1 rijstrook beschikbaar. ( @WIS_EricG) Lees meer:

De conclusie is duidelijk, een reaktie:

"..de Nederlander nog even moet wennen aan speciale parkeerplekken voor mensen die de ijsbeertjes en het regenwoud een...

'Gedragsverandering nodig bij bezitters elektrische auto's' - http://nos.nl/l/2240586

Did you know freight railroads support about 1.5 million jobs across the United States? #RailDay2018 https://t.co/wMsisVz5Lg

En zo ziet het er in Wageningen uit, de rest van het verkeer volledig klem gelopen. Dus extra collega's nodig? Waarom?

Die vrachtwagen? Bij Veld en Beek, biologische boerderij te Doorwerth denkt over de aanschaf van zo'n monster. De gevolgen:

De prijsstijgingen zijn deels te verklaren doordat bijna tweederde van de mondiale kobaltproductie uit Congo komt, een land dat qua politieke stabiliteit elf op de Schaal van euhm...Congo scoort. De politieke situatie is er ernstig onzeker, wat zich vertaalt naar de prijzen voor kobalt en mogelijk zelfs voor de prijzen van elektrische auto's. Dus als we de wereld een stukje mooier willen maken en elektrische auto's voor de massa beschikbaar willen stellen, moet er orde op zaken gesteld worden in een van de meest corrupte landen ter wereld. We verwachten Paul van Vliet voor een eventuele campagne te kunnen strikken.

Alleen al omdat kobalt mijnen een walgelijk smerige en nietsontziende business is waar kinderarbeid aan de orde van de dag is. Lees meer:

Kinderarbeid is het tewerkstellen van kinderen op een wijze die ze hun kindertijd, hun waardigheid of hun potentieel ontneemt, en die schadelijk is voor hun lichamelijke en geestelijke ontwikkeling.Vaak gaat het om slecht betaald werk en soms worden de kinderen niet betaald. De meeste landen beschouwen kinderarbeid in strijd met de mensenrechten en stellen strenge regels voor de minimumleeftijd van werkenden en het maximumaantal werkuren voor kinderen. Ook in Nederland en België werken kinderen vaak al onder de minimaal toegestane leeftijd van 13 jaar. Lees meer:

Neem de trein, ook de smalsporige versie kan zonder kinderarbeid. bijgewerkt 26-6-2018


Verbeter de wereld en begin bij een ander.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
Mail