Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

26-9-2012. Vandaag weer even een verzameling onuitroeibare domheid aanpakken. De domroep draait op dit moment weer op volle toeren. De A27, die weer niet breed genoeg is en de lampjes op snelwegen die 's nachts uit gaat. Gevalletje "Poundfoolish & pennywise". De roestmassa die onder de lampjes rijdt gaat vrijuit. De A27, al vaak in het nieuws moet weer verbreed worden. Dat is nog niet zo simpel. Het grondwater, want de asfaltvlakte ligt in een bak.

Uit de Telegraaf, vanouds een olieslavenclub: Utrecht boos en verrast over verbreding A27

UTRECHT -  De gemeente Utrecht is „verrast en boos” over het onverwacht snelle besluit van minister Melanie Schultz van Infrastructuur en Milieu om de betonnen bak, waar de A27 ter hoogte van Amelisweerd doorheen loopt, toch te verbreden. Lees meer:

Dan de volgende klucht: Domroep NOS, bekend van de "elektrisch rijdenlachshow". De ANWB is niet blij met het plan van Rijkswaterstaat om de verlichting op veel snelwegen 's nachts uit te doen. Bij Rijkswaterstaat moet er tot 2020 ruim anderhalf miljard euro worden bezuinigd.. Ook weer "Poundfoolish & pennywise":
Maar het moet. Nederland wil, moet en zal (elektrisch) rijden. Daar gaan we:

Dan krijgen we de twittergemeenschap die het internet afschuimt naar sensatie. Professor (Jaja) Steinbuch:

Ik vind een @YouTube-video leuk: http://youtu.be/XoMN-zg7r3M?a  A Toy Train in Space Tweet

En 3 minuten later.

heel leuk! A Toy Train in Space http://www.youtube.com/watch?v=XoMN-zg7r3M … #Techniekpromotie: Kom kijken en verwonder je! Kom doen en laat je inspireren! @wowstp Tweet

Weer 3 minuten later.De primitieve voorstellingen van het twittervolk.

Tesla Model S Adds 'Creep' Feature 'Over the Air' #CARSbecomeIPADs http://on-msn.com/T4MhHv Tweet


Nogmaals, dit is Professor Maarten Steinbuch van de TU/e die stelt dat de Nederlandse industrie die voorop loopt, maar dat op universitair niveau er veel werk aan de winkel is. Een tekst die niet gekopieerd kan worden uit het PDF-bestand. Is dan ook niet de moeite waard. Lees meer:

Een andere publicatie van deze verstrooide professor is "Control for dummies.". En daar draait het om bij hotemetoten, het besturen VAN die dummies. En dat doe je met hitec. Die de dummies nooit kunnen betalen. Welke Jan met de Pet kan er nou een Tesla betalen? Dat zouden ze daar bij
Linkedin, waar men ook niet verder komt dan wegvervoer, wel willen.

De natte dromen van Professor Steinbuch

St. Maarten KLM Boeing 747 landing.



Kijk es wat een kerosineslurper op St. MAARTEN (wat een ijdeltuit), even iets te laag en BAM. weer het nieuws gehaald.

Dan krijgt de professor na wat commentaar een "duurzaam" idee.

het is weer tijd om te gaan stoken! #biomassa #houtstoken http://www.facebook.com/media/set/?set=a.368436739900885.88888.100002036870855&type=3&l=bd05facac1pic.twitter.com/CBQLpqRD Tweet:

het gaat om de balans in het leven he! Tweet

Inderdaad, ZIJN balans.

Wat de professor niet snapt is dat al dat hout door het klootjesvolk per rijblik aangevoerd gaat worden. De Tesla? En de professor krijgt bijval van het andere niet door enige kennis gehinderde "Het kan wel". Je moet tenslotte een Tesla voor je deur om hout voor de open haard aan te voeren.

De professor had het over de "Toy train". Daar heeft de professor totaal geen kaas van gegeten. De volgende nono )ditmaal uit Hekelingen bij Spijkenisse, de Coop. Hier door de trein aangevoerd. Het Zwiterse plaatsje Zernez, nauwelijks groter dan Haren (om maar es wat te noemen). Twee supermarkten bevoorraad door de trein.

En ook gecombineerd achter de gewone personentrein. Die trouwens ook weer het afval meeneemt. Ook weer achter die personentrein.

Autobouwer Tesla, die elektrische auto’s maakt zoals de Tesla Roadster en de nieuwe Tesla Model S, wil automobilisten over de streep trekken om elektrische auto’s te kopen en gaat daarom wereldwijd zelf snellaadstations bouwen, de “superchargers”. Deze laadstations worden van elektriciteit voorzien met zonnepanelen. Lach mee:
 
Maar die elektrische auto rijdt nog steeds niet op zonnestroom. Aandeel zonnestroom in totale energieverbuik in EU. Niet meer dan 3% van het totale elektriciteitsverbruik..
 

DIT is zonne/energie. Voor de meeste Hollanders in een onbekende vorm. Kan zoals je ziet ook simpel opgeslagen worden. De volgende hotemetoot met een duurzaam visioen. Een paar leuke tweets:

#Enexis #Alliander #TNO 4 lithiumionaccu's om 200 woningen 's avonds 2 uur te voorzien van stroom. #ettenleur #technischweekblad #wkkippen Tweet:

m.youtube.com/user/SchonerVervoerToer#/watch?feature=plcp&v=GhCU8umh5O0 … weer 4 oplaadpunten erbij #praxis #jordaan #wkkippen @adam_elektrisch @Layspace Tweet:

@Layspace @adam_elektrisch ik heb al 35 oplaadpunten in mijn woning! Tweet

zijn er minstens 500.000 RT @adam_elektrisch: Het Parool - elektrisch rijden in Amsterdam: Meeste laadpunten ter wereld http://ow.ly/dY8WP
Tweet:
 
Nogmaals, nog steeds geen vrachtvervoer. En dat vrachtvervoer gaat ook nog steeds lachwekkend om met fossiele brandstof. Tom de Ridder, weer aktief bij de domroep. De vrachtwaggel. Kijk even wat de NL-wikipedia hierover te melden heeft:

De MAN TGX is een vrachtwagen type van het merk MAN.

TGX is het zwaarste type van Man en richt zich vooral op het internationale transport en zwaar transport. Het model is leverbaar in drie type cabines. van MAN. Het type heeft een laadvermogen tot 80 ton. In 2008 is MAN TGX verkozen tot Truck Of The Year 2008 op de AutoRai voor bedrijfswagens.
Zie de oplichting:

Dat is alles. Geen vermogens, geen technische details, laat staan het brandstofverbruik. Dan de Duitse wikipedia:

Die Motoren beider Baureihen sind wie alle aktuellen MAN-Lkw mit Common-Rail-Direkeinspritzung ausgestattet und erfüllen mit Hilfe eines AdBlue-Abgasreinigungssystems bereits vor dem Inkrafttreten die ab 2009 verpflichtende Euro-5-Abgasnorm. Der TGX-V8-Motor (das Top-Modell der neuen Baureihe) hat acht Zylinder mit zusammen 16,2
Liter Hubraum. Aufgeladen durch einen Doppelturbo erzeugt das Aggregat bei 1400/min 3000 Nm Drehmoment und leistet 500 kW (680 PS). Mit diesen Leistungswerten zählt der TGX V8 zu den stärksten Serien-Lkw Europas. Das Fahrzeug mit dem als D2868 bezeichneten Motor ist auf Wunsch mit dem in den Wasserkreislauf integrierten Primär-Retarder MAN PriTarder erhältlich. Dieser arbeitet wartungsfrei, wiegt lediglich 30 kg und bietet eine Bremsleistung von bis zu 600 kW, die auch bei  langsamer Fahrt etwa in Baustellenbereichen zur Verfügung steht.
Kijk, dat is informatie

Zelfs voor smalsporige railvoertuigen is dat vermogen een watje. En kan naar behoefte aangeviuld worden met het zelfde personeelsbestand, zoals aan de afsluitende trein te zien is. Er hoeven dus geen Polen, Roemenen of Bulgaren geronseld te worden. Maar dat kan de automaffia zich niet voorstellen. Men krijgt een harde plasser van die Tesla. Het enige waar men als gevolg van bovenstaande kan denken is het wegvervoer.

De wereldkrant, binnenkort ter ziele: Buslijn verbindt Berlijn en Groningen Twee Duitse busmaatschappijen hebben een verbinding opgezet tussen Groningen en
Berlijn.....

....Reizigers moeten wel overstappen in de plaats Oldenburg, zowel op de heen als de terugreis.
En die bus was er dus al.

Publicexpress is een bus die tussen Groningen, Oldenburg en Bremen rijdt. De firma bestaat sinds oktober 2004. Wikipedia

Tenslotte nog een NUL-energie transportmiddel, Lowtechmagazine: Wie over goede fietsbenen beschikt, heeft steeds meer jobs voor het oprapen. Het aantal bedrijven dat vrachtfietsen inzet, groeit snel. Uit een aantal verkennende studies blijkt dat minstens een kwart van het goederenverkeer binnen de stad per vrachtfiets zou kunnen gebeuren. Met speciale verdeelcentra, grotere voertuigen en elektrische trapondersteuning kan dat aandeel verder oplopen. Lees meer:


Verdraagzaamheid, inzicht dat de ander te dom is om te begrijpen dat ie fout zit.


Klimaatkombi zal op diverse media interveniëren. Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.
Mail