Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie.

Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

3-3-2013. De vrachtwaggels, Renkums nachtmerrie zijn weer in het nieuws. Uit het regionale sufferdje Hoog en Laag. Vrachtwagens op industrieterrein Schaapsdrift laden en lossen goederen soms op de rijbaan.

Renkum onderzoekt parkeermogelijkheid vrachtwagens bij Parenco

RENKUM - De gemeente Renkum wil laten onderzoeken of er een vrachtwagenparkeerplaats vlakbij papierfabriek Parenco gerealiseerd kan worden. Dat antwoordt het college op een vraag hierover van het Renkumse CDA. De fractie maakte zich al langer zorgen over het parkeren van vrachtwagens op bedrijventerreinen of 'ergens' in de kernen van de gemeente.

Het CDA vroeg zich in oktober van het vorig jaar af wat de stand van zaken was betreffende het parkeren van vrachtwagens in Renkum. Vooral op en rond industrieterrein Schaapsdrift in Renkum. De fractie kon uit het Gemeentelijk Verkeer en Vervoersplan (GVVP) niet precies opmaken waar dit centraal mogelijk was
.
Lees meer:

Alleen Parenco?
Boontje komt om z'n loontje. Gewist? Hier staat ie ook.
 
Er zijn meer problemen met vrachtwaggels. Het digitale sufferdje kaart dit weer es aan. Zonder alternatieven te tonen natuurlijk.
 
Uit Hetkanwel: Jaarlijks gaan er 350.000 mensen eerder dood en zijn er drie miljoen ziektedagen door uitstoot van fijnstof door vrachtwagens. Dat concludeert het Europese Milieuagentschap (EEA) in een nieuw rapport. Met name vrachtwagens die op diesel rijden hebben een groot aandeel in de luchtvervuiling. Lees meer:
 
In het verleden zijn er op deze webzijde een alternatief aangedragen. Door de Renkums en Wageningse politiek consequent genegeerd en nu gaat de wal het schip keren. En het alternatief kan simpel met duurzaam door het kombikraftwerk opgewekte stroom overweg. Probeer dit maar es met een vrachtwaggel.
 
Maar ook het winddeel van dat kombikraftwerk wil men niet.
 
Hans Bosman (Lions Club Wageningen) staat er ‘dubbel’. Eén is wel zeker voor hem: ‘windmolens zijn‘afschuwelijke dingen, geen gezicht! Het is echt horizonvervuiling’.
 
Deze Hans Bosman?

Maintenance Operation Manager at Danone Baby Nutrition Nutricia Cuijk

Horizonvervuiling? Horizonvervuiling!!

De horizonvervuiling die de oliejunk niet kan missen.

Deze infobeperkte denkt dat ie denkt dat.....

:‘IK HEB EENS GEHOORD DAT EEN KLEIN MOLENTJE OP HET DAK AL EFFECTIEF IS´ op te kunnen lossen. Deze Hans Bosman kan de bout hachelen. Net als de ANWB!

Want ook de jeugd wordt bewerkt met het idee dat men niet zonder fossiele brandstof kan. Gewist? Hier staat de onzin ook.

Geen windmolens? Streetwise? Wel 12 pagina's blik in de Veluwepost? Straf. Tijd voor alternatieven:

Deze jongens gaan verwijnen. En ook de biologische groothandel gaat de spullen op een andere manier bij de klant afleveren.

Ook Estafette/Odin zal mee gaan doen met een totaal nieuw transportconcept. Reakties als deze zijn dan niet meer voldoende om toe te geven aan je verslaving.

Moet ik hier iets mee?

Alleen Parenco? Deze "gebruiker" van een bushalte weet er geen raad mee.


Bedankt voor uw reactie. Wat een goed idee, het is soms met het transport zeker vreemd geregeld, jammer dat wij daar niet direct wat aan kunnen doen.

Consumentenservice

Estafette Odin B.V.


O nee? Wat is dit? >>

En er is meer leuks:

Oplossingen?

Tijd voor een omschakeling naar railtransport. Er zijn aan het spoor vast nog wel depots in te richten waar vroeger de PTT of van Gend & loos zat.

Als je een vat wasmiddel bestelt dat in Belgie geproduceerd wordt, naar Groningen getransporteerd en van daaruit weer naar Wageningen. Dit alles per olie zuipende vrachtwaggel. Is dat niet een beetje gek?

Hier twee containers van supermarkt Coop, achter de personentrein. >>>

<<< Of een container van Calanda, een biermerk, achter de personentrein naar St. Moritz, toch ook geen onbeduidend plaatsje.


Er rijden in Nederland nog treinen die dit soort wagens kunnen aankoppelen. Er moet echter wel wat gelobbied worden.

Er zullen weer goederenloodsen gebouwd of gerestaureerd moeten worden. Aan het spoor. In een museum horen ze zeker niet thuis.

Deze goederenloodsen, waarvan sommigen met koeling (warmtepomp), kunnen dan ook een bijdrage leveren aan de verwarming van andere gebouwen.

Het probleem is dat de ideëen wel goed zijn maar dat iedereen voor zich bezig is en dus niet samenwerkt.

Consumenten Service van Estafette/Odin is iets positiever, maar weet er geen raad mee. Voor hen hier wat ideetjes.

Dit zijn goederenwagens van de supermarkten zoals die achter de personentrein gehangen worden. Ook vandaag.

De Zwitsers weten het nog wel. Hier links het station van Sierre (Wallis) waar men een rangeerlok gebruikt om de goederenwagens achter een trein als hierboven naar de goederenloods te brengen alwaar deze geladen of gelost wordt.

Vandaar gaat de lading verder per smalspoor of stadstram naar de winkelcentra.


Ga maar naast de kat liggen, die heeft ook niets te doen.


Klimaatkombi zal op diverse media interveniëren, oa op Facebook. Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.