Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

12-10-2014. Zelfrijdend, hahaha! Alleen al de aanloop naar GTW14 was al amusant.

Weer een stunt van Melanie Schultz, ze ziet de filebui al hangen. Vanuit haar pooierbak: "Maar liefst 2 vrachtwaggels die "multiple" rijden". Een lachertje van Melanie, de trein neemt er minimaal 10 mee. Die met een beetje slimheid ook nog vóór- en achteruit kunnen rijden. Maar ja, als Prorail de stations sloopt. Lees meer:

Men heeft nog wat te doen, zelfde verhaal als de 38.000 (Hoeveel? Niet meer dan 10.000. De rest is hybride) elektrische pooierbakken.
 
@Klimaatcombi @mijngroenestip nu twee. Pas bij vervanging of uitbreiding komt nummer 3.

In de EU vordert de verschuiving van de weg naar water en rail, maar de Duitse rakkers zien dat weer anders. De Duitse Brummis gaan het weer helemaal maken. Wat nou Peakoil?

Feit is dat de conventionele olieproductie aan het dalen is. Onze inschatting is dat de algehele olieproductie snel zal volgen en olie de komende jaren duurder, vuiler en van lagere kwaliteit zal zijn. Deze toenemende schaarste heeft een grote impact op een olieverslaafde maatschappij. Wij doen naar onderzoek naar de grote vraag: hoeveel olie er nog over en welke gevolgen zal dit hebben voor economie en maatschappij. Met die kennis proberen we beleidsmakers, politici en bedrijven te overtuigen van de noodzaak voor een snelle transitie in chemie en transport. Een transitie weg van olie afhankelijkheid. Om dat te kunnen doen zijn we afhankelijk van uw inzet.

Steun ons!

Bedankt voor jullie bijdrage aan het #GTCongres2014! http://t.co/bk25CraVQg

De verrassende waarheid achter voedselkilometers: In het begin van 2014 is de Volkskrant gestart met de reeks ... http://t.co/EzKaFlCL9w

De logistiek slimmer en schoner, de provincie denkt dat het kan. U ook? Bekijk de film #goederenvervoer #logistiek http://t.co/EZ93wCFznP

Sterke toename aantal elektrische #voertuigen in Nederland http://t.co/qhr8tjsY8a #Balans2014 #PBLNL #mobiliteit http://t.co/ro2qVgNgmj

Een grafiekje is nooit weg, zie hier het werkelijke aantal (nog geen 10.000), het gros is hybride. Het aantal bussen en vrachtwaggels is helemaal een lacher. En is de akku van een hybride pooierbak (van die dingen kan JanmetdePet alleen maar dromen) eenmaal leeg, wat in de winter niet denkbeeldig is met lage temperaturen, dan zuipt het monster, gewicht vaak meer dan 1200 kg, weer gewoon fossiele brandstof.

Het spoortje dan maar. NS bestaat 175 jaar en dat gaat gevierd worden. NS besteedt de organisatie ervan uit aan een burootje, "ticketmaster" in dit geval.

Tip voor de #Herfstvakantie; van 16 t/m 21 okt #SpoorParade Amersfoort i.v.m. #175JaarSpoor http://t.co/9PjzMaQEq0 http://t.co/JacHtXJYA9

Wat probleempjes met het per PDF opsturen van het toegangsbewijs voor één van de dagen.

Bedankt voor uw vraag! Wij antwoorden zo snel mogelijk, binnen max. 5 werkdagen en voor dat het evenement zal plaats vinden.

Is de datum van het evenement niet juist? Stuur ons dan een nieuw bericht via: http://ticketmasternl.inbenta.com/?showContact=1

45 minuten duurde het vóór de ticketmachine op stoom was en de tickets in de mailbox belandden.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u zich wenden tot Customer Support.
Dit kan ook via telefoonnummer 0900-300 1255 (€ 1,- per gesprek). Let op: dit nummer is alleen voor informatie over uw bestelling.
Voor het bestellen van tickets belt u met 0900-300 1250 (€ 0,60 per minuut)
rek). Let op: dit nummer is alleen voor informatie over uw bestellinor het bestellen van tickets belt u met 0900-300 1250 (€ 0,60 per minuut)
Grootste windpark in NL op Kleefse Waard, gemaakt door ca 600 leerlingen. Wind geleverd aan Rijn-IJssel energiecorp.

Ammehoela. Deze windmolentjes kunnen kinderen nooit zelf gebouwd hebben en al helemaal niet 150 stuks. Dit is een industrieel product en de kinderen hebben het bouwpakket in elkaar gezet en er een kleurtje aan gegeven. Bouwpakket.

Verder komt de achterbankgeneratie niet. Verder komen de organisatoren van het evenement in de Kleefse Waard ook niet. Het betreffen hier 3-fase motoren met een stel wieken. Er zijn wat probleempjes met het "in fase" laten draaien van de molentjes. Daarom kosten ze ook niet meer dan €500.-/stuk.

Het park, bij de ingang word je alvast lekker gemaakt. En wie de humor ervan kan inzien is een groot scherm ook niet verkeerd. De onmogelijkheden vliegen over het scherm. Er is energie zat, ook voor wat hitech.

Bij het ontbreken van wind, ook niet de schuld van de organisatie, zelf maar wat wind meegebracht.

Verder komen ook de Renkumse en Arnhemse ondernemers niet.

Kunnen moderne windmolens dit opwekken? Stel dat het goed waait, bijvoorbeeld met een briesje van windkracht zes, dan halen huidige windmolens een topvermogen van 3 megawatt. Als het vervolgens een uur lang zo lekker blijft waaien, dan wekt de molen dus 3 megawattuur aan stroom op. Dan is twee seconden draaien, ofwel één rondje van de wieken, inderdaad genoeg om tien kilometer ver te kunnen rijden.

Hotemetoten kunnen niet verder denken dan één windmolen. 10 km? Reken es uit: 4 personen hebben 1 slag van de windmolen nodig. 4 personen, 3 rondjes is dan 30 km = 120 persoonkm. Gevolgen?

Wist je dat .. een trein gemiddeld 1 Km kan rijden met 3 slagen van een windmolen?

En vervoert dan 480 personen, = 480 reizigerkm oftewel 4 maal zoveel. Nog meer rekenwerk? 2 Tesla's = 1 compleet windpark IPKW.

Gedeputeerde @AnnemiekeTraag komt per waterstofauto aan bij #GTW14 en het #gtcongres14 http://t.co/wH6mGYcFnZ

Zeg maar waterstofkano met knalhakken en nog niet eens zelfrijdend.

Zelfrijdende auto op openbare weg? http://t.co/M8GCIeMlFY http://t.co/4trvvbK2f2

Prachtige combinatie. En ook dit is een prima combinatie, de onvermijdelijke criminaliteit en pooierbakken. James Bond reed ook niet op de fiets of in de tram. Bijeenkomst doorstroming en veiligheid Oosterbeek is inmiddels landelijk bekend om z´n criminaliteit. Er valt daar kennelijk wat te halen.
Zei daar iemand doorstroming?

Uit de Gelderlander: OOSTERBEEK - De Fietsersbond heeft bezwaar gemaakt bij de gemeente Renkum tegen het opheffen van het fietspad aan de noordkant van de Utrechtsweg, even ten westen van Oosterbeek. Lees meer:

Nieuw fietspad N225 na 1 buitje! Wegontwerper de naam maar eens eer aan doen.

Meer leuks van tramhater: GVB studeert op e-bussen onder trambovenleiding http://t.co/2MoGbaGyHe

en natuurlijk:

3 Dagen vol innovaties en kennisdeling op het gebied van elektrisch vervoer in Rotterdam. Bekijk de video van REMC14: http://t.co/JccUJWxaBX

De belachelijke hypocrisie van Reisinformatie iemand? @th_Majestic_kiD @GTertoolen @EtienneKreutzer #opvolggedrag http://t.co/bAITVoXh8W

Kook op #dvdd14 CO2 oké. Hint: liever niets met kaas, kip mag wel. (Artikel @oneworld_NL) http://t.co/r2BiQmZQJP http://t.co/ifILxa6n5s

Dan nu de impressie van GTW14 op het terrein van IPKW die dit alles op gaat lossen. Op weg er naar toe in Arnhem, dichtbij bedrijvenpark "Arnhem's Buiten". Een bedrijf uit Den Dolder komt naar Arnhem om daar een paar leidinkjes in de grond te persen. In Arnhem bestaat geen bedrijf als deze? Ooit heeft hier de NBM-tram gereden, bijna vanuit DenDolder naar Arnhem. Achter deze tram hangen de Zwitsers dan een compleet bedrijf als dit.

Overigens is het begrip tram een belediging voor de Zwitserse RhB.

Innovators zelf maar bezocht, foto's. Allereerst, de onvermijdelijke "Jouw energie van morgen". Een beperkt gezelschap (10.000, zie grafiekje hierboven) kan dat betalen. De overige 15.990.000?

Zij laten zich gek maken met de racerij, F1. Watertandend verlaten zij bij de naderende regen het terrein.

De rest vergaapt zich aan de andere waanvoorstellingen die de organisatoren oplepelen. Zoals mobiliteit en ruimte. Dat schijnt er zat te zijn met elke arbeider een eigen pooierbak voor de deur.
"Hij staat op de oprijlaan".

Voorstellingsvermogen, 0.0. Mensen uit een flat gebruiken de openbare oprijlaan in de wijk maar.

Wat water bij de wijn, het "treintje". Daar werden de Renkumers al gek mee gemaakt toen er twee supermarkten gingen verbouwen.

Dit "treintje" komt bekend voor. Evenals de worst die het klootjesvolk telkens weer voorgehouden wordt. "Rijdt op energie van de zon".

De zon staat zeker in oktober al lang niet meer pal boven de horizontaal geplaatste baluwe platen. In de zomer valt dat ook nogal tegen. Deze constructie heeft wat moeite met achteruit rijden. Gelukkig ligen er op het IndustriePark Kleefse Waard nog wat ongebruikte sporen van voormalige NS.

Ongebruikt en dus ook onbruikbaar voor dit hitech-produkt.

Helaas ontbreekt ook deze kennis. Dit fenomeen is ook wel bekend als het autodenken.

Heeft men de technische hoogstandjes bezocht, komt men terecht bij alle andere lekkere dingen waarvan het klootjesvolk alleen maar kan dromen. De onvermijdelijke Tesla, nu in de aanbieding: € 120.000.- incl. BTW. En voor wie een wat minder dikke bankrekening heeft, de auto die je aan moet trekken. "Infrastruktuur" ontbreekt volgens de kenners, maar wie daarover valt.... Er moet geld verdiend worden, Shell heeft het al zo moeilijk.

En zo langzaam aan komen we toch bij het spoor terecht. Daar is ruimte zat. Een uur voor vertrek liggen de sporen er verlaten bij.

En dus ruimt men het maar op.

Een hele massa verdwenen spoorlijnen.

Op het spoor heeft men op zoiets allang een antwoord. Koelkastje gekocht? Nu nog naar huis. Vervoer is al geregeld. En er is veel meer mogelijk, waar men in de Kleefse waard geen idee van heeft.

Uit de Duitse wikipedia: Die Fahrzeuge waren geplant als Ersatz für Lastwagen. Sie sollten die Waren in Firmen abholen, über weite Teile der Strecke dann in günstigerer Mehrfachtraktion fahren und zur Ablieferung wieder getrennt werden. Wegen des Wegfalls großer Rangierbewegungen wären sie flexibler und mit maximal 120 km/h auch schneller als herkömmliche Güterzüge. Die Zuladung beträgt für eine Garnitur 160 t, also 10 Container. Der erste Prototyp fuhr 1996, ab 1997 verkehrten 7 Einheiten (zu je 2 Triebwagen) im Testbetrieb zwischen Hamburg / Osnabrück über Hannover (dort kuppeln zu 2er-Einheiten) nach Frankfurt Flughafen. Zum Großserieneinsatz kam es in Deutschland wegen verschiedener Gründe jedoch nicht:

Maar toch...

Niet de zelfrijdende auto, maar het railvervoer zal een belangrijke rol spelen in het oplossen van toekomstige mobiliteitsvraagstukken die ontstaan door verstedelijking. De spoorwegen zijn ruimte- en energiebesparend en kunnen veel intensiever geautomatiseerd worden dan ongeleide systemen, zoals het wegverkeer. Dat zegt spoorkenner Maurits van Witsen. Van Witsen is emiritus hoogleraar Verkeer en Vervoer aan de TU Delft en voormalig hoofd ontwikkeling en planning bij de NS. Hij geeft op zondag 19 oktober een spoorcollege op de SpoorParade in Amersfoort.

En zie, ook aan de energievoorziening is gedacht, zij het dan natuurlijk wat groter en geavanceerder dan in de Kleefse waard.

Is het dan nog niet op de bestemming, natransport per smalspoor, dat tot in de dorpen komt en personen- en goederenvervoer probleemloos vervoert. Hier in het uiterste zuiden nvan de Zwitserse federatie.

De aanleg van smalspoorwegen is over het algemeen goedkoper omdat lichtere constructies kunnen worden toegepast en kleiner rollend materieel wordt gebruikt. Wegens een kleiner omgrenzingsprofiel hoeven bruggen en tunnels ook minder groot te zijn. Door gebruik te maken van kleinere boogstralen kunnen de landschapscontouren beter worden gevolgd, wat veel grondverzet, tunnels en bruggen overbodig maakt.

Om die reden werd smalspoor vaak gebruikt in bergachtig terrein (Zwitserland), alsook dunbevolkte gebieden met een laag aanbod aan transport zoals Australië en grote delen van Afrika.

In het geval van (draagbaar) veldspoor waren de exploitatiekosten zeer laag aangezien dit aangelegd of opgebroken kon worden al naar gelang de behoefte.

Veel smalspoorlijnen werden aangelegd als toevoerlijn naar normaal- of breedspoor zoals bijvoorbeeld in India waar de nevenlijnen in meterspoor aansloten op hoofdlijnen in breedspoor (1676mm).

Vaak was het niet de keuze tussen smalspoor of normaalspoor die gemaakt werd, maar eerder tussen smalspoor of helemaal niets. Lees meer:

En waar niets is, is altijd nog de waar zelfs smalspoor ontbreekt, per "Urban Arrow".

Eerst maar es oefenen in het klein.

Miniatureisenbahn begeistert Kinder http://www.derwesten.de/9890422

Helicopter flight over large N-scale modular layout: https://t.co/IqjgUFU3CK #modelrailroad

Het alternatief is en blijft de trein, de jeugd dus opleiden. En zie wat mogelijk is, de fantasie kent geen grenzen.

Er is natuurlijk ook een rangeerterrein met heuvelbedrijf nodig. Ook hiervoor is bij de kinderen veel belangstelling. In het spoorwegmuseum worden de wagens door deze twee dames naar het juiste spoor gedirigeerd.

Op de "treinendomino" kennen we voor de eenvoud alleen handwissels, dat is het goedkoopst, maar omdat de modules klein zijn is dat geen bezwaar.


Als je met 2 benen op de grond staat maak je geen stap vooruit.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
MailMailMailMail