Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze site op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

De domheden: 11-1-2015. Een aanslag (7-1-2015) in Parijs, waar een clubje het recht op beledigen opeist, 14 jaar na 11 september 2001, ook wel bekend als 911. Geniet op van deze onzin.

Men snapt er nog steeds geen jota van. Het olieverbruik loopt gierend uit de klauwen. De onderdrukte "olieboeren" zijn het zat. Men laat twee vliegtuigjes door flatgebouwen vliegen. In de VS ontwaakt men uit z'n coma. Een aanslag, en dat op het onkwetsbare Amerika. Het olievebruik loopt nog verder op. Een oorlogje door de geallieerden.

De oorlog blijkt niet te winnen, net zo min als de oorlog in Afghanistan, waar de Russen ook al lang geleden problemen hadden.

Men probeert de afhankelijkheid van olie te verminderen met de belachelijkste middelen, zonnepanelen, elektrische pooierbakken, sportscholen en andere lachwekkende ideëen, maar het leeuwendeel, de vliegreisjes naar Verweggistan (MH17) en vooral de stroom voedingsmiddelen, bananen, soja (met olieboten) neemt alsmaar toe.

In Nederland doet men ook mee met de hetze tegen de moslimlanden (waar de olie vandaan komt) Theo van Gogh legt het loodje, extreem rechtse politiek leeft verder op. Pim Fortuyn ook de pijp uit, Leefbaar zus en zo. Maar de bobo's blijven rondtuffen in hun rijdende draaikolken. Miljeugevolgen blijven niet uit. Men gaat over op hout (omdat het goedkoop is), maar de kakelende meutte heeft door het gekrakeel geen tijd voor Googelen.

Er volgen minstens 3 dagen van gekakel door allerlei bekende en onbekende Nederlanders, die opeens op radio en TV door journalisten onderbroken mogen worden en verder beledigen.

Informatiewaarde nihil komma nul, maar dat is bekend van de domroep.

Cartoonisten slaan terug met eigen wapens #charliehebdo: Wereldwijde solidariteit van tekenaars voor vermoorde... http://t.co/WdohUOA9ir

Men vergeet dat corrupte regimes tientallen jaren door de westerse olieslurpers in stand zijn gehouden en nog steeds in stand gehouden worden. Sjah van Perzië, Saoudi-Arabië waar vrouwen niks mogen, Syrië, waar Assad eigen bevolking uitmoordt, Lybië, een voormalige Italiaanse kolonie. Diverse Franse, Spaanse en Portugese koloniën in Afrika. Indonesië, voormalig Nederlands grondgebied.

Met dit soort zou je solidair moeten zijn? En deze vorm van energie voor asociaal vervoer wordt door de westerse wereld bewust in stand gehouden. En het volgende hoofdstuk ligt al klaar. Volgende problemen voorgeprogrammeerd.

Der Preis für Roh-Öl sinkt immer weiter: Warum Spekulanten jetzt Supertanker mieten http://t.co/Xq7qVXh89v

Wij vragen de gemeente vooraf aan een raadsinformatieavond deze informatie in te winnen en bekend te maken aan de deelnemers van de raadsinformatieavond. Ook doen wij suggesties voor de vorm en inhoud van zo'n raadsinformatieavond.

En ook in Wageningen kan men dit probleem niet aan. Ook van de stilettohakjes geen oplossing.

Grootste domheid is en blijft energie. Nog wat leuke domheden.

Totaal de weg kwijt. Elektrisch blik en sportschool. t.co/qvVKFgvzrn t.co/AffWTvKiw0

Den Bosch vraagt om aanpak A2 en Ring

Net als....

Handtekeningen voor intercity-stop in Vathorst "reist dagelijks drie uur met de trein van en naar haar werk"

Nog maar afgezien van de vrachtwaggels, die helemaal niet elektrisch rijden en verreweg de grootste bron van roetuitstoot zijn. Dit is dus een gevolg van domheid. Hetgeen ook onderstaande tweet aantoont.

«Car-maggedon»: Studie zu steigenden Kosten für die Volkswirtschaft durch Strassenstaus in den USA und Europa. t.co/cZz3PlWBah /Im

Dat je met een openbare laadpaal maar max 5-10 auto`s per dag kan dienen, maakt grootschalig ELrijden nu ondenkbaar.

NS plant groene stroom, deed de automaffia dat ook?

Een fraai beeld van een flinke stoet NS 1800'en die vandaag van Nijmegen naar Maastricht werden gebracht. http://t.co/TradZef6pA (

We doen er toch niets mee.

Nieuwe treinstellen besteld.

Geld zat.

#Elektroautos als Umweltsünder? US-Studie bescheinigt den Fahrzeugen eine schlechte Ökobilanz  http://t.co/AutpKgZC5y via @SPIEGELONLINE

Lijkt me een goede testdag "@energieMKB: Zonsverduistering bedreigt stroomvoorziening?  http://t.co/lfqDgKAShd
Niet nodig.

Maar eerst nog een paar laatste domheden. Men zoekt koortsachtig naar een medicijn om af te kicken van olie. Houtstook in dit geval, de oorlog gaat verder.

Straf noodzakelijk.


Roetmemo / Roetkaart van de gemeente Utrecht: Lees onze reactie, o.a. over de nodige vertaling naar gezondheidsschade t.co/RW0dWKLydc

De reactie van het Kracht van Utrecht initiatief op het roetmemo is vooral dat wij de vertaling van roetconcentratie naar gezondheidsschade missen; dat wij graag hadden gezien hoeveel de auto, de scooter en houtstook bijdragen (en ook nog enkele andere bronnen); en dat er inzicht komt in wat de al voorgenomen en de al genomen maatregelen afzonderlijk bijdragen aan roetreductie.

En vooral van het verkeer, zie de kaart links en de taart rechts.

Bijgevoegde scan toont duidelijk aan, waar roet vandaan komt. Het gemakzuchtige verkeer dat nooit genoeg heeft.


De alternatieven:

Allereerst het verkeer, dit wordt op deze site al jarenlang behandeld. Zoals hierboven aangetoond, het primitieve egoïstische wegverkeer. Er zijn mensen die hun hele leven al zonder pooierbak doen, ook geen elektrische, want ook die veroorzaakt fijnstof. Er zal dus verspoord moeten worden, zeker terug naar het niveau van 1955, toen Nederland nog vol lag met spoor- en tramlijntjes, waar vooral goederen vervoerd gaan worden. Vrachtwaggels zijn de grootste vervuilers, zeker waar het roet betreft.

Roet kan bij houtstook, want hier gaat het de klagers om, goed voorkomen worden.

Met warmtekrachtkoppeling kunnen er twee vliegen in één klap geslagen worden. Hout levert warmte en met warmte werkt ook een strirlingmotor. Het elektrische railvervoer kan hiermee gevoed worden. De intelligentie bij het spoor dient ook nog wat opgevoerd te worden. Niet zomaar dure trekkrachten aan de kant zetten.

En ook bedrijven naar het spoor verplaatsen. Daar snapt men nog steeds geen hout van:

Tram in Kampen! http://t.co/oexhp8ocu1

Dat is als je echt onafhankelijk wil zijn van corrupte olieleveringen, dikke onzin.

Ook hier heb je geen last van zonder pooierbak. Kinderen zijn al verpest door hun ouders. In een natuurvoedingswinkel een man die bananen heeft gekocht: "Dat wil mijn zoontje". Het "zoontje" is nu al onhandelbaar, een dwarsligger.

Wil met z'n 3 levensjaren al niks meer.

DIT noemt men de "oplossing".

Verhaal #8: Beste tip van het jaar? Zo reken je af met de oneindige welles-nietes discussies van je kinderen. http://t.co/TAdY8oJgTD

..das ist kein Konzept! "@energiezukunft_: Wissenschaftler halten E-Mobilitätskonzept der Bundesregierung für falsch http://t.co/EBE5YQUZja"

Land Baden-Württemberg will mehr #Schüler aufs #Fahrrad bringen. Tolle Aktion.... http://t.co/JUNMutlliB

nee... maar wel in de buurt van een snelweg, althans het magazijn. Waarom als ik vragen mag? ^BD
Van duurzaam transport heeft men nooit gehoord.

Alfred Eisenschink toont hier met een plastisch voorbeeld aan wat er fout kan gaan in de hele wereld. Zie de dode takken als er fout gestookt wordt en de levende takken waar er correct gestookt wordt.

Eén van de bedrijven die dit idee heeft opgepikt is Vuur en leem FEITEN over fijnstof worden hier verklaard. Zoekterm "Particulate", oftewel fijnstof.

Veel meer toont ook de Duitse overheid. Er wordt daar al eeuwen met hout gestookt, maar dan wel op de juiste manier. En omdat de domroep het slechts heeft over benzineprijzen, Facebook, MH17 en CharlieHebdo komt men hier niet verder. Een uitsnede uit het Duitse voorlichtingsmateriaal.

Grundlagen
Holzenergiepolitik.Für Bund, Länder und Gemeinden ist Energiepolitik ein ständig aktuelles Thema. Obwohl im Energieholz ein beachtliches Potenzial besteht, fehlen in vielen Energieversorgungskonzepten bislang jedoch noch Teile, die die Holzenergie betreffen. Dies ändert sich langsam. Der Bund befaßt sich heute unter verschiedenen Aspekten mit der Holzenergie (Waldpflege, Pilotprojekte, Fördermaßnahmen, Emissionen). Dazu sind die Länder nach und nach dazu übergegangen, eine eigentliche Holzenergiepolitik zu betreiben. Die wichtigsten Maßnahmen sind die Unterstützung von Holzenergiekonzepten, die Versorgung öffentlicher Gebäude mit Holzenergie und die finanzielle Unterstützung von Holzenergieanlagen im Rahmen der Förderun g einheimischer erneuerbarer Energien. Den größten politischen Beitrag zur Holzenergieversorgung können die Gemeinden leisten. Sie sind meist selbst Waldbesitzer und haben ein elementares Interesse am vernünftigen Einsatz des Holzes. Auch bei den Gemeinden steht die Beheizung der öffentlichen Gebäude mit Holzenergie im Vordergrund. Darüber hinaus können sie, im Rahmen ihrer Energieversorgungsplanung, darauf einwirken, daß die Holzenergie in der Gemeinde ihren entsprechenden Stellenwert erhält. Vor allem im Bereich der Aufarbeitung und Lagerung des Energieholzes kann die Gemeinde direkt auf den Einsatz der Holzenergie einwirken. Indem sie sich etwa an Investitionen beteiligt oder entsprechende Plätze für die Lagerung und Aufbereitung von Holz zur Verfügung stellt.
Lees veel meer:

Dat blijkt vooral uit het gebazel van de politiek. Wat nodig is, is een verplichting houtproduktie en -afval te rapporteren volgens Sovjetsysteem. Geld besteden aan innovatie hout stoken en railvervoer ipv gas en wegverkeer. Hierbij de volgende links Ecostove houtstook speksteen gebruiken.

Wonen, ook dat zal anders moeten. Koophutten? Afgelopen. Dat kan men toch niet aan. Roeien met de riemen die je hebt. JanmetdePet huurt ook en is ie slechter af?

Zo zullen woningen die gebruik willen maken van de zon er uit moeten zien. En wel hierom:

Warmte is in de winter het meeste nodig, de zon staat dan laag. Hou hier rekening mee met orientatie en instraling van zon in de winter, volgens rechter afbeelding.

Maar zolang projectontwikkelaar een te dikke vinger in de pap hebben wordt energie een ondergeschoven kindje. De "zonnepanelen" bevinden zich aan de andere kant.

Dit levert geld op voor de makelaars en dus wil men zo, zie de schaduw, het is 12:00:
En dus vangt men zeker in de winter NIETS.

“@dgdevallei: Eerste stap voor oplossing Wageningse fietsfiles http://t.co/MPN4wccmXv #nieuws #DG”

Zeuren over zaken die men niet kan veranderen helpt niets.

Oplossingen komen van JanmetdePet die niet zeurt en massaal de fiets pakt. Die stijl dient beloond te worden. Ook door de spoorwegclubs.

Overigens, waarom staan deze fietsen bij een bushalte, m.a.w. waarom rijdt er hier nog steeds geen tram? Die in het verleden domweg gesloopt is.

De aan olie verslaafde politiek wordt hier al enige jaren op gewezen, maar blijft als een terrier vasthouden aan de CO2 blazende gasbommen.

In het Gemeentelijk Mobiliteitsplan (GMP) is het voorstel om ook de rijbanen te verbreden naar 2x2 rijbanen. Die aanpassing wordt nu niet uitgevoerd omdat er nog onduidelijkheid is over de verbreding van de Mansholtlaan. Lees meer:

De Mansholtlaan wordt geterroriseerd door vrachtverkeer. De oplossing is dan spoor. GmP wordt dan anders als hier gesuggereerd. Voorlichting is in deze het toverwoord dat werkt.

Het leeuwendeel van het  transport dient dus naar het spoor gedwongen te worden, dat egoisme uitsluit en al 100 jaar elektrisch rijdt.

NS zal net als de Duitstalige landen massaal moeten omschakelen naar 15 kV of 25 kV en modulair opgezet worden. Pas dan kun je storingen de baas.

Het fietsverkeer levert dan geen problemen meer op. "Parkeerterreinen" voor materieel zijn dan overbodig omdat er overal "geparkeerd" kan worden en fietsen overal plaats vinden.

Pas dan kan er afgekickt worden van olie en dus ook CO2-neutraal vervoer plaats vinden.


Als de Neanderthalers kernenergie hadden gehad, hadden we nu nog hun afval.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
MailMailMail