Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten.

9-4-2012, Aanleiding voor dit bericht was de reaktie van Francien, die reageerde op de knakworst in de problemen.

Francien schoot haar doel voorbij, i.p.v. over olie ging ze verder over moslims en islamieten:

....en schapen komen inderdaad het midden-oosten en als u wil dat we de schapen hier slagten zullen we meer met die schapen moeten doen. in het midden oosten heb je veel moslims en islamieten en die offeren schapen en eten veel schapen vlees halal. wil u dit ook hier??? ik hoop dat we die moslim ellende ver buiten de deur houden en dat we die schapedarmen gewoon importeren in plaats van hier allemaal schapen te slagten voor halal vlees en de islamieten

Het taalgebruik van Francien toont al e.e.a. aan. Hier gaan we verder met de oplichting rond olie en de "alternatieven". Uit  de "biofuelguide": Biofuels Ethanol and Biodiesel are alternative, environment-friendly, and renewable sources of energy. Met deze leugen probeert men de automaffia aan de praat te houden. Gelukkig zet de eigen administratie een kritische noot er bij: Lees het hele verhaal:   Het plaatje rechts laat al bijna de consequenties van biobrandstoffen zien.


......Biofuels are renewable but crops are still not enough.

It is a fact that biofuels are derived from biomass that is renewable and biodegradable. For this reason, it will accordingly cause lasting effects on generations to come.

However, one major concern of wide scale biofuel production is the increased need of growing crops to meet the demand. This leads to some arguments, since it might require extensive land that may involve forests, wild habitats and agricultural lands.

Biofuels uses more energy than they can produce.

This had been an issue in so many years whether producing biofuels would actually need more energy than they can give.

Over the years, technology has significantly improved. A lot of researches and tests had been done to prove that biofuels like ethanol and biodiesel generate energy that is comparable to conventional diesel fuel. Ethanol puts out about 1.5 units of energy for every unit of energy used in processing it. In addition, biodiesel even has an output of 3.2 units of energy to every unit of energy used on its production. The “traditional” fuel like gasoline needs 20% energy based on what it can provide, or leaving you with only 80%.

Conclusion

To reduce the reliance on fossil fuel, conservation is still the primary strategy. There is no instant weaning on conventional petroleum diesel. It is quite impossible to totally replace it but instead the consumption must be decreased. Other sources of energy such as solar, wind, etc. are still needed. But this does not mean that biofuel have no future. As a matter of fact, it has a very promising potential. As an alternative to this “traditional” diesel or gasoline fuel, it is expected to yield significant energy security and environmental advantage to its consumers.

No Comments »
Vertaald: Fossiele brandstoffen kunnen onmogelijk door biobrandstoffen (biodiesel, groengas) vervangen worden.

Oorzaak zijn de miljoenen jaren die nodig waren voor fossiele brandstof die nu in krap 200 jaar opgemaakt worden.


Het plaatje rechtsboven laat al bijna de consequenties van biobrandstoffen zien. Geen zielig verhaal, maar keiharde werkelijkheid. De bevolking in derde-wereldlanden die de grondstoffen moeten leveren, gaan dit niet pikken en er onstaan vergelijkbare toestanden als in het midden-oosten met bijbehorende vluchtelingenstromen en de reakties daar op.

Nog niet genoemd de belabberde efficiëntie van de huidige verbrandingsmotoren in de heilige wegversmallingen die het ook nog eens slechter doet op de biotroep. Om zuinig met biomassa (gebruikt in een microwkk) om te gaan dient de verbranding volledig te zijn en dat kan alleen met warmtekrachtkoppeling, die warmte en stroom opwekt voor het elektrische railtransport. Natuurlijk geïntegreerd in het Kombikraftwerk.

Deze combinatie van stroomopwekkers zorgen er ook nog es voor dat er minder verkeersslachoffers vallen, minder files zijn en dat iedereen gebruik kan maken van openbaar vervoer. Hetgeen ook nog eens een sociaal aspect heeft. De trein heeft ook nog es de mogelijkheid, goederen- en personenverkeer te combineren. Iets wat bus en vrachtwaggel ook al niet kunnen. De beperking van de beleidsmakers, die alleen aan direkt financieel gewin kunnen denken.
Op de lange duur komt men toch bedrogen uit omdat het verkeer vast loopt.


Geen spoor zonder dwarsliggers.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.
Mail