Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

30-5-2012. Een paar belachelijke tweets:

Schone truck en bussen Subsidie voor schoonste trucks en bussen Tweet: DIT is een schone truck >>>>>>>.

Nieuwe reactie op "“Goedkopere zonne-energie maar ten dele waar”" Tweet:

Ook dat is niets nieuws.

Maar de grootste lacher is deze:

Meer weten over opslag en transport van ? Ga mee op excursie naar Dortmund met Projectgroep Biomassa & WKK: Tweet:

Het bericht: In Duitsland lopen verschillende ontwikkelingen zoals opslag en opwaardering van warmte met zeoliethen, opslag in de bodem en zelfs transport van warmte over de weg. Op de innovatiedag kunt u kennismaken met deze ontwikkelingen......
Over de weg? Per "schone" truck? Files?

......Het programma
8.00 uur Vertrek per bus vanaf centraal station Arnhem

De Hollanders zouden geen Hollanders zijn als ze van slimme ideëen geen mislukking zouden maken. Er rijdt een trein naar Dortmund, maar men moet persé per bus naar Dortmund. Rendement dieselmotor van deze bus pakweg 20%. Lees en geniet. Verder.

Warmte is overal, je moet het alleen niet negeren.

Zo'n 20 jaar geleden. Om even aan te tonen dat men niets, noppes, nada, geen bal geleerd heeft.

Het gaat over warmte. Dit gebouw is de RABO-bank te Spijkenisse (Stinksluis). Aan de schaduw kun je zien waar de zon staat (het is 12 uur). De grote vertikale glasvlakte staat de hele dag in de schaduw.

Nul, noppes, nada, geen bal opbrengst.

Het schuine dak daarentegen vangt in de zomer de hele dag de volle zon. Er moet gekoeld worden.

Hoe werkt "bouwen op de zon"?

Hier rechts, van links naar rechts de zon in winter, voorjaar en zomer. In de winter, als de behoefte aan warmte het grootste is, komt de zon tot achter in het huis. De zon "staat dan laag". In het voorjaar is de behoefte aan zon minder, maar de zon komt dan minder ver in huis. In de zomer hebben we de zon voor de verwarming helemaal niet nodig en de zon blijft dan ook buiten. Dit principe wordt door de RABO-bank en de volgende voorbeelden volledig genegeerd.

En 20 jaar later in Renkum. Snackbar "Airborne". Bouwt een nieuw pandje. En maakt dezelfde fout als de RABO-bank te Stinksluis. Ook hier bevriest men in de winter van de kou. Want warmte van de zon, die gaat aan de neus van "Airborne" voorbij.

In de zomer hetzelfde verhaal. De brandende zomerzon doet het personeel smelten. Loodrecht op het schuine dak. In de oude snackbar konden de gasten nog lekker in de zon zitten. Dat is er in het nieuwe pand niet meer bij. Bibberen. Zie de schaduwen voor de orientatie op het zuiden (waar op dit halfrond doorgaans de zon staat).

Koud 500 meter verderop, weer twee nieuwbouwpanden met de serre (een hoop glas) op het noorden. "Naar specificaties van de klant" gebouwd.


De "geld moet rollen-specificatie".

Met LED-lampen probeert men het tij (le(D)terlijk) te keren. Maar de subsidiepotten voor duurzame warmte worden nauwelijks gebruikt.

Het Duitse Volkswagenconcern heeft het licht gezien, letterlijk, maar ook de warmte. Volkswagen schakelt om! Zij leveren de "Blockheizkraftwerke" voor bv woonblokken.

Warmte en stroom:

Uit Ratgeber Bauen & Wohnen: Auch die großen Energieversorger engagieren sich im lohnenden Klein-Contractinggeschäft. Beispiel Vattenfall mit ihrem „virtuellem Kraftwerk“. Interessenten lassen sich kostenfrei ein Mini-Blockheizkraftwerk oder eine Wärmepumpe installieren und bezahlen einen monatlichen Grundpreis. Minikraftwerk und Wärmepumpe werden durch Vattenfall gesteuert. Wenn der Wind kräftig weht, verarbeiten die Wärmepumpen den überschüssigen Strom. Bei Windstille und Strombedarf startet die Zentrale des „virtuellen Kraftwerks“ die Minikraftwerke, um Strom einzuspeisen. Bericht inmiddels verdwenen...

Behalve een warmtepomp kan natuurlijk ook het OV gevoed worden. Nog een reden om de bus om te bouwen naar een tram. Let even op de naam van de fabrikant.....

Een virtueel kraftwerk, warmte en stroom leverend.

Er rijden nogal wat VW-tjes, het antwoord is dus erg simpel. Zoiets vind je niet bij de Nederlandse domroep!

Even nog wat combinatiewerk. Het bovenste (elektrische) treinstel is gecombineerd uit (vlnr) een stuurstandrijtuig, tussenwagens en een motorrijtuig. Ook in Utrecht was het een tijdje geleden hommeles. Een tram naar de Uithof.

Als je de tram naar Nieuwegein combineert met een tram naar de Uithof die dan weer verder rijdt naar Zeist (zoals vroeger de Zeister tram) en eventueel nog verder naar Rhenen en Wageningen. Ook degelijk door de automaffia gesloopt.



Deze compositie kan probleemloos verdubbeld worden. Om bv twee bestemmingen te combineren. Probeer dat maar eens met een "schone" bus.


Wat is er zo leuk aan een file dat er zoveel mensen op af komen?


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.
MailMail