Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Er gaat in NL iets grondig mis. NL denkt in stroom maar qua transport is dat een lachertje. Geen enkele vrachtwaggel rijdt elektrisch en ook elektrische rijblikken zijn er nog nauwelijks. De rijblikken die er zijn veroorzaken dagelijks grote chaos. Elke dag gaan er één of meer vrachtwaggels op hun kant.

Uit NRC 5-7-2012: De A28 van Zwolle richting Utrecht is bij knooppunt Hoevelaken dicht doordat een vrachtwagen op een pijlwagen is gebotst. De ANWB spreekt van een ravage. “Het gaat niet lukken dit nog voor de spits op te ruimen”, zegt een woordvoerder tegen Novum. Lees meer:

Oplossing is het elektrische railtransport. Maar hier kan men de zaak niet aan. Wil je stroom voor dit type transport gaan leveren loop je tegen het volgende probleem aan.

Er is de PV-gekte, maar daarvoor kom je niet in aanmerking als je volgens Greenchoice minder dan 500 KWh verbruikt. In de winter leveren de zonnepanelen nauwelijks iets. Na enige schermutselingen met Greenchoice geldt dit niet meer voor windparticipatie.

Dit is duidelijk en bekend als ondernemersterreur. Als je via PV ook stroom gaat leveren ben je hun concurrent. Dan lever je meer dan je verbruikt en dat kan men niet aan. Dat, en niets anders is het probleem. Terwijl Greenchoice zich vroeger notabene "Energieconcurrent" noemde. De zelfgebouwde zonneboiler die bij deze woning geplaatst is doet het al sinds maart als een tierelier.

Maar Greenchoice wil mee in de "vaart" der volkeren. Het elektrisch rijblik.

Dit zijn de jongens en meisjes waar Greenchoice z'n pijlen op richt. En dit zijn de oplossingen die overheid (ook in het lachwekkend complot) de stroom vandaan wil halen. Twitter blijft een bron van humor.

EnergieOverheid ?@EnergieOverheid

Wetenschappers in Singapore hebben een toilet uitgevonden dat elektriciteit en mest produceert en 90% water bespaart. http://bit.ly/N6Mctu
Tweet:

Ook de overheid wordt niet gehinderd door enige kennis. Een passage uit het bericht van de door de overheid geplaatste link:

De urine wordt vervoerd naar een apparaat dat er grondstoffen als fosfor, kalium en stikstof uit kan winnen. De solide ontlasting gaat tegelijkertijd naar een bioreactor, waar het kan worden omgezet in biogas. Dit gas kan vervolgens worden omgezet in elektriciteit.

Gas levert direkt geen stroom, maar warmte en daar kunnen de hotemetoten niets mee. Daar is nog iets meer voor nodig.

Twitter met z'n vrolijke noot: Definieer Nederland: 1 miljoen krenten die klagen over de benzineprijs en dan met de SUV naar de sportschool gaan om op een fiets te zitten. Tweet:

De echte energieslurpers, de omvallende vrachtwaggels, blijven buiten schot. Dat is een onderwerp dat alleen de Zwitsers goed aankunnen.

Transport en Logistiek NL zat al in de knel en dat zal alleen nog maar toenemen. Uit Peakoil.nl: Met een tijdelijke daling van de olieprijzen duiken de optimistische verhalen weer op. Een golf goedkope niet-conventionele olie zal het spook van de schaarste op afstand gaat houden. Hier 5 redenen waarom schaarste en dus hoge olieprijzen een blijvend fenomeen zijn. Lees hier en hier:

En zoals gezegd, alleen de trein, ook het lokale smalspoor kan dit probleem aan.


Kant noch wal raken is ook een teken van goed stuurmanschap.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.
MailMailMailMail