Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie.

Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

23-1-2013. Oplichting dus. Daar maakt een kolonist op St. Maarten zich keer op keer schuldig aan. Via Twitter, Facebook en nog meer "sociale media" die met "zonnepanelen de wereld van morgen" denken te kunnen redden, timmert deze hebbert aan de weg. Het is dat je deze onzin gezien de flutoplossingen niet serieus hoeft te nemen. Maar anders zou je deze "Frissewind" voor de rechter kunnen slepen wegens oplichting. Een paar wapenfeiten:

Uit HetkanWel: Onderzoek: Biobrandstoffen uit voedsel zijn niet nodig voor vergroening transport.

Om de Europese doelstelling van 10 procent duurzame energie in de transportsector in 2020 te halen, blijkt het gebruik van biobrandstoffen uit voedsel niet nodig, zo constateerden wetenschappers van CE Delft. Tweede-Kamerleden stemmen vandaag over moties over het bijmengen van biobrandstoffen uit voedsel in Nederland.

Een combinatie van groene maatregelen is voldoende om de doelstelling te halen. Energiebesparing staat voorop. Er is al veel besparing mogelijk door het stimuleren van zuinige auto’s. Daarnaast moeten er zo snel mogelijk meer elektrische auto’s bijkomen, mits ze rijden op groene stroom. Tot slot kunnen auto’s rijden op duurzame biobrandstof, zoals biodiesel uit gebruikt frituurvet of groen gas gemaakt uit organisch afval. Alles bij elkaar opgeteld kan dat leiden tot de beoogde 10 procent duurzame energie in de transportsector in 2020. Lees meer:

Reakties en tegenreaktie, de ongefundeerde, bleven niet uit.

Frissewind · 10 uur geleden

Greenpeace, MilieuCentraal, geen enkele organisatie deugt. De enige die het goed ziet, is Tramplus. Heerlijk leven lijkt me.
 
Greenpeace, greenpeace en Miljeu-Centraal.

Meer organisaties zijn er dankzij de infobeperking van "Frisswind" niet. Bij het artikel stond een foto van een vrachtwaggel van G.J.v. Zuijlen te Honselersdijk.

Wij zijn G.J. van Zuijlen Bloemenexport B.V.

Exporteur van snijbloemen, boeketten en planten.
Vanaf onze locatie op de bloemenveiling Flora Holland in Honselersdijk bieden wij een breed assortiment producten. Door jarenlange samenwerking hebben wij een hechte band opgebouwd met onze klanten. Om deze band zo te houden en als bedrijf goed te functioneren, werken wij altijd volgens deze pijlers:
Geen link, hier geen commercie.

"Frissewind" maakt ook reklame op Nujij:

Smerige reklame dus. Dat doet Klimaatkombi nu ook. Dit bericht wordt netjes via Nujij door Google verspreid. Zo wordt "HetkanWel" toch nog beroemd. En ook over deze oplichting.

“It’s not easy being green”, verzuchtte Kermit de Kikker al. En veel vegetariërs en veganisten zal hetzelfde overkomen als ze dit artikel lezen in The Guardian. Een columnist van de krant toont de donkere kant van quinoa, een graan uit Bolivia dat populair is bij vegetariërs en veganisten omdat het veel proteïne bevat en dus geschikt is als vleesvervanger. De groeiende vraag naar quinoa heeft echter als gevolg dat arme Peruanen het graan zelf niet meer kunnen kopen, en junkfood importeren om aan eten te komen. Lees meer:

Maar noch "Hetkanwel", noch The Guardian geven alternatieven. Die staan hier:

En "Frissewind" laat nog een windje:

Voor de verlichting van je tuin of voordeur kun je denken aan buitenverlichting op zonne-energie.

En om ander onnodige energieverbruik te voorkomen, kun je er bij de aanschaf van nieuwe apparaten opletten of ze zichzelf automatisch uitschakelen na bepaalde tijd. Of kies voor lichten met bewegingssensoren. Op die manier betaal je niet voor apparaten of lichten die per ongeluk aan blijven staan als jij weg bent. Lees meer:

Dit is ook wel bekend als "Poundfoolish & Pennywise". Van Zuijlen met z'n "gasbloemen" blijft buiten schot en dus worden olie en gas snel duurder en gaat Van Zuijlen op de fles. Peakoil heet dit fenomeen.

En dat.....

Het hoeft allemaal niet zo dramatisch te zijn als "Frissewind" en satellieten hun egoisme laten varen.

Er komt één internationaal loket voor vervoerders om spoorcapaciteit aan te vragen voor hun goederentrein. Daardoor kunnen containers voortaan makkelijker per spoor van de Rotterdamse haven naar het buitenland worden vervoerd. Nu moeten de vervoerders de capaciteit nog aanvragen in alle landen waar de trein doorheen rijdt. Dit is ook een "kanwel".

En dit:

LIEMPDE - Een apart gezicht op de oude spoorlijn in Liempde. Op de rails van het Duits Lijntje liggen tientallen populieren die gekapt zijn. Doorgaans wordt dit hout in de klompenindustrie gebruikt. Omdat het Duits Lijntje toch niet meer gebruikt worden, zal de eigenaar van het hout gedacht hebben dat dit een fraaie opslagplek voor de stammen is. Wellicht wordt er ook gewacht op betere weersomstandigheden om de boel te vervoeren naar een klompenmaker of andere gebruiker. Lees meer:

Ook biobrandstof:


De paus, God's eigen rottweiler.


Klimaatkombi zal op diverse media interveniëren. Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.
Mail