Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie.

Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

1-5-2013. Er gaat één en ander veranderen in de energievoorziening, dat is duidelijk.

Oorzaken en oplossingen volgen elkaar in sneltreinvaart op.

Allereerst de biomassa, door velen verguisd en als ontoereikend gewaardeerd.

Toch bereiden de Duitstalige landen zich al voor op het transport van houtsnippers. Lees meer:


Er zijn zelfs al patenten aangevraagd voor het transport van rondhout uit produktiebossen. Een bos moet tenslotte regelmatig uitgedund worden om de groei in stand te houden.

Intussen doet de automaffia al het mogelijke om hun heilige koeien op de weg te houden. Hier een werkloze knutselaar die denkt zijn blikje uit het zicht te kunnen houden.

En ook Buienradar piest naast de pot. Een melding van deze zijsprong van Buienradar:

Buienradar en Prima Data hebben een speciale kronings-app ontwikkeld. Kom je naar A'dam? Plan jouw ideale route en parkeerplek!

Als je op de site van buienradar hierover reklameert is dit het gevolg:
---------------------------------------------------------
   ----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<info@buienradar.nl>
    (reason: 451 4.4.1 reply: read error from mail.buienradar.nl.)

------------------------------------------------------------
Was het leuk in de bliklawine?

Buienradar heeft inmiddels problemen met de weersvoorspelling. Of de lezers een tip hebben. Bekend zijn de gigantische files bij regen:

Domroep NOS: Nederland heeft een van de drukste ochtendspitsen van het jaar achter de rug. Op het drukste moment stond het verkeer vast over een lengte van ruim 500 kilometer.

Vooral op de wegen in de Randstad staat het verkeer vast, maar het is ook druk rond Arnhem en Eindhoven.

De files zijn extra lang door de regen. "Automobilisten nemen daardoor veel afstand", zegt Wijnand Zwaan van de ANWB:

De crisis is inmiddels onafwendbaar. Uit Nu.nl:

Winst truckbouwer Volvo verschrompelt.

De Zweedse fabrikant van trucks Volvo zag de winst in het eerste kwartaal van dit jaar zeer sterk dalen, onder druk van de zwakkere vraag in Europa en de Verenigde Staten.
Lees meer:

"Duurzaamnieuws" en anderen melden: Amerikaanse steden halen geld weg uit oliesector.

De Amerikaanse steden als Seattle en San Francisco hebben beslist dat hun enorme pensioenfondsen klimaatvriendelijker moeten worden. Meer dan tien steden halen investeringen weg bij tweehonderd oliebedrijven.
Lees meer:
 
Niet voor niets. 3sat bericht: Zweifelhafte Zahlen.

Niemand weiß sicher, wie lange das Öl noch reicht.
Die Zahlen zu fossilen Energiereserven sind widersprüchlich: Ölförderländer präsentieren hohe Zahlen, während Umweltschützer mit pessimistischen Prognosen aufwarten.
Lees meer:

Toch blijft de bliklawine een bron van humor: Overal raakt het steeds voller. En probeer dan maar es je blikje kwijt te raken.

Parkeerproblemen heeft SLOBBER in ieder geval niet meer. De elektrische rijblikken nog wel.

......Parkeerplek
Ik zette koers naar mijn vaste parkeerplek, waar een groot bord hangt dat deze plek bedoeld is voor elektrische auto’s. Vervolgens gebeurde wat ik natuurlijk al vanaf het allereerste begin zag aankomen: mijn plek was bezet. Ik ging naar de vriendelijke dames van de receptie en meldde het kenteken van de Volvo die op mijn plek stond.
Lees en geniet:

Dat kan zelfs gevaarlijke hinder opleveren.

Mijn plek dus, zo denkt de nog steeds-olieslaaf. Over ruimtegebruik gesproken. Niet alleen op de weg neemt dit gespuis ruimte in (minimaal 6 meter voor gemiddeld 2 personen). Maar dus ook parkeerruimte thuis, nog eens ZES meter.

En rij je elektrisch, nog eens twee maal ZES meter, want je hebt een parkeerplek voor je woning EN bij je werk. TOTAAL ACHTTIEN METER.

Dat is al een flinke tram of een klein rijtuig in de  trein. Voor NIET MEER DAN TWEE personen. Gemeente Renkum kan dit niet aan. De realistische g
evolgen. ^^^^^

De beste oplossing kan personen- en goederenvervoer aan. Gecombineerd zelfs:


Houthakken is populair omdat men meteen resultaat ziet. (Albert Einstein)


Klimaatkombi zal op diverse media interveniëren, oa op Nujij.nl. Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.
Mail