Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

30-12-2012. Het geluid van 2012. Een jaaroverzicht. Over de lachwekkende situaties van 2012

Een domroeplacher:

Uit BNR-duurzaam: Een parkeerplaats met zonnecellen in het wegdek. In navolging van vergelijkbare experimenten op een fietspad in Noord-Holland, wil TNO daar ook mee aan de slag op Aruba.

Het nieuwe TNO-filiaal Cariben wil deze proeven toepassen in een volledig duurzame woonwijk op Aruba. De plannen zijn onderdeel van de voorbeeldfunctie die het eiland voor Europa en de Zuid-Amerikaanse markt wil vervullen. Bron:

Over de aandrijving van de te parkeren voertuigen? Die zichzelf opruimen, parkeren dus overbodig? Een paar alternatiefjes:

Uit "HetkanWel": 9 mediterrane recepten voor gezonde winterkost.

Hoe de ingrediënten hier komen? Daarover geen woord. Komt uit Verweggistan.

Over hoe we aan extreem weer (met name in het Middellandse zeegebied) komen ook niet. Hier wel: The Baltic and North Seas and the western Mediterranean show a warming of about 0.5°C over the past 15 years (EEA ETC/ACC et al., 2004).

Ook verwijderd.


De sneeuw was ook een grote plaag en de Zwitsers hadden hier geen enkel probleem mee.

Arriva had wat busproblemen. Zelfs zonder sneeuw. Er moet daarom meer geld voor duurzame ondernemers komen. Uit Nu.nl: Het geld gaat naar steun aan projecten om energie op te wekken via bijvoorbeeld zonnepanelen. Bron:

Maar de domroep komt niet verder dan zonnestroom, de NOS: Zonnestroom wordt zo rendabel, dat die energiebron straks zonder subsidies kan. Uit een Europese studie blijkt dat zonne-energie in sommige gevallen nu al concurrerend is. Nederland loopt daarin samen met Duitsland, Spanje en Zuid-Italië voorop. Spanje en Zuid-Italië. Ja, daar wel. Weten zij veel?

Maar de ouwetjes doen het nog best. Meer dan 50 jaar oud: Ge 4/4 Bernina in Rente

Er is ook positief nieuws, de aloude zuigermotor gaat ook met pensioen. Als het aan Docwerk ligt. En die dingen zijn goedkoop uit de tweedehandshandel te verkrijgen. Meer lezen:

De Universiteit Twente ontwikkelde met twee partners een kleine elektriciteitscentrale die draait op pyrolyseolie uit duurzame biomassa. De turbine speelt in op de toenemende behoefte aan groene energie. De OP-16 turbine wekt met een geclaimed rendement van 90% duurzame energie op uit ‘gekraakt’ landbouwafval. Bron:


Nog maar even een taart voor de taarten in Hilversum. "Photovoltaik 2.8%, Windenergie 42.0%, biogene Festbrennstoffe 9.1%, Biogas 7.4%"

Totaal bio-energie 25.5%. Zie de taart.

Men blijft in Hilversum lekker oplichten Zonnestroom? Het rendement van de blauwe plaatjes is niet meer dan 15%! In de zomer! Niet als het nodig is, in de winter.

Capstone turbine.

Waarom denkt de pluggende domroep waarom bomen in de herfst blaadjes laten vallen? En daarom haalt men voer uit Spanje en Zuid-Italië.

Trusten! Dan is NS een stuk realistischer: Uit Treinreiziger:

NS wil volledig over op groene stroom
woensdag 5 december 2012
NS wil volledig over op groene stroom

De Nederlandse Spoorwegen zijn op zoek naar een energieleverancier die het bedrijf voor zijn volledige energiebehoefte groene stroom kan leveren. De vraag van NS is zo groot dat Nederland 25 procent meer groene stroom zou moeten gaan produceren, meldt het spoorbedrijf woensdag.
....

.....De spoorwegen verwachten in 2016 een terrawattuur aan stroom te gebruiken. In Nederland wordt op dit moment vier terrawattuur aan groene stroom geproduceerd. NS wil in 2016 volledig over zijn op groene stroom. Op dit moment is tien procent van de stroom die de spoorvervoerder gebruikt groen. Bron:

1 Terwattuur / 8760 uu = pakweg 115 megawatt, (ongeveer 20 lokjes als deze), of dat voldoende is om NS-materieel op te laten rijden?

Nog realistischer is het de jeugd kennis te laten maken met duurzame landbouw, zoals men in Australie doet met permacultuur. Lees meer:

En met open modulaire hardware zoals Lowtechmagazine dat propageert:

Maak Alles Samen: Open Modulaire Hardware

Posted: 08 Dec 2012 12:34 PM PST
Deel 1 / Deel 2. Teruggrijpen naar traditionele ambachten is één manier om de wegwerpmaatschappij stokken in de wielen te stelen.

In dit artikel bespreken we een tweede mogelijkheid: het ontwerp van modulaire gebruiksvoorwerpen, waarvan de afzonderlijke onderdelen na gebruik kunnen dienen voor het ontwerp van een nieuw gebruiksvoorwerp. Een aantal opmerkelijke projecten combineert de modulariteit van systemen zoals LEGO en Meccano met de collaboratieve kracht van initiatieven zoals Wikipedia of Linux. Het doel is een open modulair ontwerpsysteem gericht op het hergebruik van onderdelen, dat niet alleen duurzaam maar ook democratisch is. Bron:
------------------------------

Uit Bahn/online.ch: railCare Railpool BR 186 104 Flash Fire 53780_01Für die zukünftige Entwicklung ihrer Verkehre, hat railCare bei der Railpool GmbH insgesamt fünf Lokomotiven des Typs Baureihe 186 / TRAXX F140 MS längerfristig angemietet. Bron:

Dit soort loks zijn ook meer en meer op het Nederlandse spoor aan te treffen. Uit wikipedia:

Zur dritten TRAXX-Generation gehört die TRAXX F140 MS, in Deutschland als Baureihe 186 bezeichnet. Es handelt sich dabei grob betrachtet um eine Weiterentwicklung der TRAXX F140 MS2, also eine Viersystemlok für Wechsel- und Gleichstromsysteme mit 5600 kW Nennleistung, die zudem alle im vorherstehenden Absatz beschriebenen Modifikationen beinhaltet. Auch die 186 ist mit verschiedenen Länderpaketen erhältlich. Erstbesteller war die Leasinggesellschaft Alpha Trains, die 35 Lokomotiven in drei Ausstattungsvarianten in Auftrag gab, welche in den folgenden Ländern eingesetzt werden können:


De geschiedenis leert ons dat we van de geschiedenis niets geleerd hebben.


Klimaatkombi zal op diverse media interveniëren. Antwoorden langer dan 280 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal________________________________________________________________________________