Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze site op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Een al oud probleem simpel opgelost. 30-10-2016: Wie kent nog Tineke Netelenbos?

Met de introductie van het SVV-II kwam in 1988 opnieuw beprijzen naar gebruik van de weg in beeld van de beleidsmakers. Het zou twee doelen moeten dienen: het afremmen van de groei van het autoverkeer, en het genereren van financiële middelen voor nieuwe infrastructuurprojecten. Het project werd "rekeningrijden" gedoopt. Vooral onder minister Tineke "Tolpoort" Netelenbos werd het concept verder uitgewerkt. Let wel dit is de wegenwiki, niet in staat naar andere oplossingen dan meer wegen te zoeken. Het woord trein ontbreekt er helemaal. Lees meer:

28-4-2012, tijd om de oplichting van de oliemaffia en de gevolgen daarvan es toe te lichten. Uit de Arnhemse bibliotheek een boek met de titel: "Leven zonder olie". ISBN: 9789055945665

Met een voorwoord van Rein Willems, direkteur van Shell. Nadere uitleg overbodig. Zoek je naar één van de links die voorin het boek vermeld zijn, is er nauwelijks iets te vinden. Wel een aanprijzing van dit boek uit 2007. Sindsdien is er nauwelijks iets veranderd.

Uit Energieraad.nl: De kernboodschap van de auteurs is dat het vinden van duurzame alternatieven voor fossiele brandstoffen de hoogste prioriteit verdient. Bij de presentatie van het boek maakte auteur Creemers duidelijk hoe snel de olie opraakt. 'Voor elke barrel olie die we ontdekken, consumeren we er drie. De mondiale vraag wordt groter dan het aanbod, en dat kan alleen maar leiden tot een hogere olieprijs.' Meer lezen:

De "alternatieven" die het boek aanprijst (anders kun je het niet noemen) zijn nauwelijks realistisch. Men blijft vliegen (doet er zelfs nog een schepje bovenop). Het vrachtvervoer blijft in stand met schepen met koloniaalwaren uit Verweggistan en ook de vrachtwaggel blijft olie (al dan niet fossiel) zuipen. De trein komt in het boek NIET ter sprake. Er wordt op deze site zelfs aangegeven dat er van de trein nauwelijks gebruik wordt gemaakt. Het enige waarmee de trein in verbinding gebracht wordt is Greenpeace wil rechter kernafvaltransport laten blokkeren  Tja, verklaring overbodig. Meer van de "Energieraad":

Uit het bericht van ZERAuto: Een andere conclusie uit het onderzoek is dat 67 procent van de Nederlandse automobilisten tegen rekeningrijden is.....

.......80 procent denkt dat beter openbaar vervoer helpt, maar dan vooral zodat anderen daarvan gebruik kunnen maken om zelf te kunnen doorrijden. 38 procent van die mensen zegt zelf namelijk niet met trein, bus of tram te reizen en is ook niet van plan dit te gaan doen. Meer lezen:

Een probleem dat simpel opgelost kan worden, als men maar wil, Wikipedia: Ook daar is men de weg kwijt. Men woont nou eenmaal ver van het werk en dat is ooit anders geweest:

Het is inmiddels 2015, het probleem wordt weer aangekaart. Een video van de Telegraaf met daarin autobus Sharon Dijksma die het probleem oa wil tekkelen met elektrische bussen.

Waarom willen mensen een koophut? Dat is vrij simpel. Dat heet groepsterreur, aanzien en macht. Ben je een arme sloeber, dan woon je in een armzalig flatje. Dat is iets voor werklozen of gewoon werkvolk. En juist dat laatste draait het om. Men wil ook een baan die voldoende "schuift" om een koophut te kunnen betalen. En die banen liggen niet voor het opscheppen. Daar gaat ook de politiek terecht iets aan doen: Er is nl personeelsgebrek in bv technische beroepen. Men leidt hiervoor niet meer op. Dit is al aangegeven in een artikel over kinderen, die, omdat ze opgeleid worden tot hotemetoot, thuis niet mogen knutselen. En dus geen kennis maken met techniek. Dan wordt het namelijk werkvolk en werkvolk kan geen koophut kopen en moet in een armzalig flatje wonen. Paupers dus. Daar heeft men in Den Haag het volgende op gevonden:  Lees meer:

Je kunt zo'n boek en de aanprijzing ervan rustig afdoen als propaganda.
Maar goed, dat merkt men vanzelf.

En dan is het oktober 2016, probleem nog steeds niet opgelost. Eenvandaag buigt zich er over:

Er moet nu echt iets gaan gebeuren tegen de drukte op de weg. En de enige oplossing is rekeningrijden. Mobiliteitsorganisaties RAI Vereniging, BOVAG en ANWB willen dat een volgend kabinet dit zo snel mogelijk invoert. Lees meer:

Ook de site van Peakoil toont iets over het boek met daarin dit: Het wordt echt tijd voor een volledig elektrische auto, maar daarvoor moet hij eerst nog even doorsparen. De vrachtwaggel, het vliegtuig, de import uit Verweggistan? Ook de daar aanwezige link werkt niet meer. Lees meer:

Zoek je op de site van peakoil naar het woordje "trein" komt men niet verder dan "hoge snelheidstrein" als alternatief voor vliegen. Goederenvervoer? Een combinatie met personenvervoer? Huh?
Maar goed, dat merkt men vanzelf.

Opvallende verschijning op het Neeeederlandse spoor zijn steeds meer de Duitse elektrische meersysteemlokomotieven, die wel personen- en goederenvervoer met elkaar kunnen combineren. Een veel betere oplossing is niet verplaatsen, alles uit de buurt. Waarom je vroeger een camera uit Duitsland kon kopen, wat ook nog werkgelegenheid opleverde en goede kwalititeit is velen een raadsel. Voeding? Inmiddels dreigen CETA en TTIP nog veel verder te gaan. Groente en fruit groeit ook om de hoek, wie is er niet groot mee geworden? Lees meer:

O, en nog wat, oorlog om olie? Voorbij! 25-9-2016 Het verkeer moet niet alleen anders, het moet ook sterk verminderen. De vrachtwaggel hier rechts komt uit Veghel, Brabant. Daar waar de truckers zich onmisbaar voelen. "Biologische" voeding sleept dat onding naar Wageningen. Daar waar men heel goed zelf biologische voeding kan maken. En hooguit 25 km transporteren.

De oplossing tegen file, Conrad haalt je spullen uit Zuid-Duitsland terwijl er hier ook goedereloodsen gesloopt worden en Prorail stations bouwt zonder een goederenspoor. De oplossing is simpel.


Je hoeft niet gek te zijn om hier te wonen, maar het helpt wel.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.
Mail