Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze site op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

1-6-2015. Weldoeners en buschaufeurs dat zijn de ergsten en de overheid wordt ook niet gehinderd door enige kennis. Nepal is getroffen door meerdere aardbevingen. En meteen schieten de weldoeners als paddestoelen uit de grond. De tropische producten en daarmee verbonden fairtrade breken weer los. Opeens wordt men weer miljeubewast. Doodknuffelen is het gevolg. De tweets:

#Milieutip: doe de was met Seepje wasnoten van @Seepje! Plantaardig milieuvriendelijk duurzaam http://t.co/f5S6bJeaSV http://t.co/ig1xPSTeIG

@Klimaatcombi Hoi! We willen graag uitleggen hoe de Seepjes tot stand komen. Mail anders even naar lennard@seepje.nl

Ik zal @Seepje even helpen met z'n neokolonialisme. http://t.co/2zfnUJhsZq

Men gaat over lijken, want weet NIETS over de hoeveelheid fossiele energie die daar voor nodig is. 9000 km leggen de Seepjes af. Per fiets? Nog niet eens per trein. En de volgende slimmerd, een buschauffeur, staat al weer klaar met "slimme" ideëen, daarbij gesteund door de overheid. Wat is er aan de hand?

De Maglev duikt weer op en men kan weer verder van het werk gaan wonen.

Energy trein zorgt voor tijdelijke opslag elektriciteit: Door gebruik te maken van een zwevende MagLev-trein k...

Gaat deze oliejunk de seepjes uit Nepal halen met de Maglev zweeftrein? Een zweverig idee, zoiets zijn we gewend van de overheid die het over zelfrijdende vrachtwaggels heeft.

Geef kritiek en de hel breekt los. Waarvoor de energie, in dit geval stroom, voor gebruikt gaat worden, dat ontgaat EN de dom gehouden massa EN de domhouder, in dit geval de overheid zelf. 1 á 2 miljard? Vergeet dat maar. Het is de overheidsbijdrage die 1 á 2 miljard zal bedragen. Welke gek trapt hier in?

Maglev, totaal ongeschikt voor aansluiting op bestaand spoorwegnet. Totaal ongeschikt om vracht te vervoeren. Maglev? Toepassing zeldzame aardmetalen. ook in de motoren van de door de overheid gepropageerde elektrische wegversmalling gebruikt, maar vrachtwaggels zijn zeldzaam. Trein/tram? Door overheid en automaffia systematisch gesloopt.

Permanente magneten komen nauwelijks bij de spoorwegen voor. Misschien in een vrachtwaggel, waarvan er wel 50 in Nederland rijden. Als ze al rijden. Maar kennelijk koopt men niet in de supermarkt, die dus ook niet bevoorraad hoeft te worden. Vooruitgang.

Heb je het artikel wel gelezen? Dit gaat over energieopslag, niet over transport van iets. Doe zelf normaal
En nog een echo.

RT : Heb je het artikel wel gelezen? Dit gaat over energieopslag, niet over transport van iets. Doe zelf normaal.

Energieopslag, voor het opladen van het mobieltje? LED-lampjes? Koffiezetapparaten?
Even normaal doen.

De oplossing is simpel. Bij overcapaciteit afnemers inschakelen. Ingenieur Lievense had hiervoor een plan. Kosten 2.5 miljard.

Een omgekeerd stuwmeer op zee.

Volkskrant, 6 juli 2007.

Een veertig meter diep stuwmeer op zee kan de Nederlandse energieopwekking schoner en efficiënter maken. En de kust ook veiliger.

En... 2-6-2015 bijt de oliejunk weer in het zand. Op het onderste deel van de Gotthardpas, de Schöllenenschlucht, zijn als gevolg van overvloedige regenval (hoe zou dat nou komen?) rotsblokken naar beneden gekomen en die blokkeren nu de Passstrasse.

Bij de vroegere Furka-Oberalpbahn (nu Matterhorn-Gotthard-Bahn) was men bij de aanleg wat slimmer en bouwde men het spoor uitgebreid ondergronds.

De hotels in Andermatt, ook aan de MGB gelegen, zitten nu in de puree omdat de over het paard getilde toerist per pooierbak naar de hotels wil. De trein bereikt Andermatt vanuit drie richtingen zonder problemen.

Een reportage van Schweiz-Aktuell.


Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
MailMailMailMailMailMailMail