Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

5-10-2014. Ongeleide projectielen.

Interactieve grafiek over hoe 'the internet of things' verweven raakt met ons dagelijks leven.

Men blijft autodenken. "Slimme stad" lanceert weer es wat. Zoek tram of trein in deze 2 plaatjes. (Bewust) vergeten.

Bestaat niet voor het klootjesvolk op de fiets. Het klootjesvolk bestaat niet in de "Slimme stad". Evenmin als de fiets, tram of trein.

De bejaarde met rollator? Bestaat niet. En dus tobt de "slimme stad" verder met z'n energieprobleem, dat overigens ook niet bestaat. De bomen groeien tot in de hemel. Hoe deze ongeleide projectielen nog van z'n schaarse plaats moeten komen.... Het interesseert de "slimme stad" niet.

Het prijskaartje dan.... En het hele zooitje dondert in elkaar.

Power-to-Gas kan de komende decennia een belangrijke rol spelen in het terugdringen van CO2-uitstoot. Als...

ECN: Power-to-Gas te duur als back-up voor zon en wind.

"Omdat elektriciteit minder dan 20 procent van de totale energievraag omvat, en omdat niet alle energievraag kan worden ge-elektrificeert, is een schakeltechnologie nodig die van duurzame stroom een duurzame brandstof maakt."

De omzetting van gas in stroom nogmaals is een rendementsverhaal (minder dan 40%) en dus in de huidige kapitalistische economie onhaalbaar. Doei "Slimme stad".

En ook het "democratisch" onderwijs leeft nog in het fossiele tijdperk. Leuke toekomst voor die kinderen, die zelfs door hun ouders onwetend worden gehouden.

Wat een feest! Excellent georganiseerd door Wat gaaf dat we erbij mogen zijn!

Met hoeveel auto’s moeten we rijden? Gelukkig zijn er ook slimmerds:

Basisschoolleerlingen bouwen echt mini-windmolenpark op IPKW

Ruim 600 Gelderse basisschoolleerlingen bouwen in september en oktober echt werkende windmolens. In totaal worden in Arnhem 150 windmolens van zes meter hoog gerealiseerd. Deze vormen samen een tijdelijk mini-windmolenpark. Het mini-windmolenpark wordt op 6 oktober geopend tijdens de Green Tech Week Oost Nederland. Gedurende vier maanden zijn de windmolens te bezichtigen op Industriepark Kleefse Waard (IPKW) in Arnhem. Lees meer:

Maar de infobepreking overheerst nog steeds:

IEA: wind is in Duitsland vaak sterk als er weinig zon is en andersom http://t.co/XBEIqHsFgY http://t.co/Y40HzvelwR

Zie hoe de wind de behoefte naadloos aanvult. Toch hapert er nog iets zolang men uitsluitend in stroom blijft denken. Er is nog het ruimteprobleem, want ook hier waart de geest van de "slimme stad" rond.

‘Ik haal niet het uiterste uit mijn auto, ik gebruik hem heel weinig’ http://t.co/YeecjJXi0H http://t.co/JIE7vsucZY

Maar hij staat wel ruimte vreten. Dat varkentje wassen we even. Maar eerst dat gat dat de mensjes van de "klimaatmars" achter laten.

Die Stromerzeugung aus Wind- und Sonnenenergie ist umweltfreundlich, ihr Produktionspotenzial schwankt aber stark je nach Wetterlage, Tages- und Jahreszeit. So kann es dazu kommen, dass zeitweise mehr Strom produziert wird, als überhaupt verbraucht werden kann. Mit steigendem Anteil der erneuerbaren Energien an der Stromproduktion in Deutschland wird auch der Umfang dieser Stromüberschüsse zunehmen. Im Jahr 2012 wurden rund 23 Prozent des deutschen Bruttostromverbrauchs aus erneuerbaren Energien gewonnen. Nach den Plänen der Bundesregierung soll dieser Anteil im Jahr 2020 bei mindestens 35 Prozent liegen, bis 2030 auf 50 Prozent und bis 2050 auf 80 Prozent steigen.

Schill: Die beste Möglichkeit, Überschüsse zu vermeiden, ist zunächst einmal die Systemflexibilisierung und auch die flexible Stromerzeugung aus Biomasseanlagen. Mit dem Rest der Überschüsse kann dann auf verschiedene Arten umgegangen werden. Stromspeicher sind eine wichtige Möglichkeit, aber eben auch der Export in benachbarte Regionen. Um die Überschüsse im Stromsektor in vollem Umfang nutzbar zu machen, müsste man zusätzliche, sehr große und damit teure Stromspeicher bauen, die nur selten ausgelastet wären. Das ist wirtschaftlich nicht sinnvoll, da die volle Speicherung je nach Szenario Investitionen von mehreren hundert bis mehreren tausend Euro pro MWh vermiedener Abregelung notwendig machen würde. Lees meer:
 
Ook interessant: Spannungsanhebung erreicht fast die Toleranzgrenzen
 
En dan nog iets, dat het klootjesvolk beheerst. Sensatie:

Monstertruck: Niemand wist van de regels. Hoe gek moet je dan zijn om naar zo'n evenement te gaan. Chaos is elke dag gratis. 29-9-2014 Verkeersinfarct Rotterdam. Aflopende zaak. De trein gaat dit winnen. Er zijn nauwelijks auto's die redelijk met hout als brandstof om kunnen gaan.

Europese overschakeling op duurzame energie gunstig voor vrede en veiligheid http://t.co/ggckr4eLAw

De "alternatieven" van de media, die het ook niet meer weet.

Meermalen aangegeven, er zal dus nog een aanvulling gecreëerd moeten worden. En die bestaat al: Hout. Men slaat dan twee vliegen in één klap.

Intussen gaan de supermarkten gewoon door met het verslepen van de boodschappen per oliejunk te vervoeren. De firma AH maakt het net als de overigens andere supermakten helemaal bont. Aan huis bezorgen. Per rijblik natuurlijk. Fantasie op NUL.

Dat kan totaal anders. E.e.a. is ook prima te combineren in het interlokaal tramvervoer. Iedereen kent nog de SRV-wagen en die kan prima ingevoegd worden met zelfs een lage instap. De supermarkt moet nog wel even over de drempel geholpen worden.

Hiervoor kan de volgende truuk ingezet worden. En ook hier weer, twee vliegen in één klap. Het plastic afval wordt gedecimeerd en er wordt omgeschakeld naar een maatschappij met nauwelijks ruimte vretend blik.

AH denkt dan wel tussen de mazen door te glippen met hun bezorging, maar dat praten we wel even uit hun warrige hoofd. Ook in dit plaatje van de "Slimme stad" ontbreken tram of trein.
Hoor hun gebazel.


Zojuist boodschappen gedaan bij . Helaas, volle mand "vergeten." ;) Volgende keer een volle wagen met plastic zooi laten staan.
Prachtig, firma AH snapte er geen bal van. Dit fenomeen verdient herhaling.

Heb je contact opgenomen met de winkel. Wellicht hebben ze het apart gezet. ^JK

Supermarkt Plus gaf zonder het zelf te willen al een voorzetje. Treintje. Helaas nog wat amateuristisch, maar het begin is er.

De terugkeer van het interlokale tramverkeer wordt in de toekomst onmisbaar. Hierin zal ook de verdwenen SRV-man/vrouw terug keren.

Zodra de "slimme stedelingen" de mogelijkheden ontdekt hebben en de graaiende projectontwikkelaars met de staart tussen de benen vertrokken zijn, zal men onafhankelijk van fossiele energie de toekomst met vertrouwen tegemoet zien.

Te beginnen bij het dagelijks railtransport. De gesloopte interlokale tramlijnen (RTM, NZH, NBM, TET, LTM en vele anderen) zullen allen terug keren en onder de "draad gebracht" worden. Er is immers een stroomoverschot?

Daarna is het aantal combinaties onbeperkt. De Zwitsers geven al het voorbeeld en fantasie maakt dit nog mooier.

Wat te denken van een winkelrijtuig dat in (voorbeeld) Rijnlijn zal meerijden. Hier kun je zonder plastic winkelen Als de Zwitserse Appenzeller Bahnen een bibliotheekwagen uit een afgedankt personenrijtuig kunnen maken, dan kan een beetje constructeur dat toch ook in een gemoderniseerde vorm met lage instap. Zodat ook bejaarden met rollator weer mee kunnen doen. Boodschappen doen wordt een feest. Naar een aktiviteit en tegelijk boodschappen doen. Het kan. Als opmaat naar treinendomino.

Tijd voor orde. Begin bij de jeugd die ook plezier heeft aan de trein en daarbij leren samen te werken, zonder dat het spectaculair moet zijn.

En daar gaan we aan werken. Leer die kinderen hoe ze met een trein moeten omgaan. Dit jochie heeft er duidelijk geen zin in. Wilde op zijn module een tunnel over een brug heen bouwen. Dat kan ook niet anders, dit is de "achterbankgeneratie", die in de trein zeurt: "Zijn we er al?".

Een 7-jarig meisje dat door haar vader vanuit Groningen naar de Haarlemse "Ned-train" meegenomen werd en al regelmatig in de trein zit, weet zich te vermaken en zeurt niet. Evenals deze kinderen op de jaarlijkse manifestatie Eurospoor.

Wij, die begin jaren 80 FREMO hebben opgericht, vonden, dat de mogelijkheden om zich met de modelbouwhobby bezig te houden nog lang niet waren uitgeput. Wie zich als individu met deze interressante hobby bezig houdt, stoot, bij een gemiddelde hoeveelheid aan beschikbare tijd, geld en plaats binnen zijn eigen muren al snel aan de grenzen van zijn mogelijkheden. Als lid van een gewone modelbaanvereniging, moet men zich vaak tevreden stellen met een al vastgelegde thematiek die normaal gesproken gebaseerd is op een jarenlang bevochten compromis. Lees meer:

Dit kleine rangeerterrein kan de automaffia nooit evenaren.

Hiermee moeten we verder om niet nog meer "klimaatmarsen" te moeten houden.

Ook dit is "treinendomino".

Als u nu als spoorwegmodelbouw geïnteresseerde na een bezoek aan één van onze bijeenkomsten, na lezing van artikelen in de vakbladen of na lezing van deze alinea?s zelf zin heeft om mee te doen bij FREMO, zou het ons een plezier doen u als nieuw Mitglied te mogen verwelkomen.  Lees meer:

Maar ook zonder lidmaatschap van Fremo is het mogelijk "treinendomino" te starten. Zodat je de "Pro's" een poepje kunt laten ruiken. Wil je echt meedoen met Fremo, kun je altijd nog wat "tussendomino's" maken.

Je toont dan meteen "Prorail" dat het op de stations waar veel sporen zijn gesloopt, maar de ruimte is nog wel beschikbaar is, anders kan. Maak hier de opstelsporen en splits de treinstellen die 150 meter ruimte opeisen. Op dit plaatje staan 4 bakken die niet meer dan 50 meter nodig hebben. En op plaatje rechts, wat je hiervan kunt maken.

Laat reizigers met een fiets niet 200 m rennen naar het fietsenrijtuig omdat deze de ene keer vóór en dan weer achter in de trein zit. De Zwitsers hebben in nagenoeg elk rijtuig een plek waar je je fiets kunt ophangen aan het voorwiel, nauwelijks ruimte nodig.

Leer die kinderen dat er niet eindeloos gediskuzeurd moet worden over een opstelterrein bij Beverwijk, deze mogelijkheid biedt elk station. Dat toont dit plaatje aan. 4 rijtuigen op veel stations bieden hetzelfde als één groot terrein waar 's nachts na de dienst gerangeerd gaat worden. Verdeel (en decimeer) die overlast. De kinderen gaan dit aantonen met hun "treinendomino".


God is een verzinsel van mensen die natuurverschijnselen nog niet konden verklaren.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.