Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie.

Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

14-4-2013. Het wordt steeds leuker bij de automaffia. Onderstaand filmpje werd door de gemeente Renkum aangeprezen. Notabene terwijl het verkeer in Oosterbeek met de dag meer vast loopt. De pubers worden er steeds meer op gewezen dat ze er eigenlijk niet meer toe doen zonder een ton staal voor de deur. Maar ach, dat is de gemeente Renkum, en wat is nou de gemeente Renkum helemaal?

Toch wel. Want dit is de trend bij de domroep die zich steeds meer zegt in te zetten voor de burger. Daartoe heeft de domroep journalisten in dienst die de burger gerust stellen en zoet houden. Zoals Remy van Mannekes van RTV-Noord. Zie het verband tussen het filmpje van www.thedrivexperience.nl en de domroep.

Het filmpje wordt natuurlijk stevig omlijst door de bekende domroeppulp, anders komt er geen hond.

Dan de journalist. Over de domroep is hier al veel gepubliceerd. Met name de NOS doet je regelmatig over de vloer rollen van het lachen. Steeds meer muzeik is nodig om het klootjesvolk in bedwang te houden. Het klootjesvolk wil feesten. Dat heeft ook Remy van Mannekes begrepen. Hou het volk dom en onwetend, dan mort het niet.

Remy groeide op in Nieuwe Pekela. Via een opleiding van Club Veronica kwam hij in aanraking met de radio. Sindsdien heeft dit medium hem niet meer losgelaten. Bij Radio Winschoten, Radio Zwolle en OOG Radio werkte hij geruime tijd als vrijwilliger. Daarnaast draaide hij plaatjes in discotheken in heel Nederland......

Je ziet, de muzeik bepaalt de "journalist". Remy heeft het in twee artikelen over het Groningse railtransport dat behoorlijk in de wielen gereden wordt. Allereerst de museumlijn STAR die met een paar smerige kolenvreters de "spoorweghobbyist" van de straat houdt. Van de straat houdt? Deze treintjesgekken gaan per rijblik naar Groningen.

Het bestuur van de museumspoorlijn STAR is verbaasd hoe makkelijk Arriva praat over de nieuwe spoorlijn Groningen-Stadskanaal. Lees meer:

Vervolgens de tram, die daar overigens ook gereden heeft, maar door de automaffia gesloopt is. Een regiotram komt er NIET en de politici bakkeleien nu over het geld dat dan vrij komt:

Uit datzelfde RTV-Noord: Stadsbestuur wist wél van herverdeling tramgeld.
Geplaatst: 17:21 uur, maandag 15 april 2013

Het Stadsbestuur wist wel degelijk van de plannen die de provincie heeft met het geld dat gereserveerd stond voor de regiotram en de spoorlijn Groningen-Heerenveen.

In een informeel overleg met wethouders Van Keulen en Van der Schaaf hebben gedeputeerden Moorlag en Boumans dat aan hen meegedeeld. Dit was op de vrijdag voordat de plannen in het coalitie-akkoord van de provincie bekend werden gemaakt. Dit bevestigen meerdere bronnen tegenover RTV Noord.

Gedeputeerde Moorlag zegt over dat gesprek dat het "in goede sfeer verliep, onder het genot van een kop koffie".

Gedeputeerde Staten schrijven in het coalitie-akkoord dat de 330 miljoen die vrijkomt nu de beide projecten niet doorgaan, niet alleen in de Stad maar ook in de regio worden geïnvesteerd. Dat viel verkeerd bij een groot aantal partijen in de stadse gemeenteraad, omdat die dachten nog met de provincie in overleg te zijn over de besteding van de gelden. Ook wethouder Ton Schroor zei onaangenaam verrast te zijn.
Lees meer:

En nu gaat de wal het schip keren. De ene na de andere transportondernemer (de vrachtwaggels) gaat op de fles. In de gemeente Renkum kwijlt men van nostalgie en daar blijft het dan ook bij. Vracht werd in het verleden per tram vervoerd. En nu dus per vrachtwaggels. Als ze al rijden. De vrachtwaggels die nog wel rijden krijgen een vermelding van ANWB's hotemetoot Van Woerkom die de verkeersinformatie mag voorlezen.



Wat er bij verslaggevers ontbreekt is kennis van de materie. Het begrip "Peakoil" is net als bij vele politici totaal onbekend. En dus ook dat het feit dat alleen het elektrisch railvervoer nog rijden kan. Dat betekent dat ook de vrachtwaggels de binnenstad maar ook de wijde omgeving niet meer kunnen bedienen. Daar heeft men nu al moeite mee. >>>

De politiek zag geen brood in de tram. En nu vallen ze weer over elkaar.

Een vergelijkbaar verhaal geldt voor de selektieve verontwaardiging over Arriva en de museumlijn (STAR) naar Stadskanaal van dezelfde domroep. Daar hebben in een grijs verleden personentreinen gereden. Ook gesloopt door de automaffia die steeds verder in de puree zit.


Terzijde, de kleur van het formulier op de site van RTV-Noord heeft een belachelijke kleur. Nauwelijks leesbaar. Domweg onkunde, kenmerkend voor de domroep.

Dat is nou manipulatie, volksverlakkerij. De foto van Remy is overigens gedestileerd van een volkomen vrij Youtube-filmpje over deze sensatiepersrat. En zo komt het dus dat de doorsnee bevolking nog steeds denkt dat er zonder olie de mens.....

"Zonder olie is er helemaal geen economie...we zijn als mens reddeloos verloren zonder energie...transitie naar duurzaam alleen kan de mensheid redden.."

Echt waar?

11-april was er weer zo'n "voorlichtingsbijeenkomst" over de onuitroeibare zonnepanelen in Wageningen. Het ging er vooral over stroom voor eigen huishoudelijk gebruik. Terugleveren werd ernstig ontraden. Wageningen wil in 2030 klimaatneutraal zijn. Op een vraag waarom terugleveren ontraden wordt kwam de heilige koe weer boven drijven. "Elektrische auto's".

Nog een vraag aan het publiek. Hoeveel gaan er nog zonder auto naar het werk stak pakweg 20% een hand op. Wageningen (en ook andere steden) kampen met een ernstig
parkeerprobleem. Elektrisch rijblik verandert daar geen bal aan. Wie heeft er trouwens dik €30.000 liggen voor zo'n elektrische wegversmalling? En de opbrengst van de blauwe platen, is 7 KWu per dag voldoende voor een verbruik van 20 kWu per dag dat de schroothoop heeft? En omdat het miljeu gaat meespelen wijkt men "schuldbewust" uit naar de elektrische schroothoop:

Maar toch zonnepanelen? Onzingenerator "Hetkanwel": E-auto's zijn zeer goed aan te schaffen, als je een financiëringsconstructie regelt. Ik ken veel mensen die via hun baas, of als zelfstandige via andere gunstige leenvoorwaarden, een elektrsiche auto aanschaffen. Tot eind december zijn de belastingvoordelen zelfs zo gunstig dat je voor een e-auto, Mitsubishi Outlander, van 65K euro, netto 8K euro betaalt. Lees het hier:

"Frisse wind", zoals deze publicist zichzelf noemt, gunt iemand het plezier en voordeel van vervoer per auto. Daarbij vergeet "frisse wind" dat vele anderen getreiterd worden door het onbeschofte egoisme van deze oliejunks. Er was ooit een tijd dat er in het verkeer jaarlijks 2000 TWEEDUIZEND DODEN vielen.

Nog dagelijks gaan er vrachtwaggels aan de kant van de weg liggen en bezorgen de hulpdiensten handen vol werk. Er is geen enkel E-blik dat de goederen kan vervoeren in die mate die de trein WEL aankan. Wat deze publicist voor het gemak maar even vergeet is dat die Outlander  een hybride roestverzameling is, aktieradius elektrisch niet meer dan 60 km, 1.800 kg weegt en nog wat nadelen heeft. Een 20 voet container kan ie in geen geval trekken. Een trein heeft geen akku voor de aandrijving. De treinen die dat ooit wel hadden staan in het museum en de capaciteit daarvan was ook een lachertje.

Maar ja, kennis van zeken is nou eenmaal de beperking van "frisse wind".

Daarom is het plaatsen van PV-panelen louter en alleen voor eigen gebruik een egoistische misdaad. De Duitsers hebben in deze "Die Nase vorn" want.....

Deze trein, hierboven links van Arriva, rechts de smalsporige versie van de Zwitserse Chemin de fer du Jura (CJ), heeft helemaal geen druppel olie nodig en met een beetje meer technisch vernuft kan het ding ook nog de vrachtwaggel vervangen. Er zal, zoals deze Duitse site aangeeft, flink wat met het spoor dienen te gebeuren.

En zie hieronder wat er allemaal mogelijk is.

Voor degenen die zeggen dat stroom.......


Fastfood eten is net als naar de hoeren gaan: van tevoren heb je enorme zin maar achteraf vraag je jezelf af of dat nou wel nodig was.


Klimaatkombi zal op diverse media interveniëren, oa op Facebook. Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.