Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Een jaartje geleden.

<<<<<  Dit is Ralf.

Ralf kreeg gisteren straf van z'n vader omdat ie z'n fiets niet op slot had gezet en lopend naar school
moest. Ralf werd daarop zo boos dat ie een deuk in de auto van z'n vader trapte en voorkwam zodoende dat deze auto veranderde in......

...... en voorkwam zo ook dat er een windhoos een camping met de grond gelijk maakte. Ralf is dus eigenlijk een held. Windhozen ontstaan door opwarming van de aarde, al wil de oliemaffia iets anders doen geloven.

27-2-2012. Dit verhaal is natuurlijk maar fictie, je weerhoudt nou een maal geen 7 miljoen olieslaven van hun vernietigende leefstijl. De resultaten van een onweersfront 14 juli 2010: Kachelhout van toch niet zomaar een boompje. En zeker niet de enige.


Het geweld duurde hooguit 5 minuten. Het NOS-journaal dat natuurlijk zweeg over de oorzaak. Zelfs de "weervrouw" stond met haar bek vol tanden.

In de Achterhoek kan men nog veel sensationeler verhalen vertellen, maar ook daar ziet men geen verband tussen CO2 en opwarming.

Het valt hier nog mee, maar de naam Cathrina zegt vermoedelijk wel meer. De volgende orkanen zijn nu nog spektakulairder en vermengd met olie. Het loont steeds meer de Nederlandse domroep definitief van je TV te verbannen. De Zwitserse TV over de nachtmerrie van de olieslaven in Nederland. De rotonde en hoe fietsers hier regelmatig bijna om zeep gebracht worden.


Op de Zwitserse rotonde hebben "Velofahrer", de fietsers, een stuk meer overlevingskans. De Europese Commissie is eens te rade gegaan bij de Zwitsers. Dat zouden ze meer moeten doen. Kijk zelf maar:

Tagesschau vom 05.11.2010

Zag je dat TNT-bestelwagentje? Dat kan "Die Post", de Zwitserse post, toch veel beter? Zij doen het met de trein!


Uit RNW wereldkrant: Atoomenergie is dus duur. Maar dat geldt voor bijna alle vormen van energieproductie. Fossiele energie wordt wereldwijd met meer dan 1000 miljard euro gesubsidieerd. En in verhouding is duurzame energie - wind, water, zon en biomassa - nog duurder.

Maar er is een verschil, zegt energiedeskundige Wim Turkenburg. De kosten voor duurzame energie gaan uiteindelijk omlaag, die voor kernenergie niet. ‘Door in hernieuwbare energie te investeren ga je het toepassen.’ ‘En door die toepassing worden de productiekosten steeds lager, dat is al gebleken’, aldus Turkenburg. ‘Dus je ziet daar een enorm leereffect waardoor de investeringskosten jaar in jaar uit zakken. Wat we bij kernenergie zien is dat ook al blijf je het subsidiëren; de bouwkosten alleen maar toenemen.’

Normaal gesproken kraamt de domroep slechts onzin uit en worden voordelen van duurzame energie onder het tapijt geveegd. Is dit de omslag? Gaat men eindelijk het licht zien? En nogmaals, geen enkele Boeing 747 of Airbus A380, geen enkele vrachtwaggel komt van z'n plaats met kernenergie. De trein wel en ook met duurzaam opgewekte stroom. Men zegt wel eens: "Je kunt de klok niet terugdraaien". Maar dat gaat uiteindelijk toch gebeuren. Terug naar de jaren 70. Geen importen meer uit Verweggistan. Op de fiets tussen huurwoning, werk en boodschappen.

Hierboven het beste voorbeeld van het kombikraftwerk.
Dit zal nooit in z'n geheel uitvallen. En dus zal dit tot het verleden gaan behoren. >>>



Dit voorlopig niet.


Maar dit weer wel, de "bewuste" klant van Veld & Beek die een ton staal nodig heeft om zes flessen (biologische) zuivel van Renkum-N naar Wolfheze te vervoeren en daarbij een bospad in een modderpoel verandert.

Peakoil? Nooit van gehoord!

Tagesschau vom 26.02.2012

Deze is ook interessant, snijbonen (OOK DE BIOLOGISCHE!!) in de winter.

En deze tot slot is ook wel leuk. "Te kort bussen tussen Assen en Groningen".

Even doordenken, er rijdt een trein tussen Assen en Groningen. Eén van de eigenschappen van een trein is dat je die kunt verlengen met dezelfde hoeveelheid personeel. De trein kan bovendien op duurzaam opgewekte stroom rijden. Er waren in het verleden meerdere stations tussen Assen en Groningen. Maar de oliehamer maakte daar een eind aan.
Dit krijg je in de toekomst nog veel meer te zien.


Waarom zou je het makkelijk doen als het moeilijk kan?


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.