Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

25-5-2012. Milieu-Centraal houdt vanmiddag een plugaktie voor "zonnepanelen". Vanaf 14:00 kan er via twitter "gechat" worden. Enige info is dan wel handig. Bij stroom, het produkt van "zonnepanelen" denk je onmiddelijk aan afnemers, bv aan transport. Milieu-Centraal propageert ook groente en fruit uit Verweggistan. Dan komt onmiddelijk het volgend bericht van een jaar geleden boven drijven.

Uit RNW wereldkrant: Een dronken vrachtwagenchauffeur (27) uit Bosnië-Herzegovina heeft geprobeerd zijn trekker met oplegger te keren op de snelweg A76. De trekker met oplegger kwam dwars over de weg te staan. Twee automobilisten konden het gevaarte niet meer ontwijken, schoven onder de oplegger door en kwamen klem te zitten. Vier mensen, onder wie de trucker, raakten gewond.

Dit gedrocht kent slechts één rijrichting. En dit is maar één van de oorzaken van een gezonde haat tegen olieslaven. Een ander voorbeeld komt uit één van de vele forums van de blikken idioten:

Een paar van hun smoezen om bv elektrisch te gaan rijden, hoewel de trein dat al 100 jaar doet. Let wel, het elektrische rijblik maakt deel uit van een systeem dat kool en geit spaart. Hieraan doen Greenchoice, Eneco, de politiek en dus ook Milieu-Centraal mee. De akku van de elektrische auto gaat als buffer gebruikt worden. Lees meer:

Voor familiebezoek € 300.- per maand aan vaste kosten uitgeven?

Voor vakantie € 300.- per maand aan vaste kosten uitgeven?

Zeker niet als dat adres door geluidsoverlast en fijnstof verziekt wordt.

Alleen voor bovengenoemde punten?

Sommigen zien het elektrisch rijblik als oplossing. Zij worden regelmatig "in slaap gesust" door overheid en domroep:

De verjaardagspraat: "Ze zijn tegenwoordig zo knap".

De zon, ook 's nachts en in de winter, als iedereen in z'n rijblik kruipt?

Kernfusie, "Ze zijn tegenwoordig zo knap".

De topper, er zijn dus toch treinstations en -trajekten nodig om de mobiele wegversmalling te laten rijden.

De acht punten die hier geuit worden druipen van zwart-wit-denken en zijn in feite noodkreten van de stroomboeren, de politiek en Milieu-Centraal.

Simpele gedachte, moet je voor het opladen toch naar het station, stap dan meteen in die trein als je zo ver van je werk bent gaan wonen en daarmee de woonomgeving van anderen hebt verziekt. Dan voorkom je verliezen door opladen en een verziekt landschap door met PV-panelen (rendement 15%) ondertunnelde spoorwegtrajekten.

Dat laatste idee is alleen te vinden in Hollandse kringen. Eén Hollandse site probeert hier serieus op in te gaan. Meer info:

In het Duits of Engels googelen, nauwelijks resultaten. Een rekensommetje: Om de hele Hollandse blikmassa dagelijks van stroom te voorzien is pakweg 2 miljoen maal 20 kWu is 40 MWu nodig. Een enkel PV-paneel van 1 m2 levert 150 watt. Bij volle zon. Het is dan realistisch uit te gaan van halve opbrengst. Er zijn dan bijna een miljoen van deze PV-panelen nodig. Reken op een verviervoudiging bij bewolkt weer. Dan zijn we Truckerjoep nog even vergeten, net als het overige energieverbruik. Even net zo primitief denken als de gemiddelde Hollander.....

In het donker staat de zaak stil!!

En dat is de nachtmerrie van de "zonnepaneelboeren". Stroom, ook die van PV-panelen, kun je niet bewaren. Kan wel, maar kost enorme investeringen omdat NL geen bergen heeft. Biomassa is ook "zonne-energie" en kun je daarentegen oneindig lang bewaren. Maar dan komen onmiddelijk de groene maniakken in opstand. "Er moeten bomen gekapt worden".

Prullenbakplan? Dat het wel kan bewijzen de Duitsers, Zwitsers en Oostenrijkers. Zij slopen geen bossen maar onderhouden deze voor eigen belang. Hout verwerkende industriëen leveren afval dat wordt versnipperd of samengeperst tot pellets.

Jarenlang houdbaar en een bijkomend voordeel. Het spul levert ook warmte! Deze kennis ontbreekt bij de politiek, stroomboeren en ook Milieu-Centraal, van Kombikraftwerk en Ecopassenger, Ecotransit en Peakoil heeft men nog nooit gehoord.

Om bij het uitgangspunt terug te keren.....Met een trein hoef je niet te keren, die rijdt elektrisch (ook voor goederenvervoer) en kiest gewoon een andere rijrichting. Is daar zelfs speciaal voor ingericht. Collega staat aan de andere kant al klaar.


De meesten worden liever door lof geruineerd, als door kritiek gered.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.