Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

4-6-2012. Bij sommigen is het nooit  goed of het deugt niet. Een andere term: Haal eerst de balk uit je eigen oog voor je de splinter uit andermans oog haalt.
Daar gaat ie dan, de balken:

Uit RNW wereldkrant: Schone scheepvaart duurt nog lang. De zeescheepvaart loost ieder jaar miljoenen liters afvalwater met schoonmaakmiddelen en olie op de oceanen. En uit de schroefassen lekt jaarlijks twee keer de hoeveelheid olie die destijds in de verongelukte tanker Exxon Valdez zat.

Tja, de "Fair-Trade"-koffie en thee en niet te vergeten de bananen komen per viermaster naar de Hollandse weldoeners. Net zo dom is de consument waar het om CO2 gaat. Het Zwitserse aktualiteitenprogramma "Schweiz Aktuell" toonde een tijdje geleden een item over de wel heel hypocriete meutte van "groene" aktivisten. Wel nieuwe kerncentrales (dus "minder" CO2), maar het afval? "Nee bedankt".
Dat is inmiddels veranderd. De Zwitsers sluiten de kerncentrales.

Schweiz aktuell vom 20.01.2011

Kernenergie en CO2? 

Uit Tegenstroom.nl: Bij onderzoek van de keten van elektriciteitsproductie door kernenergie blijkt wel degelijk -indirect- CO2 vrij te komen. Veel minder dan bij kolen en olie, maar niet veel minder dan bij gas. En veel meer dan bij elektriciteitsproductie uit werkelijk hernieuwbare energiebronnen, zoals zonne-energie en windenergie. De emissiefactor van kernenergie zal toenemen, voornamelijk omdat in de toekomst steeds meer uraniumarme ertsvoorraden moeten worden aangesproken, waarbij steeds meer energie nodig is om een bruikbare hoeveelheid uranium te winnen. Meer lezen:

Zie je de combinatie? De oplossing: Es wat minder uit Verweggistan halen, dan hoeft er minder getransporteerd te worden en kun je net als vóór de invoering van kernenergie met duurzame energiebronnen toe.

Dit is ook thee en ook voor koffie zijn alternatieven die niet uit Verweggistan komen. Ook bananen en kunstvoorwerpen die je in de "wereldwinkels" ziet liggen zijn grotendeels overbodig. Dan kun je het vervoer dat overblijft met lokaal verkeer de baas.

Nog niet eens klaar en nu al een reaktie van het poundfoolish and pennywisetype:

U bent ervan op de hoogte dat Sterrenthee wordt gemaakt van geïmporteerde steranijs uit China?

De ingredienten van Sterrenmix:

venkelzaad, zoethout, steranijs, pepermunt, anijszaad en jeneverbes. Het aandeel steranijs (tel de sterretjes
maar in zo'n pakje) is bijna te verwaarlozen. Per pot thee zit er minstens één in.  Maar ja, de fantasielozen zoeken graag spijkers op laag water. Een gelijksoortige reaktie komt vaak van de olieslaven die blijven volhouden dat een fiets ook energie verbruikt.

Nog meer grammenneukers: De Betuwelijn. die ligt er allang in de vorm van de A15. Volledig zonder geluidsschermen. Daar hoor je niemand over, want over de A15 en andere A-'s rijden de olieslaven, met LED-lampen in huis om stroom te besparen. Halen bij "Fairtrade" bananen en koffie uit Verweggistan. Deze voor de welvaart "noodzakelijke" levensmiddelen  worden per vrachtwaggel aangevoerd. Deze vrachtwaggels komen ook in steden en dorpen hun vuil spuiten en het verkeer onveilig maken. Huismoedertjes kunnen nauwelijks nog hun "verantwoorde" boodschappen doen omdat er een vrachtwaggel staat te lossen.

Uit Nieuws.nl (Novum) - Omwonenden langs de Betuweroute vinden dat de goederenlijn te veel geluidsoverlast veroorzaakt. Ze eisen dat Prorail maatregelen neemt en willen bijvoorbeeld dat er meer en hogere geluidsschermen komen. Ook willen ze dat er beter materieel wordt ingezet, meldt de NOS zaterdag. Meer lezen:

Dat is interessant: Het spoorwegmaterieel is een internationale aangelegenheid. Al tientallen jaren probeert men een internationaal beveiligingssysteem (ERTMS) op te zetten, of een gestandariseerde automatische koppeling (ook al meer dan 30 jaar is men hier mee bezig). En dan zouden maatschappijen uit Italie en Oostbloklanden opeens hun materieel moeten vernieuwen omdat de Hollanders die naar de Betuwe verhuisd zijn dat willen? Willen is kunnen. Vrachtwaggelverkeer verminderen zodat er meer geld naar het spoor gaat.

Maar zolang de kennis van het spoor niet meer is dan dat van deze hooligan.....

@ De Tsjechen gaan met de trein naar het . Wilde ook, maar de kon er niet voor oktober zijn. Joh. Tweet:

Alsof NS tot de Oekrainse grens rijdt. Dan zijn ook de Tsjechen een stuk slimmer.

Uit AD: Daar waar de Poolse selectie af en toe in een gevechtshelikopter stapt om zich tijdens het EK voetbal in eigen land (en Oekraïne) snel te kunnen verplaatsen, heeft de Tsjechische bond gekozen voor de spoorbaan. De EK-ploeg van bondscoach Michal Bilek pakte vandaag op het station van Praag een speciale trein, genoemd naar de legendarische Josef Masopust. De spelmaker leidde het toenmalige Tsjechoslowakije in 1962 tijdens het WK in Chili naar de finale waarin Brazilië met 3-1 te sterk was. Lees meer:

Kijk, dat snijdt hout. De VOC haalde ook geen bananen en soja uit Verweggistan omdat dat dit bij aankomst verrot of door scheepsratten opgevreten zou zijn. Zeilschepen haalden kleine koloniaalwaren als kruiden en specerijen.

Het energieverbruik, nodig voor transport van 16 gram kerrie is te verwaarlozen en het transport zou zelfs nog per trein via China en Rusland kunnen. Massatransport van tapioca en soja voor de vleesmaffia was onmogelijk te doen voor de kleine houten zeilschepen.

En die tijd komt weer terug. Nog maar een leuke tweet van: ‏@PaulEMetz

@Klimaatcombi Zeker ! Grappig ook dat je zoveel ontzettend lange neuzen ziet tegenwoordig ... Tweet:

Opvallend is dat de reakties steeds van niet meer dan drie dezelfde personen komen. Dit is af te leiden aan het IP-adres dat de mailbox opslaat.
Voorzichtigheid is dus geboden.


Struisvogelscenario, je SUV starten om een spaarlamp te gaan kopen.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.
Mail