Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

10-2-2012: Technische kennis ontbreekt totaal bij de "biologische" bedrijven, zoals bv "Veld en Beek". Hier één van hun containers waar hun klanten biologische zuivel en vlees af kunnen halen. Het vriest dat het kraakt en dus bevriest de zuivel. Het gevolg, de zuivel (inmiddels ijs geworden) knalt de fles uit, maar de koelinstallatie blijft volop doorhorrelen. Een lampje moet dat compenseren, maar dat is natuurlijk bij lange na niet voldoende. Veld & Beek heeft daarom een elektrische kachel geplaatst (1000 watt) geplaatst. Maar omdat de technische kennis ontbreekt blijft de koelinstallatie gewoon ingeschakeld en dus z'n best doen de zaak te koelen. Je zou natuurlijk ook de koelinstallatie kunnen uitschakelen, maar op dat idee is men nog niet gekomen. Niet zo verwonderlijk.

Het gevolg, er wordt nu de dubbele hoeveelheid stroom verbruikt.

Hetzelfde geldt voor de klanten die niet veel slimmer zijn. Zij gebruiken het rijblik om de produkten af te halen. Hebben natuurlijk haast, dat rijblik moet wel betaald worden, het geld komt van de bank, net als voor de koophut. Gevolg, lege kratten, als deze al buiten gezet worden, stapelt men op elkaar en alleen de bovenste krat wordt gebruikt om lege flessen kwijt te raken.

Hetzelfde krijg je als de over het paard getilde klant het verdomt om flessen uit de bovenste krat te halen of lege kratten op de bovenste laag te plaatsen. Het wordt een bende. Enig logstiek besef ontbreekt totaal.

Men is zeer "miljeubewust", de flesdoppen dienen gerecycled te worden.

Over logistieke kennis bij Veld en Beek zelf? Zie dit plaatje. Regelmatig bezoeken andere salongroenen Veld en Beek. Zoals deze groep uit Groningen. Natuurlijk met de auto. Veld en Beek denkt zelfs over een elektrische auto om de produkten te distribueren.

Dit kan voorkomen worden:

Veld en beek organiseert regelmatig excursies voor groepen die de methode van Veld en Beek wel interessant vinden. Van heinde en ver, deze keer een groep uit Groningen. Kennelijk een welgestelde groep, kijk maar naar de kentekens.

Deze groep kan uitstekend met de Rijnlijn vervoerd worden. Overstappen in Arnhem. Daarna eventueel op de GmP die ook de leveranties van zuivel verzorgt. Onderdeel van de excursie.

Iets wat de Rhätische Bahn al jaren doet. Individualistisch denken, kenmerkend voor de komende problemen. Droogte!


3 maanden geleden publiceerde "Trouw" de "duurzame top 100". Een lijst van mensen die zich "inzetten" voor een duurzame toekomst. Lachen, je kunt er vergif op innemen dat het allemaal olieslaven zijn die hun luxe leventje bedreigd zien. Meer lezen:

Technische kennis, maar vooral kennis over het ontstaan van de nu "onmisbare" fossiele brandstoffen (miljoenen jaren waren er voor nodig) ontbreekt ook volledig. Die fossiele brandstoffen maakt men nu in krap 200 jaar op. Het tempo waarin dit gebeurt veroorzaakt het broeikaseffekt. Meer lezen:


ShoutboxDe "duurzame top 100":

Allereerst is daar Wubbo Oksels, de ruimtevaartprofessor met z'n "superbus", die 250 km/u wil gaan rijden rond de Afsluitdijk. Noord-Friesland, waar het ooit vol lag met spoor- en tramlijntjes.
Het antwoord van deze "professor" zonder kennis.

"Waar maar de trein is aan de rails gebonden, hoge snelheidstrein rijdt de meeste plaatsen voorbij....... 

De Superbus heeft panne. De professor hult zich in stilzwijgen. Het luik waarachter de akku is gemonteerd staat open en daar ging het deze week al over.

De Superbus is in feite ook gewoon een auto.

9-2-2012: Louis Dekker de NOS-muppet met een stekker. Vandaag groef de NOS het elektrisch rijblik weer op. Het is winter, temperaturen ver beneden NUL. Hoe wordt er dan elektrisch verwarmd? De akku heeft het in de winter al moeilijk genoeg. En in de zomer, hoe verwerkt de akku het hogere stroomverbruik als de airco wordt ingeschakeld? In de trein bestaat dat probleem niet. De toevoer van energie geschiedt via de koperdraad boven de trein.

Deze energie kan zelfs duurzaam opgewekt worden, als de Windcentrale en Greenchoice ook weer hun verstand inschakelen.

Windmolen De Witte Juffer heeft voor 1.400 huishoudens al 14.903.622 kWh opgewekt: daarmee kun je 1.783 keer de aarde rond in een Tesla model S


Wat is er zo leuk aan een file dat er zoveel mensen op af komen?


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.
MailMailMailMailMailMailMail