Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. En dat lukt weer aardig:

10-2-2012: Technische kennis ontbreekt totaal bij de "biologische" bedrijven, zoals bv "Veld en Beek". Hier één van hun containers waar hun klanten biologische zuivel en vlees af kunnen halen. Het vriest dat het kraakt en dus bevriest de zuivel. Het gevolg, de zuivel (inmiddels ijs geworden) knalt de fles uit, maar de koelinstallatie blijft volop doorhorrelen. Een lampje moet dat compenseren, maar dat is natuurlijk bij lange na niet voldoende. Veld & Beek heeft daarom een elektrische kachel geplaatst (1000 watt) geplaatst. Maar omdat de technische kennis ontbreekt blijft de koelinstallatie gewoon ingeschakeld en dus z'n best doen de zaak te koelen. Je zou natuurlijk ook de koelinstallatie kunnen uitschakelen, maar op dat idee is men nog niet gekomen. Niet zo verwonderlijk.

Het gevolg, er wordt nu de dubbele hoeveelheid stroom verbruikt.

Hetzelfde geldt voor de klanten die niet veel slimmer zijn. Zij gebruiken het rijblik om de produkten af te halen. Hebben natuurlijk haast, dat rijblik moet wel betaald worden, het geld komt van de bank, net als voor de koophut. Gevolg, lege kratten, als deze al buiten gezet worden, stapelt men op elkaar en alleen de bovenste krat wordt gebruikt om lege flessen kwijt te raken.

Men is zeer "miljeubewust", de flesdoppen dienen gerecycled te worden.


3 maanden geleden publiceerde "Trouw" de "duurzame top 100". Een lijst van mensen die zich "inzetten" voor een duurzame toekomst. Lachen, je kunt er vergif op innemen dat het allemaal olieslaven zijn die hun luxe leventje bedreigd zien. Meer lezen:

Technische kennis, maar vooral kennis over het ontstaan van de nu "onmisbare" fossiele brandstoffen (miljoenen jaren waren er voor nodig) ontbreekt ook volledig. Die fossiele brandstoffen maakt men nu in krap 200 jaar op. Het tempo waarin dit gebeurt veroorzaakt het broeikaseffekt. Meer lezen:


ShoutboxDe "duurzame top 100":

Allereerst is daar Wubbo Oksels, de ruimtevaartprofessor met z'n "superbus", die 250 km/u wil gaan rijden rond de Afsluitdijk. Noord-Friesland, waar het ooit vol lag met spoor- en tramlijntjes.
Het antwoord van deze "professor" zonder kennis.

"Waar maar de trein is aan de rails gebonden, hoge snelheidstrein rijdt de meeste plaatsen voorbij, dus alleen nadeel voor hun" Tweet:

En deze week verscheen er een tweet van de
ze "professor".

De Superbus heeft panne. De professor hult zich in stilzwijgen, maar de foto zegt genoeg. Het luik waarachter de akku is gemonteerd staat open en daar ging het deze week al over.

De Superbus is in feite ook gewoon een auto.

9-2-2012: Louis Dekker de NOS-muppet met een stekker. Vandaag groef de NOS het elektrisch rijblik weer op. Het is winter, temperaturen ver beneden NUL. Hoe wordt er dan elektrisch verwarmd? De akku heeft het in de winter al moeilijk genoeg. En in de zomer, hoe verwerkt de akku het hogere stroomverbruik als de airco wordt ingeschakeld? In de trein bestaat dat probleem niet. De toevoer van energie geschiedt via de koperdraad boven de trein.

Deze energie kan zelfs duurzaam opgewekt worden. (Meer info):


Wat is er zo leuk aan een file dat er zoveel mensen op af komen?


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.
Mail