Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

10-9-2012. Het wordt ijskoud komende winter en de winters daarna. De oorzaak ligt bij politiek en media (beter bekend als domroep).

Politiek en domroep hebben te kampen met de volgende problemen:

Deze punten zijn op deze site regelmatig besproken. Maar omdat het verkiezingstijd is en er beslissingen moeten worden genomen extra belangrijk.

De automaffia. Ongeveer elke politicus, maar ook elke medewerker van de domroep woont kilometers van het werk. Die afstand wordt door de egoïsten per auto afgelegd. De problemen rezen de pan uit. Allereerst waren daar de files, die de olieslaven naar de trein dwongen.

De oliemaffia. Naderhand kwamen daar nog de problemen met de brandstoffen bij. Miljeu was ondergeschikt.

Het egoisme bleef de boventoon voeren en dus kreeg de auto toch een plaatsje. Omdat er toch gereden moest blijven worden kwam de elektrische auto opduiken. Tot zover geen probleem. De olieslaven zoeken het zelf maar uit in hun optocht.

De problemen met de brandstof leverden nog een probleem op. Auto's werden in de winter toch wel verwarmd omdat de motor gekoeld moet worden. Hier komen we later op terug. In de elektrische auto is dat een ander probleem. Een elektromotor hoeft niet zo sterk gekoeld te worden. De akku's hebben het 's winters al moeilijk genoeg met de aandrijving. Er moet ook nog verwarmd worden. En dat terwijl de capaciteit van de akku in de winter sterk terug loopt.


Dat wordt bibberen.

Gebrek aan kennis. Daar hoor je niemand over. De politiek niet, maar ook de domroep muzeikt dit probleem weg. Oorzaak is het gebrek aan kennis. De door de domroep dom gehouden kiezer denkt bij energie aan zonnepanelen en windturbines. Die gaan het voor 8 miljoen rijblikken niet redden. Tenminste niet volgens de methoden van de kiezers. Weten zij veel?
Hebben zij ooit van
Kombikraftwerk gehoord?

Belangenverstrengeling. Het volgende punt is vanzelfsprekend, belangenverstrengeling. Zonnepanelen en windturbines zijn handel. En natuurlijk komt dan weer dat onuitroeibare rijblik boven drijven. De cirkel is rond. Politiek en domroep zetten in op elektrisch rijden.

En elektrisch rijden kan. Al 100 jaar. Verwarmd. Duurzaam. Goederen. Maar politiek en domroep moeten dat niet met goedkope verhalen onder het tapijt vegen. Het goederenvervoer kan ook elektrisch. Ook dat wordt door politiek en domroep verdonkeremaand. Beginnen we bij het transport (het treintje zelf). De ook niet door enige kennis gehinderde NS.

De Zwitsers zijn daar wel expert in:

Dat is met modulair opgebouwde treinen geen enkel probleem. In NL wel, dan gaan er bij een storing in één klap 4 bakken aan de kant.  En zo doen de Zwitsers dat met hun "Domino".



Zo kort genoeg, NS? Minimale "compositie", die kan echt niet korter.....



Dan volgt.....



Eén bak erbij en......



Kan ook zo.....



Nog maar een bak erbij......, maar kan nog langer....



Vóór en achter is nog plaats zat. Nou vooruit, nog eentje dan..... Om het af te leren.

Er kunnen zelfs goederen meegenomen worden. Levensmiddelen uit eigen land. Vee reist ook mee over korte afstand.

  Maar ook hout bv als brandstof voor....

 Een warmtekrachtinstallatie in een buurthuis?

 <<< Deze verwarming? Totaal onbekend.
 Zonneboilerpanelen.
 Kan er ook een lamp in?.

 De Oostenrijkse firma KWB ontwikkelde zo'n 5 jaar geleden een pelletverwarmingsinstallatie met de mogelijkheid er een stirlingmotor met generator op te bouwen. De lage brandstofprijzen deden het projekt de das om. Nu de prijzen weer stijgen is er weer kans dat het projekt voortgezet wordt. Deze site stamt van april 2011.



Een uitgebreide FAQ (in het Duits is beschikbaar. Mogelijk dat deze in de nabije toekomst vertaald gaat worden. De gemiddelde Hollander spreekt 65 jaar na dato nog steeds geen Duits. Het mooie is dat een stirlingmotor in tegenstelling tot een gewone Ottomotor (bekend van het rijblik) elke brandstof slikt die langzaam en degelijk op hoge temperatuur verbrand wordt. Ook hout, ook biogas. Universeel dus.

Een wijd verbreid misverstand bij het stoken van hout is dat er bomen gekapt moeten worden voor pellets. Dat is helemaal niet nodig. Houtspaanders en zaagsel uit de hout verwerkende fabrieken worden verwerkt tot pellets, die mits goed gestookt, nauwelijks schade veroorzaken. Een bericht (in het Duits) van het "Umweltbundesamt":

Es gibt auf dem Markt bereits moderne Holzfeuerungsanlagen, die relativ geringe Feinstaubemissionen verursachen

Zie het hele verhaal hier:

De Duitse Wikipedia over hout stoken!:

Die Emissionen von Holzheizungen können jedoch durch die Wahl geeigneter Kessel beeinflusst werden.


Rest alleen nog de bevolking ervan bewust maken dat de olievoorraad eindig is en dat het nu echt tijd wordt om echt om te schakelen.

De domroep houdt zich bezig met geknoei rond een app. Honderden gebruikers die wel eens voorgelicht willen worden exploderen.

Ik weet niet waar jullie mee bezig zijn maar de nieuwe app moet je eerst uit testen voor dat je het online zet Wat een slechte app loopt vast en erg traag 1 ster is nog te veel. Wil de oude app weer terug en de degene wie deze nieuwe app heeft gemaakt meteen ontslaan.

Wat een verschrikkelijke app is het geworden net als NL ziet. Krijg constant melding dat programma niet beschikbaar is, zelf bij live TV. En moet je nog gaan betalen ook voor iets waar je kijkgeld voor betaald, al hebben ze dat op een slinkse wijze in de belasting verwerkt. Publieke omroep is van de burgers en moeten de zogenaamde netmanagers van afblijven.

Was de beste tv app altijd. Nu update ik net de app en ik ben al mijn favorieten kwijt en de nieuwe lay-out pfff wat een zooi. Niet meer makkelijk kijken wat ik gister gemist heb. Inloggen lukt niet ook niet na 3x wachtwoord vergeten!!! En ook HELP van NPO werkt niet!!! NPO Vaarwel! Lees vooral ook de andere kritiek.
De juiste conclusie: NPO Vaarwel!

Er is meer dan genoeg info op de Duitstalige zenders zoals bv Nano van 3sat. Zij hebben ook een app, die wel werkt, met vooral veel technische info.


Politiek, geloofwaardig liegen.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.