Klimaatkombi is omgedacht. Vanaf nu volgt eerst de ellende, eventuele strafmaatregelen en tot slot de alternatieven.

Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

26-10-2014. Erger dan ebola en hiv bij elkaar. De zonnepanelengekte. Warmte en vooral ook warmtekrachtkoppeling totaal genegeerd. De media:

@ ArianeHoog Leuk, zoek een zonnige dag uit;). Wij hebben geen fietsen, op station Assendelft (vlakbij) kun je een Ov-fiets huren.
"Wij hebben geen fietsen". Dit is Nederland.

Ein Fahrradweg aus Solarmodulen um die Alster? - Nach holländischem Vorbild?

Niet doen: Fietspad van zonnepanelen Krommenie kapot door kou http://t.co/NFIWtmA6qR http://t.co/42TjZg9ITr

Die Problematik bei einem solchen Konzept sieht Bernhard Weyres-Borchert, zuständig für die technische Beratung im SolarZentrum Hamburg, vor allem bei der zu erwartenden Verschmutzung der Solarmodule durch die Fahrräder und äußere Einflüsse wie Regen, Wind und Laub. So verschmutze ein horizontal gebautes Solarmodul relativ schnell, da der Selbstreinigungseffekt durch Regen fehlt. Auch Themen wie Vandalismus und Diebstahl der Solarmodule müssten beachtet werden. Bei den Aufladestationen für E-Bikes und E-Cars müsse man außerdem bedenken, dass die Aufladedauer hier relativ lange ist und man so nicht mal eben schnell das E-Bike aufladen könne. Insgesamt wäre die Idee zwar nett gedacht, die Umsetzung schätzt Weyres-Borchert aber als problematisch ein.

Nog vergeten, in de winter valt er van de horizontale modules weinig te verwachten omdat de zon laag staat. Lees meer:

De zon wordt al jaren verkeerd begrepen.

Meer leuks uit Boxtel, schaliegas.

Maar daar komt men vanzelf achter.

Inmiddels zijn de Transitiontowns ook besmet. Deventer. Voorlopig dus nog even knokken tegen de misverstanden. Er was nog hoop op enige vebetering, maar in onderstaand filmpje heeft men het ook over zonnepanelen. Het principe van de rocketstove is prima voor Jan met de Pet, maar de ruimte die bv Transitiontown Deventer gebruikt is alleen voor de kak bereikbaar. Hou dit in je achterhoofd. Maar er is meer mogelijk.

Zo wordt hier de warmtekrachtkoppeling ook volledig genegeerd. Het gevolg van een op het verkeerde been gezetten media die liever aan amusement (muziek op een nieuwszender) doet dan aan voorlichting.

Dit gaat de complete Nederlandse bevolking parten spelen. Deze zijn ook handig, 2 uur onder zo'n "boom" gaan zitten om:

Mooi en handig. Zonnepanelen'boom' die als lantaarnpaal en smartphone-oplaadpunt functioneert: t.co/zglw6am1Hj http://t.co/1VUTv0FPFs

In verschillende gemeenten in Groningen wordt teveel stroom opgewekt. Het energienet raakt daardoor overbelast:
En oktober 2016 nog maar een keer.

Het elektriciteitsnet kan alle stroom van zonnepanelen niet aan. Daarom wil Netbeheer Nederland een wetswijziging.… https://t.co/FGVbdIkYCT

Wat Netbeheer maar niet wil begrijpen is dat bezitters van de PV-maffia oogkleppen hebben, tunnelvisie. Het gaat de bekrompen massa om geld, waarover men nu bergen belasting betaalt. Dat wordt naar PV-panelen omgezet. Bijkomende lacher is de elektrische pooierbak die echt geen files oplost omdat het vrachtverkeer nog steeds over de weg gaat. Dat snapt geen enkele politicus.

Samen met de rest van de rubberen vervuilers. Er moet dus iets anders verzonnen worden en dat is heel simpel en komt uit dezelfde truckendoos van de automaffia.

Het heet "powertogas". De stationaire versie want op bommen over de weg zit niemand te wachten. E.e.a. kan gecombineerd worden met de stroom van windturbines, die ook niet bewaard kan worden.

Over lowcar is al meer geschreven, niemand koopt per ongeluk een rijblik, daarvoor is een flinke dosis egoisme nodig. Na een stevig onweer bijgewerkt 31-5-2016. 'Mama heeft een auto gekocht' en zo een dodelijke ontwikkeling in gang gezet. Kortzichtig egoistisch gedrag. Men kijkt niet verder dan z'n neus lang is.

Aan afnemers denkt de PV-maffia helemaal niet. Het gaat om salderen, dat vermoedelijk in 2020 afgeschaft gaat worden. Een schrikbeeld voor de over het paard getilde kak. De supermarkt en zelfs de biologische winkels worden nog steeds per vrachtwaggel bevoorraad. En die rijdt nog altijd nauwelijks elektrisch. De trein doet dat wel, al 100 jaar en deze zou de overtollige stroom, die nu naar de Noorse stuwmeren gaat, welkom zijn. Oogsten kan dan prima dienen als "produktopslag". Maar dat komt niet in de "groene" koppen van voornamelijk Groenslinks op. "Wageningen klimaatneutraal in 2030", vergeet het. Kwestie van dom egoisme dat de "groene" politiek gaat opbreken.

Bovendien: Eneco-topman twijfelt aan toekomst grote zonneparken in Nederland. Volgens Peter Paul Weeda zal ook tegen zonneparken weerstand ontstaan bij de bevolking. Maar toch drukt men door:

Grote lachers komen uit de twittergemeenschap, men leest niet eens verder en wordt dus geen cent wijzer:

@Klimaatcombi @netbeheerNL @GroeneCourant Er bestaat ook zoiets als zonneparken. PV heeft veel meer potentie dan zonneboilers op termijn


@Klimaatcombi @netbeheerNL @GroeneCourant maar zwarte achtergrond/gele tekst is al helemaal in de marge werken. Tot zover de 'zeurpiet'.

@Klimaatcombi @netbeheerNL @GroeneCourant Met goede warmtepomp haal je veel meer uit dakoppervlak met PV dab met zonneboiler. Truste.

De toplacher komt van Rotmans & Co.

Gelukkig is JanmetdePet in de flat een stuk slimmer, hij hoeft geen duizenden euronen neer te tellen voor een dure warmtepomp, zonnepanelen of infraroodrommel. Dat heeft ie namelijk helemaal niet en hoeft zich dus ook niet in het zweet te werken voor deze hersenloze, van techniek afhankelijke onzin. Hartelijk dank Maarten Staats, Rotmans & Co.


De strafmaatregelen:


Belastingdienst wil btw over eigen zonnestroom, coöperaties kunnen sluiten http://t.co/yKZaClePCO #duurzaam #nieuws

Ernst van der Leij, initiatiefnemer en vrijwilliger bij de coöperatie Morgen Groene Energie, hierover: “Enthousiaste burgers worden met deze uitspraak echt moedeloos. De duurzaamheidsdoelen gaan we als land op deze manier echt niet halen. Een reparatie van de postcoderoosregeling is noodzakelijk. Wij hebben nu pas na maanden wachten duidelijkheid gekregen van de Belastingdienst. Helaas hebben de sceptici gelijk gekregen en is de bestaande regeling onvoldoende. ”

En meer nieuws waarvoor deskundigen allang gewaarschuwd hebben, maar ook van de olieproblematiek niets geleerd hebben....

Inmiddels wordt er weer een oorlog gefinancieerd door olie. Het zal de energiemaffia aan z'n anus oxideren. Men is blind voor alternatieven, die bv de trein levert. Zijn er al voldoende elektrische vrachtwaggels die de 1.000.000 brommende monsters kunnen vervangen?

Helaas, @DESERTEC is ter ziele. Lang leve @NurEnergie! Brits plan voor 2 GW aan zonne-energie (CSP) in Tunesië: http://t.co/aCHkXjfKU8
Meer leuks over deze onzin.


De alternatieven:


When you stop chasing the wrong things, you give the right things a chance to catch you.

Daar gaat ie dan:

Preisentwicklung bei #Holzpellets - Der Holzpellet-Preis-Index, monatliche Daten zur Preisentwicklung bei Holzpellets http://t.co/gAdLapw8fk

En met deze pellets, maar ook met simpele houtsnippers, is dit mogelijk en al in de praktijk getest.

Als motor gebruikt de SUNMACHINE een Stirling motor, deze is reeds 200 jaar geleden uitgevonden door Robert Stirling en heeft een reeks voordelen t.o.v. een klassieke verbrandingsmotor zoals; beter rendement, weinig bewegende delen, uitwendige verbranding (die perfect kan afgeregeld worden).

Door zijn unieke werking op houtpellets brengt de Sunmachine geld op, en dit omdat houtpellets goedkoper zijn dan gas of mazout.

De Sunmachine verbruikt ongeveer 3 kg pellets per uur. Tegelijkertijd produceert de Stirling motor 3 kilowattuur (kWh) elektriciteit.

Volgende versies zijn ondertussen ook in de ontwikkelingsfase: hakselhout als brandstof. Lees meer:

En hakselhout verkrijg je van snoeihout. Veelal gratis of goedkoop verkrijgbaar. Een andere vorm van energie van de zon met een veel groter rendement laat het volgende voorbeeld zien.

Vlees? Sloop de maisvelden, plant snelgroeiend (voedsel)bos, dat geoogst kan worden.

#Innovatie in de #bouw: Gebouwventilatie via #zonneschoorsteen op daken @KlaasPals @DuurzaamActueel @Techniek_Nieuws http://t.co/88oalbQE50

Stirling Engines are a lot less complex, and no worry of a slug of water destroying your steam engine. Steam is powerful, but inflexible and while the boiler explosions steal the shown, a slug of water destroying the engine was a rather frequent problem in small-scale and amateur steam systems. It’s just too much work to do it right, when something much simpler and more reliable could be just as effective.

I’ve explored these concepts for almost 20 years. You’re better off skipping the steam and DIYing a better Stirling Engine. We have the machining capability to build much better Stirling Engines now. They are no longer ineffective like they were in the age of their invention when they couldn’t compete with steam due to poor machining and materials.

Inmiddels haalt de praktijk de fabels in. Ook hout is energie van de zon, die naast schaduw en warmte ook stroom levert voor......

Sinds de invoering van de braaklegregeling in 1988 zijn de mogelijkheden om de houtproduktie in eigen land op te voeren vergroot. De regeling maakt het mogelijk om landbouwgrond uit de produktie te nemen en te bebossen met snelgroeiende boomsoorten zoals populier en fijnspar. De beboste grond levert jaarlijks braaklegpremie op (momenteel 1853 gld/ha). Hierdoor is de teelt van snelgroeiend hout (houtteelt) in financieel opzicht veel aantrekkelijker geworden. Lees meer:

En dat is heel goed zelf te bouwen.

Moeilijk zelf te bouwen, maar een aan een industrieel produkt denkt de automaffia al jaren. Waterstof. Maar waarom moet je er mee gaan slepen? Grote risico's. Plaats zo'n installatie bij windturbines, zonnepanelen en waterkrachtcentrales. Zelf biomassa kan ingezet worden. Meer hierover?

Als er te veel wind of te weinig of zelfs geen zon is ('s nachts) kan elektrolyse ingezet worden. Later kan het gewonnen waterstof gas gebruikt worden om stroom op te wekken.

Hoe simpel is de oplossing: Het autodenken moet op de schop. Nederland is VOL. Waterstof is ook dan de oplossing, maar dan stationair. De nu nog 2 tankstations worden per rijdende bom bevoorraad. Terwijl Nederland vol heeft gelegen met spoor- en tramlijntjes.

Vooral het smalspoor is totaal gesloopt. En niets is simpeler te transporteren dan stroom. Het is daarom noodzakelijk de brandstofcellen stationair dicht bij de bron te plaatsen. Meer hierover:


Prijs de dag niet voor het rode licht gedoofd is, er kan nog een trein komen.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
Mail