Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

Inmiddels is er in Zweden een meisje van 15 een wat onbezonnen aktie begonnen, "schoolstaking" om het klimaat te redden. Ze verplaatst zich per elektrische auto.

Zijn spoorwegen verdwenen? De Finse spoorwegen werken nauw samen met de Russische spoorwegen. Dat biedt diverse voordelen. Verwisselen van draaistellen en koppelingen aan de grens vervalt. Bekijk de video. In de rest van Europa vecht men tegen de Russen.

E.e.a. is ontstaan na de 2e wereldoorlog, toen in Berlijn de Russen tegenover de Amerikanen stonden. De Finnen pakten dat anders aan. Het resultaat zie je hier onder. Maar voorlopig maakt niemand zich hier zorgen.

Hier rechts de Arnhemse bibliotheek, die de samenwerking met Breng nog niet heeft ontdekt.

De Zwitsers al tientallen jaren. Rechts hiernaast de Oost-Zwitserse Appenzellerbahn die van een oud rijtuig een rijdende bibliotheek maakten, die ofschoon smalspoor, groter dan de oliejunk van de Arnhemse bieb, ingevoegd in de reguliere trein de dorpen af reist.

Het is inmiddels 2018 en dus tijd dat ook anderen deze voordelen ontdekken.

De Hollanders blijven autodenken:
nicole
Wij zijn van het recyclen en dan met name van auto’s.

Verhuis Elektrisch van Aad de Wit Verhuizingen

En ze worden bedonderd waar ze bij staan. Want ook de "elektrische" verhuizer kijkt niet verder dan z'n neus lang is.

Verhuizen kan allang elektrisch als je dat logistiek goed aanpakt. De inboedel in een container die daarna op de trein gaat.

Uit Verkeerskunde.nl: Van alle autokosten, betalen automobilisten het meeste voor autobelastingen. Maar deze kostenpost wordt met een factor 4 onderschat. Dat blijkt uit het opinie-onderzoek rond de kosten van de auto, dat ANWB samen met BNR heeft uitgevoerd. Lees meer:

De domroep bij monde van Mark Visser, doet ook weer een duit in het zakje. Vroege vogels.

Uit Nu.nl: De Europese vliegtuigbouwer Airbus gaat vanaf 2017 werken aan de bouw van kleinere regionale vliegtuigen die elektrisch starten en landen. Lees meer:

Hoe de vliegende kratten aan de andere kant van de plas komen, daarover heeft men nog niet nagedacht.

En nog een tweet van een klager, die het ook niet meer weet:

Wat maakt het uit, dat onze boeren stoppen? Importeren we toch gewoon kooieieren uit Oekraïne en hormoonvlees uit VS?

Wat dacht je van eindelijk hout snijdende maatregelen?

Dat waren in de jaren 70 van de vorige eeuw, de modulair opgezette Zwitserse Einheitstyp III-rijtuigen met een kantelbakconstructie.

Het Zwitserse spoorwegnet kent oneindig veel bochten, maar technische problemen hielden verdere ontwikkeling van deze rijtuigen tegen.

De kantelbaktechniek werd in andere treinstellen wel verder gebruikt.

De rijtuigen konden door de modulaire opbouw verder gebruikt worden. Met name de Kambly-express en de BLS gebruiken deze rijtuigen nog steeds, evenals de lok. De automatische koppeling werd uitgebouwd en enkele rijtuigen kregen een stuurstand. Meer info:

De toen gebruikte automatische koppeling wordt nog wel gebruikt bij ertstreinen. Loks worden nu voorzien van de C-AKv-koppeling die hiermee compatibel is.

Ook modulair opgebouwd zijn de stuurstandrijtuigen van de Lötschberg-autotunnel, noodzakelijk omdat hier nu eens geen voorziening voor de blikmassa is. Men moet wel met de trein, anders honderden kilometers omrijden.

Dit rijtuig was ooit postrijtuig en de BLS wist ook hier wel raad mee. Gebruikt is altijd nog goedkoper dan nieuw.

Uit wikipedia: Bereits in den 1970ern war mit der UIC-Mittelpufferkupplung (Bauarten AK69e bzw. Intermat) eine neue Kupplungsbauart für die europäischen Eisenbahnen entwickelt worden. Sie sollte die europäische Schraubenkupplung - welche wenig belastbar ist, personal- und zeitaufwändig kuppelt und hohe Wartungskosten verursacht - ersetzen. Eine europaweite Einführung wurde jedoch immer wieder verschoben. Da die Form nicht mit der Schraubenkupplung kompatibel war, wäre ein flächendeckend simultaner Umstieg notwendig gewesen, den einige Mitgliedsländer finanziell nicht stemmen konnten. Die zeitgleich mitentwickelte Gemischtkupplung war seinerzeit nur im Rangierdienst zugelassen.


Techniek beheerst de mensen, maar de mensen beheersen de techniek niet.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
Mail