Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten.

7-3-2012. Een vraagje van een bezoeker aan deze site: Kunt u mij uitleggen hoe het komt dat - volgens ECOtransit - een transportje van 2000 ton zout van Delfzijl naar Vlissingen met een zeeschip bijna 50% schoner is dan met de ELEKTRISCHE trein?

Deze vraag kan simpel beantwoord worden met de rest van dit bericht. Allereerst is Groenslinks bezorgd, maar dan alleen bezorgd, verder niets. Maatregelen worden door een oppositiepartijtje niet genomen (die hebben het slechts over vervoer over water) maar ook regeringspartijen doen hihil-komma-nul en geloof het of niet, 2000 ton zout is dan van ondergeschikt belang. Opvallend genoeg houden deze waterclubjes zich de laatste tijd wat gedeisd.

UIt RNW wereldkrant: Onderzoek economische gevolgen hoge olieprijs. De Tweede Kamer wil dat het kabinet snel in kaart brengt wat de gevolgen zijn van de stijgende olieprijs voor de Nederlandse economie. Een meerderheid steunt een motie van GroenLinks hierover. Volgens die partij wordt Nederland in vergelijking met andere landen harder getroffen door de stijgende olieprijs omdat onze economie sterk afhankelijk is van olie en andere fossiele brandstoffen.

Voeding, de hoeveelheid zout die de bevolking eet is te verwaarlozen en zelfs onmisbaar. Voeding gaat een veel grotere rol spelen en dit voorbeeld toont aan dat dit van levensbelang is. Dit en volgende grappen van de oliemaffia, die nu ook bezorgd raakt, gaan en voor zorgen dat ook die schuit tussen Vlissingen en Delfzijl in zwaar weer terecht komt. Over schuiten gesproken, de bobo's van die oliemaffia zien de bui al hangen en kopen complete supertankers op zodat zij in hun protserige PC-Hoofttraktoren de dienst kunnen blijven uitmaken. Voor "The happy few" natuurlijk. Niet voor 2000 ton zout voor een chemisch fabriekje. Lees meer:

E.e.a. wordt ondersteund door een andere club uit de VS.

Overigens schrijven NS en Prorail een ideëenwedstrijd uit. Een beter voorbeeld van onkunde is er niet. Ter afsluiting een compositie, die de Zwitsers nog dagelijks inzetten om bv bieten te vervoeren. In de normale dienstregeling. Misschien dat transportminister Schultz daarom na 5 cm sneeuw es bij de Zwitsers gaat kijken.

Foto Ellywa at nl.wikipediaHeel andere verhalen (lijkend op waar op deze site voor gewaarschuwd wordt en waarvoor ook alternatieven geboden worden) komen van Klima sucht Schutz, die nog veel meer interessants kan vertellen.

Een bericht van twee jaar geleden om aan te tonen dat men nog niet veel geleerd heeft. De doorsnee Nederlander denkt bij duurzame energie voornamelijk in stroom.

Uit het forum van Peakoil, de club die ook probeerde het elektrische rijblik te pluggen. Zonder succes tot op heden:

De ontwikkelingen in de zonne-energie gaan sneller dan verwacht. Zo snel zelfs dat men moet gaan afvragen of het wel verstandig is om miljarden te gaan investeren in windmolenparken op zee. In offshore-windenergie zijn geen enorme kostendalingen in het vooruitzicht. In zonne-energie wel....

Vervolgens huurt de vastgelopen luchtreiziger in het buitenland een rijblik, terwijl er op piesafstand een station met elektrische treinen is. Vervolgens haalt de Hollander zijn levensmiddelen per vrachtwaggel uit Verweggistan. Wie deze mentaliteit begrijpt mag het zeggen. Nog meer onbegrijpelijks van het Peakoilforum:

* Elk gebouw een verplicht energiebeheer systeem. Jawel, na de slimme energiemeter, die alleen slim was voor energiebedrijven, nu een verplicht energiebeheer systeem. Het mag wat kosten. Als je vraag kunt sturen doordat je een electrische auto hebt aangekoppeld kan dat handig zijn. Helaas heeft 99,99% van de bevolking die nog niet. Dat wordt dus een dure hobby met weinig effect. Dat geld kan beter worden besteed aan een zonnepaneel of warmtepomp.

Probeer de vraag van de gemiddelde autorijder maar eens te sturen.


De beste energie is energie die je niet gebruikt.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.