Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

24-11-2013. Even Greenpeace opvoeden. Op een vraag of men daar ook met warmtekrachtkoppeling en railtransport raad weet wijst Greenpeace op een PDF van bijna 8 MB. die heel traag je scherm vult. Zoeken naar Nederlandse of Duitse begrippen als micro-wkk, Blockheizkraftwerk geeft NUL resultaat. Alles gaat in Engels, de taal van de oliemaffia die alles beheerst. Ook trein is een onbekend begrip.

Train, dat gaat wat beter maar de zoekfunktie noemt ook woorden als "Training" en "constrained". En natuurlijk het onuitroeibare elektrisch rijblik en de Chinese PV-maffia bijt in het zand.

Met de trein weten de Russen wel raad. Hier worden de piraten naar hun voorlopige rustplaats gebracht. Per trein natuurlijk. Modulair opgebouwd.

Maar opvoeding is een kwestie van een lange adem. Want pal naast het Arnhemse station stonden 2 dametjes van Greenpeace hun verhaal af te steken over de olieboringen in de Noordelijke IJszee. Op een vraag wat de alternatieven voor olie zijn kwam het antwoord: "Daar gaat het nu niet over". Dat wisten de dametjes dan ook niet. Zonnepanelen en windmolens en natuurlijk elektrische autootjes. Microwkk, daar hadden ze nog nooit van gehoord. Ze zouden zich er in gaan verdiepen.
Beslagen ten ijs komen? Welterusten!!

De zonnepanelen dan, steeds meer berichten die weten door te druppelen noemen de nadelen. Bv PV kost meer dan het oplevert.
 
Ook de biomassa komt boven drijven, want men komt er toch achter dat de zonnepanelen het niet gaan redden. Zeker niet in de winter. Men haalt het dan maar uit de Oekraine, 2000 km hier vandaan.

Hier zijn geen hout verwerkende bedrijven die zaagsel moeten afvoeren en dus warmte EN stroom kunnen opwekken?

De A15, pal naast de Betuweroute wil men (de automaffia met schuldgevoel) vergroenen. Met zonnepanelen en windmolens. Er is een constructie opgezet om elektrisch rijblik "goedkoop" te kunnen aanschaffen en die te verhuren. Helaas moet men bij Project A15 en hun meelopers nog een beetje studeren. De vrachtwaggels rijden nog lang niet elektrisch. En natuurlijk denkt men bij een trein, die er pal naast de A15 wel elektrisch rijdt, alleen in tjoek tjoek. Die jongens weten nou eenmaal niet beter in hun 6 vierkante meter.

@Klimaatcombi @ProjectA15 @MaartenvBiezen @BNRautoshow @NatuurenMilieu De stoomlocomotief, elektrisch?

En ook het VARA-programma "Vroege vogels" collaboreert met de automaffia.


Geen woord over de vrachtwaggels die het meeste lawaai, ongelukken en vervuiling veroorzaken. Men heeft het over rekupereren. Dat doet de trein al 80 jaar.

Hoogst noodzakelijk dat de jeugd en hun ouders worden opgevoed in het spoorgebeuren. Daarom weer een aflevering van de bouwbeschrijving van de minimodules. De jongens met wie het proefprojekt gestart is, gingen uit hun dak. Een nieuwe minimodule (met station) werd opgestart. In een bocht, de lelijke gebogen Märklin rails vervallen.

Goedkoop railmateriaal van Marktplaats.

In Renkum hebben kinderen te maken met hellingen. Dat betekent problemen bij stations. Los staande wagens gaan uit zichzelf rijden. En omdat we toch naar echte modules willen is dit ook een oplossing. Een moduul krijgt aan één kant een verhoging van 2 cm (helling 2%). En na 10 horizontale modules heeft de baan de hoogte van de bekende Fremo-modules.

Wil je de trein toch laten klimmen worden ze op een helling van ongeveer 2.7% omgekeerd en heb je de vereiste hoogte al na 5 modules van 72 cm bereikt.

Door de kopschotten kunnen de modules die aan het eind geen Märklin rail meer hebben makkelijk aan elkaar geschroefd worden en ook elektrisch verbonden worden.


Opvoeding is een kwestie van een lange adem.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
MailMailMail