Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

12-8-2012. Kort lontje, de oorzaak van files, parkeerproblemen, kortom, de automaffia. En die is tegenwoordig ook in het jeugdwerk te vinden. Een uitsnede uit een foto van een site van één van de kinderdorpen zegt genoeg. De eigenaar van deze vingers raasde met z'n pooierbak ooit over het terrein van één van die kinderdorpen. Dit soort heeft ook moeite met flitspalen, waarvan de lokatie door de automaffia doorgegeven wordt op BNR-nieuwsradio. De reaktie van die ANWB:

Het melden van flitsers is hier niet verboden, enkel in Duitsland, Frankrijk en Zwitserland. Ik snap je punt niet. ^DB Tweet:

Daarom werkt ie ook bij de ANWB. Het uit elkaar houden van oorzaak en gevolg is daar niet nodig. Bij de Duitsers, Fransen en Zwitsers is het kwartje wel gevallen, maar dat is op veel andere punten ook al het geval.

.

De eerste auto's waren sportwagens. De hormoontjes gierden dan door de keel van de dom gehouden "sportliefhebbers". De kerk had toen nog grote invloed en het was voor de kerk van levensbelang het gepeupel dom te houden.

De "gewone man" had nog geen cent te makken en een eigen sportbak voor de deur zat er helemaal niet in. Dat zat de olielobby niet lekker, het rijblik moest gepromoot worden. En niet een degelijke boodschappenbak, nee, een stoer sportmonster, zodat de buren er meteen ook één wilden.

De jalouzie was geboren. En meteen ook de problemen.

  1. De ruimte op de lokale wegen was totaal ontoereikend. Meer wegen en daarom ook meer auto's en dus meer wegen en dus meer auto's........
  2. Het broeikaseffkt als gevolgen de CO2-uitstoot (30% is afkomstig van het autoverkeer). Extreem weer en dus overstromingen.
  3. De parkeerruimte was totaal ontoereikend. Men wordt kreatief in dit opzicht

Men vlucht naar het openbaar vervoer, want tegelijk met het rijblik worden woningen niet meer gehuurd maar gekocht. Nou ja, gekocht, de bank is eigenaar van een stapel stenen. De financiele problemen zijn geboren.

Deze worden door de alweer gehersenspoelde meutte aan "anderen" toegeschreven. De "oplossing", het elektrisch rijblik. Het ruimteprobleem, de files, totaal onopgelost. Staan kan ie al de heilige koe. Maar zoals Wim Kan al zei: "Dan moet ie daar wel blijven staan". En dat was in de jaren 70.

Uit RNW wereldkrant: De parkeergarage wordt een dijk.

Flatgebouwen kunnen bescherming bieden tegen het water. Net als parkeergarages, parken en wegen. In het propvolle Nederland kan dat ruimtebesparend werken. Bianca Stalenberg uit Delft promoveert op het idee.

Veel forums, het "ecologieforum", diverse OV-forums, allemaal bedreven door mensen die de TV (met al z'n problemen) zat zijn, kakelen als in een kippenhok over de "oplossingen". Het blik echter mag niet aangepakt worden.

7 september 2010, 08:49, het regent een beetje, meteen 700 km file. De reaktie van een dom gehouden forumlid van OVinNL. Meer lezen:

Maar dat niet alleen, doordat in vele gezinnen beide ouders moeten werken ontstaat er stress. Ouders scheiden en kinderen zijn de dupe. Kinderen naar een dagverblijf, want dat rijblik is het laatste waarop bezuinigd wordt.

Men is er verslaafd aan en hoe kick je af?

Al beschreven, een verkeerschaos. Het OV kan de verkeersstroom allang niet meer aan. NS doet "onrendabele" lijnen van de hand. De partikuliere spoorclubs springen in het gat. De slopersmentaliteit van de olieslaven houdt echter niet op. Spoorbomen naar beneden? Je kunt er toch langs? Helaas, daar was de trein. Olieslaaf in de prak, maar trein ook naar de werkplaats of zelfs een compleet nieuwe. De Maaslijn in de problemen.

NS, Syntus, Arriva en Veolia worden geconfronteerd met hun materieelbeleid en moeten bij NS huren. Oplossingen ongewenst vindt men bij OVinNL. Meer lezen:

UIt RNW wereldkrant: Honderd elektrische auto’s hebben een rally gehouden. Achter het stuur zaten topbestuurders en BN’ers.

De wereld is in rep en roer.Diverse afdelingen van de fietsersbond houden de laatste tijd akties voor vriendelijkheid in het verkeer.

Deze? die hier een compleet fietspad blokkeert en dat heel gewoon vindt?

Welk verkeer? Deze?

Mail van autorijder die klaagt dat zijn remmen slijten.... Meer lezen:

Het probleem is internationaal, op de Zwitserse TV verschijnt de komende dagen weer een spotje als dit: Zwitserland, waar flitsmeldingen verboden zijn. Iets wat de ANWB niet begrijpt.




De BFU (Beratungsstelle für Unfallverhütung) meldt: Achtung Schulanfang.

Gemeinsame Schulweg-Kampagne von TCS, bfu und Polizei
 
Das Ende der Schulferien rückt näher. Für Tausende von Kindern in der Schweiz wird es Zeit – vielleicht zum ersten Mal –, den Schulweg unter die Füsse zu nehmen. Mit der Schulanfang-Präventionskampagne «Gäll, du haltisch für mich aa!» erinnern der TCS, die bfu – Beratungsstelle für Unfallverhütung und die Polizei an die richtigen Verhaltensregeln auf Strassen in der Nähe von Schulen.

Dergelijke campagnes zijn er elk jaar en elk jaar vallen er weer doden agv de volgende oorzaak: Het zijn diezelfde ouders, die tweeverdieners die moeten buffelen voor hun koophut en twee rijblikken die bij de scholen en buitenschoolse opvang hun kroost afleveren. Dat soort zit in de knel en verpest het overal. Deze weblog staat er vol van.


Die fietsersbond, die tot vriendelijk verkeer oproept, is geïnfiltreerd door olieslaven die de fiets slechts voor rekreatie gebruiken en vanuit parkeerplaatsen aan een snelweg op de Veluwe of in Drenthe de fietsrouteplanner van die fietsersbond vullen.En zodra de file hen boven het hoofd groeit, eisen gaan stellen aan het OV, dat ze zelf gesloopt hebben. En gaan mopperen op dat OV, zij hebben nu zwaar de pest in.

Inmiddels houden de Renkumse kinderen het kinderdorp ook voor gezien. Van de 6 en 7-jarigen die er 3 jaar geleden waren is nauwelijks nog iemand te zien. Dat heb je als de begeleiders (ook elk jaar andere) in een andere wereld leven.


Verbeter jezelf, begin bij de wereld.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.
Mail