Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze site op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

16-9-2015. Inmiddels begint de miljeumaffia de gevolgen van hun dom gedrag aan den lijve te ondervinden.

Dit is echt zorgelijk,heel veel plastickorrels in zee, langs strand, zelfs op de boschplaat vonden we ze, handen vol!

Dit is gerecycled plastic en dit valt nog mee, het spul is afkomstig van een schip dat z'n lading verloren heeft. Verreweg het meeste plastic in zee heeft een totaal andere oorsprong. Het is afkomstig van autobanden omdat de miljeumaffia niet anders kan denken dan in auto's.

Wil jij ook schoner en stiller rijden? Teken de voor betaalbare elektrische auto's:

En de club slopers gaat maar door en iedereen stinkt er in:

misschien is het wel een elektrische auto? ;)
Zelfs de media, die ook kwaad wordt, blokkeert en dus doof is.

Was te verwachten van @hennyradstaak Opgelicht door @NatuurenMilieu http://t.co/o0uR66Vwop

Maar er zijn ook slimmerds:

Files zijn niet meer weg te denken uit het België, daarom is er nu een petitie om ze tot werelderfgoed te maken ;). http://t.co/oPgc6p0pIK

Belangrijk is dat het meeste transport de kop ingedrukt wordt, in ieder geval verspoord wordt omdat dan e.e.a. gecombineerd kan worden, geen elektrische pooierbak van Natuurenmilieu kan dat evenaren. Daarom nu de kinderen opvoeden.

Twee meisjes houden een actie voor vluchtelingen. Mensen laten tgen betaling hun nagels lakken. De kinderen denken dat de vluchtelingen hier komen omdat het hier beter is. Niet de oorlog. En hoe de oorlog ontstaan is gaat helemaal boven hun pet. Er zal dus iets gedaan moeten worden aan het neokolonialisme, vooral waar het olie betreft.

De bevoorrading van een willekeurige supermarkt gaat aan het zieke brein van deze over het paard getilde club voorbij. Men heeft een systeem van distributie per spoor moedwillig gesloopt. Interlokale tramlijnen, waarmee Nederland vol gelegen heeft zag men als een gevaar. Bekend zijn de Rotterdamse en Gooise "Moordenaar", zo genoemd omdat men als een kip zonder kop de trambaan overstak, met de bekende gevolgen. Dit systeem zal hersteld moeten worden omdat het railvervoer door een strakke organisatie geen files en parkeerproblemen kent. Een trein parkeert domweg niet. Nadat de trein "ontladen" is, gaat de trein verder. Sterker nog, goederen- en personenverkeer kan probleemloos gecombineerd worden. Achteruit rijden? Geen probleem. Maar omdat zelfs kinderen gedwongen worden alleen in auto's te denken schiet de miljeumaffia z'n doel voorbij.

Het vroegere Van Gend & Loossysteem dient dus hersteld te worden. Deze werden bediend door de trein, die in 2018 volledig op duurzaam opgewekte stroom gaat rijden. Geen enkele vrachtwaggel (de trucks) kan dit evenaren. De trein rijdt al 100 jaar elektrisch, zowel personen- als vrachtvervoer.

Hier tonen de Zwitsers dat dit nog steeds werkt.

Een idee om kinderen warm te maken voor het railvervoer ipv er een achterbankgeneratie van te maken hebben de Russen en de voormalige oostbloklanden al tientallen jaren.

Dit lokje wordt gewoon met biomassa (hout) gestookt. CO2-neutraal dus. Maar als een dieseltje mogelijk is, kan elektrisch natuurlijk ook. In de Nijmeegse "Heilig Landstichting" rijdt men op de ongevaarlijke 48 volt. Het belangrijkste is dat kinderen ontdekken hoe het systeem werkt. Zij worden nu eenzijdig voorgelicht, of liever gezegd opgelicht.

Zie ook het modulair opgebouwd modelspoorsysteem dat al bewezen heeft te werken en vergeet het HSL-concept. Dat wordt nu al ondergraven door de bussenclubs die alleen in concurrentie kunnen denken.

Samenwerking is noodzakelijk en iedereen kan z'n steetje bijdragen zonder elkaar in de weg te zitten.

Binnenkort wordt er in de jaarbeurs weer "Eurospoor" gehouden, waar vooral kinderen aan hun trekken komen, geïnspireerd door de volwassenen, want daar zit de motor. Op het voorbeeld rechts zijn die volwassenen te zien die de kinderen moeten helpen.

Minimodules bouwen met Railclub Utrecht
Kinderen tot 12 jaar konden in 2014 hun eigen minimodule bouwen bij Railclub Utrecht. Per groep konden kinderen zelfstandig of onder begeleiding van een ouder in ongeveer een uur de mini-module bouwen. Daarna werd er een baan van gemaakt en konden kinderen er een trein over laten rijden.

Daarna werd het idee geboren om Märklin Mini Modules te gaan maken. Een Mini Module bestaat uit een plankje hout met daarop twee rechte Märklin M rails in de lengte geschroefd. Deze Mini Modules kunnen worden gekoppeld tot 1 grote modelspoorbaan. Maar Märklinrail is wat duur en dus werd gekozen voor de goedkopere Peco-rail, die ook via Marktplaats te verkrijgen is. Op naar Utrecht op 23, 24 of 25 oktober.

Deze keer (2015) kunnen de kinderen een wagon bouwen met Railclub Utrecht. Let wel, een wagon, die dan ook weer gecombineerd kan worden met ander materieel. Wellicht een tip voor het getob van NS met z'n treinstellen?

Ook in je eigen buurt kun je met de buurkinderen zoiets opbouwen. Op dit moment zijn er in de buurt 4 kinderen met een stukje spoor (module genaamd) en alle rondjes om de kerk rijdende tapijtrijders (de naam voor de "zo-uit-de-doos"-rijders) worden stoep- of grasveldrijders. Alleen vele malen groter en in afwisselende samenstellingen. Samenwerking is wel noodzakelijk.

Gemeenschappelijk doel is de congestie en overlast van de "snelwegen" tot werelderfgoed te maken. Zie ook Fremodul.


Doe wat goed voelt, want kritiek krijg je toch wel.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
MailMailMail