Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze site op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Verder werkt deze site ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

De veramerikanisering van de Hollandse samenleving.

19-5-2016, steeds meer grijpt de domroep, maar ook de rest van de samenleving naar Engels tussen Nederlandse zinnen. De nieuwe allochtonen, die zelfs door de PVV getolereerd worden. Maar wat zijn ze nou eigenlijk, die sub-amerikanen? Zelfs voor de ruimtevaart heeft men Kazachstan nodig. Verder ligt de Amerikaanse economie op z'n gat en ook op het land is het transport waardeloos.

Toen na de 2e wereldoorlog Duitsland verslagen was stonden in Berlijn de Amerikanen tegenover de Russen. Het doel was duidelijk. De Rotterdamse en Amsterdamse havens. En nu slaan de Amerikanen verder toe, Cuba, Oostblokstaten, Oekraine enz. USA ligt 5000 km hier vandaan, Duitsland in veel gevallen niet meer dan 100 km. In Arnhem spreekt men nauwelijks Duits. De jongeren, domroep en de politiek al helemaal niet.

DHL is een internationale dochteronderneming van Deutsche Post DHL. Oorspronkelijk was DHL vooral actief als koeriersbedrijf voor de verzending van pakketten en brieven, later kwam daar contractlogistiek bij. Hoofdonderdelen van DHL zijn: Wikipedia De enige reden van de Amerikanen om hier een dikke vinger in de pap te krijgen. Van Gend & Loos was een Hollands bedrijf.

30 km vanaf Duitsland.

Stop met die belastingparadijzerij. Hoe? GroenLinks presenteert 4 gamechangers https://t.co/W311OtxZnC https://t.co/l8i9oJJiMa  

De veramerikanisering van de samenleving. Een overeenkomst is altijd tussen 2 partijen. Spreek Hollands.

haha ik wist nog toen je 400 subs had, met die cinnamon challenge, en world war beefs  

Spreekt de volgende generatie een mengelmoesje van Engels en Koeterwaals?

Amerikanen en elektrisch spoor. … Kijk wat er nog over is van een succesvolle Zweedse locomotief.

De Amerikanen krijgen het kapot en hebben daarom corrupte regimes nodig voor olie. (Sjah van Perzie, Saddam Hoessein, Israel met het conflict in het midden-oosten is ontstaan door de religieuze oorlog met Palestina).

De Russen rijden elektrisch van Moskou naar Wladiwostok (9000 km). Men koppelt doodleuk 3 loks aan elkaar en de stroomvoorziening geschiedt via één lok, een simpel draadje voedt de andere twee.

Kilometers lange treinen worden door het machtige continent getrokken. VL80

Meer van dit fantastisch spul is hier te vinden. Zie ook de kilometers lange treinen, waarvoor slechts één bestuurder nodig is.

Ook de Zwitsers weten nog steeds van wanten. Zürich, met een uitgebreid tramnet, dat nog steeds uitgebreid wordt. Maar de Zwitserse SVP (VVD) ligt dwars. Eine Linienführung, die es in sich hat

Die Variante Wehntalerstrasse ist auch diejenige, welche vom Kanton unterstützt wird - ein wichtiger Punkt, denn der Kanton muss die Tramlinie finanzieren. Trotzdem gibt es schon Kritiker dieser Variante: Die SVP warnte vor einem Verkehrskollaps, weil eine von vier Autospuren der Tramlinie weichen müsste. «Es wird Rückstau geben bis weit ins Zürcher Unterland», sagte Fraktionspräsident Mauro Tuena. Die SVP empfahl dem Stadtrat deshalb, auf das Tramprojekt zu verzichten. Lees meer:

De SVP beseft nog niet dat er in een tram 238 personen plaats kunnen nemen.
Dat is 119 auto's á 8 meter, ruim een kilometer file. Vrachtwaggels?

Weshalb #Zürich Affoltern ein eigenes Tram braucht und wie weit das Projekt schon fortgeschritten ist, lest ihr hier https://t.co/Ox0LJhlha2

Zugbegleiter ist ein klassischer Dienstleistungsberuf mit viel Abwechslung: 66 offene Stellen auf SchienenJobs: https://t.co/lCOrbjhAfF

Groene waterstof voor diesel raffinage:

Vandaag verdedigd Bas Hensen zijn proefschrift over #quantum nonlocality @tudelft! @QuTech_news #facesofscience https://t.co/3xSmqQPX3j

Taal is erg moeilijk voor aso's.

Schrikken: ‘Een CO2-vrije samenleving kan per Nederlander € 100 per maand (of meer) kosten’ https://t.co/6A930zuYzW https://t.co/grJsd9PeYt

@Railinfra @NUnl Dat je je zo laat ringeloren door de automaffia @MelanieSvH

De voorzitter van de Duitse waterstof en brandstofcellen vereniging... https://t.co/eAPdra1R2u
En nog niet genoeg. 11 rijstroken.

4 of meer vrachtwaggels lozen? Dat doe je zo.  @ProRail @Railinfra https://t.co/UpMe2OSUfN

E n hier is nummer 5, nu in totaal 1500 pk heeft men nodig om 5 supermarkten te bevoorraden "Trammetje" van de Zwitserse MOB, met 700 pk doet hetzelfde. Verantwoordelijk is Prorail dat diverse losplaatsen sloopte en zo de mogelijkheid van talloze lokale smalspoorlijnen afkapte. Oosterbeek, Doorwerth en Bennekom zijn nog niet eens bezocht.

De 700 pk van de vooroorlogse MOB-motorwagen zijn nodig op hellingen van 6%.

Politie en NS waarschuwen voor bedelbriefjes van Roemenen in de trein.

Hadden we niet al tientallen jaren Oost-Europese vrachtwaggels? Die hier de markt verzieken omdat we zonodig aardbeien in januari willen? Men komt het nu halen.

Er is iets aan te doen, appels uit Nieuw Zeeland? FOUT!

Men houdt hier niet van bomen. Deze woning stond een jaar leeg. De nieuwe eigenaar wil het "netjes" hebben. Deze boom verspreidt zaden en moet daarom weg.

De boom levert in de zomer schaduw en laat in de winter warmte door.

Maar meneer wil een parkeerplaats en omdat de anderen dat ook willen staat de straat op zondag VOL. Net als in de rest van de buurt.

Regenwater afkoppelen, zoals de gemeente Renkum dat aanbeveelt in verband met de zomerse hoosbuien?

Es gibt viele Beispiele anhand derer man erklären kann, warum Diversität wichtig ist. Zum Beispiel den Apfel. Es gibt alleine in Österreich etwa 700 bekannte Apfelsorten. Davon sind maximal 10-15 Sorten im Handel erhältlich. Jede Sorte bringt ihre Eigenheit mit. Manche können besser mit Pilzerkrankung wie dem „Schorf“ umgehen. Auch Krankheiten wie der „Feuerbrand“ sind in den letzten Jahren ein brisantes Thema gewesen, und haben vor allem vielen Birnbäumen das Leben gekostet. Die genetische Vielfalt von verschiedenen Sorten (Genotypen) ermöglicht es der Art, sich selbst anzupassen. Die genetische Variabilität ermöglicht aber auch der Pflanzenzüchtung Sorten zu entwickeln, die gegen neue Krankheiten und veränderte Umwelteinflüsse besser gewappnet sind. Wenn diese vielen alten Sorten aufgrund geringerer Ertragsleistung, oder aufgrund der Forderung des Konsumenten nach Makellosigkeit aber nicht auf den Markt kommen, ist es schwer diese Sorten zu erhalten. Denn „Was man schützen will muss man essen!“ Lees meer:

Ehh, regenwater? Bekijk de straat tijdens zo'n hoosbui. Deze woning ligt pal naast de bushalte. Als men zich een beetje kwaad maakt rijdt de tram hier weer. Er moet dus veel meer veranderen. We beginnen als gewoonlijk bij de jeugd.

Noodzakelijk is in de eerste plaats het transport. Dat geschiedt nu nog per vrachtwaggel, die een geasfalteerd wegdek nodig heeft. Ook bij TTIP is dit totaal onbekend. De Amerikanen werken bijna uitsluitend met vrachtwaggels, spoorlijnen worden afgebroken.

Een spoorlijn ligt in een grindbed, een uitstekende basis om regenwater snel af te voeren. Ook van een smalspoorlijn. Alle smalspoorlijnen in dit land zijn gesloopt, er moest ruimte komen voor de elektrische pooierbak. En die vreet ruimte. 241 m2 per blik.

Wat is er dan logischer dan dit aan te pakken. Een kind van 3 speelt net zo graag met een trein, zodat het de mogelijkheden van aankoppelen van wagens ontdekt. Geef je die speelmogelijkheid niet, dan wordt ook dit de verpestende vrachtwaggelgeneratie. Je bent gewaarschuwd, je moet het zelf maar weten.

Waarom een houten spoorbaan altijd een hit is.

Onder pedagogen is het gangbaar om speelgoed onder te verdelen in vijf groepen, die elk appeleren aan een bepaald soort vaardigheid. Die onderverdeling is:

De houten treinbaan past in alle categoriën!

Daarnaast is er een veel gehanteerde onderverdeling in speeltypen. Volgens speelgoeddeskundige Marianne de Valck zijn kinderen onder te verdelen in vier speeltypen:

Ook bij de deze onderverdeling valt op dat de houtenspoorbaan past bij de vier verschillende speeltypen. Iedereen komt aan zijn trekken; de één met bouwen (treinspoor maken van rails), de ander met puzzelen (hoe zorg je dat de baan passend wordt), de derde met rollenspel en fantasie (rijden met treintjes, laden en lossen, stoppen bij station en spoorwegovergang).

Hierna kun je opwaarderen naar een modulebaan dat dezelfde mogelijkheden biedt. Toegevoegd is de handvaardigheid voor oudere kinderen.


Vroeger hadden kinderen snotneuzen, tegenwoordig hebben snotneuzen kinderen.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
MailMailMailMail