Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

18-11-2012. Sorry, dat gaat NOS (Nederlandse Oplicht Stichting) binnenkort laten horen. Zij deden dat al op 17-11-2012 voor Mark Rutte die volgens de VVD het Nederlandse kiezersvolk bedonderde. Men spreekt van kiezersbedrog. En ook de Tros en NCRV doen hier gezellig aan mee.

In plaats van de onuitroeibare muziek gaat Joost Vullings (hier rechts uit een Youtube-filmpje geknipt) samen met Jurgen vanden Berg voorlichtingshoorspellen laten horen om bv de volledig uit de hand gelopen automobiliteit een halt toe te roepen en alternatieven te tonen om bv de fijnstofbelasting aan te pakken.


NCRV's "Stand.nl" had het er zonder het zelf te willen al over.

Stand.nlGeleend van "Stand.nl": Jurgen van den Berg spreekt met:Guido van Woerkom, directeur ANWB

VVD en PvdA hebben afgesproken om 250 miljoen weg te halen bij infrastructuur, voor de 'versterking van de sociale agenda'. Dit zei PvdA-leider Diederik Samsom maandag nadat hij het met de VVD eens was geworden over een aanpassing van het regeerakkoord.

Samsom zei dat met het bedrag van 250 miljoen euro bijvoorbeeld de WW-duur een half jaar verlengd kan worden en dan niet teruggaat naar 1 jaar, maar naar anderhalf jaar.

Minister Schultz noemt de bezuiniging van 250 miljoen euro op het Infrastructuurfonds "fors". Ze gaat kijken welke projecten aan wegen, spoor en vaarwegen uitgesteld kunnen worden.

Zijn de bezuinigingen op infrastructuur te fors, of is het terecht dat het geld naar de sociale zekerheid gaat?

Is er echt niks belangrijkers? Bv automaffiabaas van Woerkom die voor het gemak maar vergeet dat Nederland vol heeft gelegen met interlokale spoor- en tramlijntjes, waarvan er niet één meer over is?

Dat diezelfde automaffia dat allemaal gesloopt heeft en nu mekkert over 250 miljoen. De stelling:

Dan de NOS: Langs de A2 tussen Abcoude en Utrecht moeten zogenaamde fijnstofschermen komen. Maar hoe werken die eigenlijk?

Minister Schultz van Verkeer wil omstreeks 1 december een besluit nemen over het verhogen van de snelheid naar 130 km/u op de A2 tussen Abcoude en Utrecht. Om de extra milieuschade die zo’n snelheidsverhoging veroorzaakt tegen te gaan, moeten er extra maatregelen worden genomen. Daar is niet iedereen langs de snelweg blij mee…  Maar hoe werken fijnstofschermen eigenlijk? Met hulp van de luisteraars via twitter en dit weblog vinden we een antwoord. Lees meer:


Klingebeekseweg.Maar ook de schrijvende media hebben vuile handen. Hier een staaltje negeren van lezers. Uit de Veluwepost:

Het college van Renkum heeft ambitieuze plannen voor herstructurering van de vier bedrijventerreinen in de gemeente. Dat geldt met name voor de bedrijventerreinen aan Klingelbeekseweg en Veentjesbrug.

Wel elke week 11 pagina's autoreklame, als nieuws gepresenteerd.

Bericht gewist? Ook hier staat het: Jaren geleden zijn op de aan deze site voorafgaande weblog en nu op deze site plannen gepresenteerd voor een ambitieus plan om de verkeersproblemen te lijf te gaan. Genegeerd. Belachelijk gemaakt. De rekening gaat nu gepresenteerd worden en niet alleen hier. Lees meer:


Hoe doen bv de Zwitsers dat?

Rundschau vom 20.08.2008

Allereerst door hun spoorwegen modulair op te bouwen.

In NL is dat een probleem, dan gaan er bij een defekt in één klap 4 bakken aan de kant.  En zo doen de Zwitsers dat met hun "Domino".



Zo kort genoeg, NS? Minimale "compositie", die kan echt niet korter.....



Dan volgt.....



Eén bak erbij en......



Kan ook zo..... Met bv goederenwagens erachter. Op de weg een flinke "vuilbak" waar het fijnstof betreft.

Schweiz aktuell vom 11.12.2009

Vervolgens door het toepassen van warmtekrachtkoppeling, waarover al diverse symposia gehouden zijn en nog gaan worden. Fijnstof is één van de onderwerpen die dan besproken gaan worden. De domroep kan z'n borst nat maken.  

01 Rutschmann BFE (4.2MB)   02 Bretschger Oekonomie (0.5MB)   03 Jenni HHKW Aubrugg (5MB)  

04 Odermatt Holzofen (2.6MB)   05 Kiener Vorschubrostfeuerung (3.5MB)   06_Luethi Bison (1MB)   07 Marinitsch Stirlingmotor (7.8MB)  

08 Felsberger Festbettvergasung (5MB)   09 Vogel Heissgasturbine (3MB)   10 Nussbaumer Feinstaub (1.1MB)   11 Mueller Elektroabscheider (1.1MB)  

12 Vock QS Support (3MB)   13 Lienemann Asche (10MB)   14 Emhofer CO aus Holzpellets (1.6MB)   15 Jansohn Biomassevergasung (8MB)   16 Kiel Torrefaction (6.4MB)


Hout stoken is en blijft het enige alternatief omdat hout overal groeit en omdat warmte en stroom gecombineerd kunnen worden opgewekt in geval van onvoldoende zoninstraling of onvoldoende wind.

Een samenvatting:


Wat is er zo leuk aan een file dat er zoveel mensen op af komen?


Klimaatkombi zal op diverse media interveniëren. Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.
Mail