Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

De energiebelasting op gas moet de komende twaalf jaar met circa 75 procent stijgen om particulieren, bedrijven en woningcorporaties zover te krijgen dat ze van het aardgas gaan. Dat plan wordt vrijwel zeker opgenomen in het klimaatakkoord, bevestigen deelnemers aan de klimaattafel 'Gebouwde Omgeving' onder leiding van Diederik Samsom aan de Volkskrant.

De belasting op stroom moet juist met meer dan de helft dalen. Zo worden elektrische warmtepompen, een alternatief voor aardgas, financieel aantrekkelijker.

Dat de belasting op aardgas omhoog moet en die op stroom juist moet dalen, bleek al uit een eerdere inventarisatie van de NOS onder de deelnemers die werken aan het klimaatakkoord. Percentages werden toen niet genoemd. Lees meer:

De Statenleden hebben gestemd: hiervoor trekt de provincie de portemonnee t.co/uWCramXhix Het kwartje is gevallen.

Subsidie goederenvervoer per spoor: tot 50% groei

26-1-2012: Uit RTV-Oost: Donderdag eerste extra trein na stremming sluis. Op het station in Almelo arriveert donderdagochtend de eerste goederentrein met goederen die normaal gesproken met schepen naar Twente worden vervoerd.....

.....Om verladers en bedrijven tegemoet te komen heeft ProRail samen met de gemeente Almelo een voormalige laad- en losplaats op het station in Almelo opengesteld. Meer lezen:

Zolang die schepen niet elektrisch varen is het beter als dit een permanente oplossing wordt. Nood maakt vindingrijk, de laad- en losplaats had nooit buiten dienst gesteld mogen worden en al helemaal niet gesloopt zoals bij velen wel het geval was.

Dat de trein in deze website een grote rol speelt mag intussen wel duidelijk zijn. Ook in het verleden (jaren 50) was de trein ook zeer belangrijk voor ondernemers. Nederland heeft vol gelegen met spoor- en tramlijntjes, het merendeel is gesloopt met het bijbehorende natransport. Dit probleem heeft een zelfde oorzaak als de problemen op de Maaslijn, waarover ook al veel gediskuzeurd is, de foute systeemkeuze. Meer lezen:
Dit monster kan naar het museum.

Zo was er vroeger van Gend & Loos met op vele stations een goederenloods. Van Gend & Loos kende al heel vroeg een containersysteem dat compatibel was met de spoorwegen. Het "laadkisten"-systeem.

Zoals onder bovenstaande link al beschreven is koos men voor de auto, op deze website bekend onder de naam "Rijblik" en "Vrachtwaggel". Het is een totale omschakeling, want deze "Vrachtwaggels" rijden tot ver in Oost- en Zuid-Europa. De gevolgen zijn bekend. En het is toch zo simpel:

Deze taak kan prima overgenomen worden door trein en tram. In feite wordt dit al gedaan door de tram in Zürich, de Cargo Tram. De Zwitsers kenden tot voor kort de GmP (Güterzug mit Personenbeförderung) en ook aan sommige sneltreinen hangt men nog steeds containerwagens voor de plaatselijke supermarkten als Volg, Coop en Migros.

Zoals hier een Haikqq-y wagen van Calanda Bräu achter een personentrein in Arosa. Met dank aan Eddy Konijnendijk die de foto maakte.


Als paddestoelen schieten diverse forums uit de digitale grond en verdwijnen ook weer na een tijdje. Het forum van Groenlinks en Peakoil zijn inmiddels verdwenen. Weer andere forums passen hun beleid aan. Op het forum van "Stand.nl" en binnenkort ook "Eenvandaag" bepaalt de redaktie waarover gediskuzeurd kan worden. Stichting "De Twaalf Ambachten" heeft ook een forum. Je berichten worden daar eerst door de "censuur" beoordeeld en het kan zomaar zijn dat je houtsnijdende antwoord niet eens geplaatst wordt.

Ga je echt je mening geven over het transportsysteem, waarmee zoals gezegd een grove fout mee is gemaakt, raken de "Groene" figuren de weg kwijt. Bekend is SP-kamerlid Farshad Bashir, die de binnenvaart plugt. En zie hoe het fout gaat, er valt een sluisdeur en de hele vloot ligt vast.

De term "Groene" staat bewust tussen aanhalingstekens, want de hele diskuzeurgemeenschap op zo'n forum heeft een rijblik voor de deur en men beschouwt elk voorstel tot systeemwijziging als een persoonlijke aanval. Men voelt zich beledigd en vooral bedreigd. Meer zien:


Olieslaaf is woedend!

Het is nog veel leuker, omroeptaart Lara Rense (Auto-omroep NOS) heeft zelfs een machtiging afgegeven om haar boetes voor te snel rijden automatisch van haar bankrekening af te laten schrijven. Deze domroep geeft zelfs tips om onder de boete uit te komen. Oliejunk Bert van Sloten, wonend bij Gouda.

Het wordt ook tijd dat de domroep iets leerzamers gaat uitzenden dan het dom amusement "voetbal" waardoor de totale programmering letterlijk in de soep loopt.

Ik ga naar de Duitse Tagesschau. Die werkt wel. En reken er op dat dit muisje nog een staartje krijgt. De hele wereld zal weten wat @PubliekeOmroep NIET KAN!

De groenste bijdrage levert nog altijd Ecotransit.

De Zwitsers brengen hun koopwaar naar het station vanwaar goederen per spoor verder getransporteerd worden en met kleine bestelwagens gedistribueerd worden. Dat is handig als je bedenkt dat fossiele brandstoffen op raken en dus duurder worden. Klimaatverandering, een fenomeen dat totaal onbekend is bij de domroep.

Bij de Zwitsers liggen de bedrijven aan het spoor. Werkgelegenheid is dan ook aan het spoor. Bovendien wordt het geluid van de trein gedempt door deze bedrijven. Dit is een ideale combinatie, want ook Truckerjoep maakt elders geen lawaai meer zoals langs de Betuwelijn (A15).
Truckerjoep naar het spoor.

En omdat de ingredienten van dit recept uit de direkte omgeving komen wordt ook dat transport gedecimeerd.

Coöperaties gaan samen in Biologische Voeders WAGENINGEN Om invulling te kunnen blijven geven aan de groeiende biologische markt en de toenemende complexiteit vanuit marktconcepten gaan coöperatie AgruniekRijnvallei... https://t.co/mg6SHGlDin https://t.co/msiXTMJC4J

Er zal dus iets drastisch moeten veranderen. Het is overigens goed mogelijk goederen elektrisch per spoor te vervoeren, je moet er alleen even goed over nadenken.

Zoals de firma Agruniek-Rijnvallei
gedaan heeft. Hier het station Barneveld Centrum, waar de veevoeders per trein aan komen.

Als je in de toekomst nog te eten wilt hebben zal het Kombikraftwerk stroom moeten leveren. Een deel daarvan is windenergie en biomassa. Daaraan wordt gewerkt. Of Hans Bosman dat nou wil of niet. Zie hoe dit ook per spoor kan.

De in Barneveld aanwezige silo's kunnen ook voor pellets of bouwmaterialen gebruikt worden. Alleen gebrek aan fantasie is een beperking.


De flitspaal is er voor ons allemaal.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.