Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten.

26-1-2012: Uit RTV-Oost: Donderdag eerste extra trein na stremming sluis. Op het station in Almelo arriveert donderdagochtend de eerste goederentrein met goederen die normaal gesproken met schepen naar Twente worden vervoerd.....

.....Om verladers en bedrijven tegemoet te komen heeft ProRail samen met de gemeente Almelo een voormalige laad- en losplaats op het station in Almelo opengesteld. Meer lezen:

Zolang die schepen niet elektrisch varen is het beter als dit een permanente oplossing wordt. Nood maakt vindingrijk, de laad- en losplaats had nooit buiten dienst gesteld mogen worden en al helemaal niet gesloopt zoals bij velen wel het geval was.

Dat de trein in deze website een grote rol speelt mag intussen wel duidelijk zijn. Ook in het verleden (jaren 50) was de trein ook zeer belangrijk voor ondernemers. Nederland heeft vol gelegen met spoor- en tramlijntjes, het merendeel is gesloopt met het bijbehorende natransport. Dit probleem heeft een zelfde oorzaak als de problemen op de Maaslijn, waarover ook al veel gediskuzeurd is, de foute systeemkeuze. Meer lezen:

Zo was er vroeger van Gend & Loos met op vele stations een goederenloods. Van Gend & Loos kende al heel vroeg een containersysteem dat compatibel was met de spoorwegen. Het "laadkisten"-systeem.

Zoals onder bovenstaande link al beschreven is koos men voor de auto, op deze website bekend onder de naam "Rijblik" en "Vrachtwaggel". Het is een totale omschakeling, want deze "Vrachtwaggels" rijden tot ver in Oost- en Zuid-Europa. De gevolgen zijn bekend. En het is toch zo simpel:

Deze taak kan prima overgenomen worden door trein en tram. In feite wordt dit al gedaan door de tram in Zürich, de Cargo Tram. De Zwitsers kenden tot voor kort de GmP (Güterzug mit Personenbeförderung) en ook aan sommige sneltreinen hangt men nog steeds containerwagens voor de plaatselijke supermarkten als Volg, Coop en Migros.

Zoals hier een Haikqq-y wagen van Calanda Bräu achter een personentrein in Arosa. Met dank aan Eddy Konijnendijk die de foto maakte.


Als paddestoelen schieten diverse forums uit de digitale grond en verdwijnen ook weer na een tijdje. Het forum van Groenlinks en Peakoil zijn inmiddels verdwenen. Weer andere forums passen hun beleid aan. Op het forum van "Stand.nl" en binnenkort ook "Eenvandaag" bepaalt de redaktie waarover gediskuzeurd kan worden. Stichting "De Twaalf Ambachten" heeft ook een forum. Je berichten worden daar eerst door de "censuur" beoordeeld en het kan zomaar zijn dat je houtsnijdende antwoord niet eens geplaatst wordt.

Ga je echt je mening geven over het transportsysteem, waarmee zoals gezegd een grove fout mee is gemaakt, raken de "Groene" figuren de weg kwijt. Bekend is SP-kamerlid Farshad Bashir, die de binnenvaart plugt. En zie hoe het fout gaat, er valt een sluisdeur en de hele vloot ligt vast.

De term "Groene" staat bewust tussen aanhalingstekens, want de hele diskuzeurgemeenschap op zo'n forum heeft een rijblik voor de deur en men beschouwt elk voorstel tot systeemwijziging als een persoonlijke aanval. Men voelt zich beledigd en vooral bedreigd. Meer zien:


Olieslaaf is woedend!

Het is nog veel leuker, omroeptaart Lara Rense (Auto-omroep NOS) heeft zelfs een machtiging afgegeven om haar boetes voor te snel rijden automatisch van haar bankrekening af te laten schrijven. Deze domroep geeft zelfs tips om onder de boete uit te komen. Oliejunk Bert van Sloten, wonend bij Gouda.



De groenste bijdrage levert nog altijd Ecotransit.


De flitspaal is er voor ons allemaal.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.