Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

24-1-2016. In de weg dankzij Vroegevogels, Sharon Dijksma en Groenlicht. DIT is waarom vluchtelingen naar Europa komen. Werkeloosheid en ZZP-ers hiermee onlosmakelijk verbonden. De ondernemer die zichzelf in het Engels manifesteert, met Duitsland om de hoek. The American way of life.
. Waterstofgas, door één van hen verbonden met de waterstofbom. 

En dit rechts is wat zij gaan veroorzaken. Luister zelf. Dit is slechts het begin. Als men in wijken als deze € 50.000 (het wordt steeds meer) bereid is dat er voor neer te tellen. Kom daar maar eens door met je bestelwagen.

Als de infrastruktuur er voor komt, want men wil ook stroom voor waterstofgas uit de oceaan halen en dat met een smerige olieboot aan land halen.

De overige tuffertjes dienen dus rekening te houden met langdurige congestie, want dit gespuis is niet bereid met de tram (zo die er nog is) of trein te gaan die dankzij dat egoisme (men moet tweeverdiener zijn) stampvol zit.

Die trein rijdt in 2018 volledig op windenergie. Ook vracht. Elektrisch rijden zij al 100 jaar. Maar bovengenoemde egoisten bepalen zelf wie er naast je komt zitten. Als er al iemand naast je zit. NS doet daar overigens stevig aan mee zoals hier op het station van Wolfheze.

Hier het station in Arnhem, waar de kiosk van NS bevoorraad wordt door een truckertje. Container 67 cm breed past zo in de trein.
Op een station, rails,

goederentreinen, elektrisch.

En het wordt nog leuker, de zelfrijdende auto die zelfs passagiers weigert.

Vollautomatisierte Autos könnten in Zukunft auch ohne Insassen unterwegs sein. Die Gefahr: Das Auto wird mehr bewegt als bisher. Spielen wir die Vorstellung anhand eines fiktiven Berufspendlers aus Brandenburg einmal durch: Der clevere Eigenheimbesitzer Toni Mustermensch verzichtet auf seine Garage, seit er aufs autonome Fahren umgestiegen ist. Stattdessen mietet er einen Stellplatz auf der inzwischen geschotterten Wiese von Bauer Karl (»Karls Autohof«). Morgens lässt er sich den Pkw vorgewärmt vorfahren, der zuvor beim automatisierten Supermarkt war, um frische Brötchen und Kaffee mitzubringen. Toni nutzt die Dreiviertelstunde Fahrzeit für ein gemütliches Frühstück. Während Tonis Pendelweg nur 20 km lang ist, hat das Fahrzeug vom Stellplatz zum Supermarkt und zu Toni weitere 10 km zurückgelegt. Nachdem es Toni abgesetzt hat, fährt es wieder 30 km zu seinem Stellplatz zurück, denn Parkplätze in der Innenstadt sind rar und teuer. Wenn Toni schließlich von der Arbeit nach Hause kommt, hat das Auto bereits 120 statt 40 km zurückgelegt. Während Toni später beim Frisör ist, kreist der Pkw um den Block, um Parkgebühren zu sparen. Das effiziente, günstige Auto wird auf Karls Autohof direkt mit Ökostrom betankt, sodass keine Leitungsgebühren anfallen und die Energiekosten überschaubar bleiben. Weil es so billig ist, hat in Tonis Familie bald jede Person einen eigenen Pkw – schließlich brauchen die Kinder keinen Führerschein. Noch sind Toni und seine Familie eine Gedankenspielerei – in der Realität hätte ihr Verhalten fatale Folgen. Lees meer:

Muntje gevallen?

Dan lanceert de domroep weer een giller over de diesel die de klant belazert.

Milieuzones

In Nederland zijn er al een aantal steden die milieuzones voor dieselpersonenwagens hebben. In Rotterdam en Utrecht mogen diesels uit 2000 en ouder het centrum niet meer in. In Arnhem zijn de regels nog strenger, daar worden diesels van voor 2004 geweerd. Lees meer:

In de stad kan de bezorging grotendeels plaats vinden met de fiets, evt met elektromotor. De dieselmotoren zijn simpel om te bouwen tot

Het mooie is dat een stirlingmotor in tegenstelling tot een gewone Ottomotor (bekend van het rijblik) elke brandstof slikt die langzaam en degelijk op hoge temperatuur verbrand wordt. Ook hout, ook biogas. Universeel dus. Een wijd verbreid misverstand bij het stoken van hout is dat er bomen gekapt moeten worden voor pellets of houtsnippers. Dat is helemaal niet nodig. Houtspaanders en zaagsel uit de hout verwerkende fabrieken worden verwerkt tot pellets, die mits goed gestookt, nauwelijks schade veroorzaken. Een bericht (in het Duits) van het "Umweltbundesamt":

Es gibt auf dem Markt bereits moderne Holzfeuerungsanlagen, die relativ geringe Feinstaubemissionen verursachen

Zie het hele verhaal hier:

De Duitse Wikipedia over hout stoken!:

Nog meer van deze domroep, die alleen z'n eigen verspillende leefstijl verdedigt.

De leefstijl van is alleen mogelijk met tonnen olie uit het midden oosten, daar waar de oorlog op draait.

Ik eet geen komkommer, tomaat, aubergine, paprika in de winter. Zomergroenten. Maar verwend gespuis.

Zo'n ding heb ik al 40 VEERTIG JAAR. De koperen kop van


Het mooie van leren is dat niemand het van je af kan pakken.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
MailMail