Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie.

Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

21-1-2013. Het sneeuwt weer en weer staat Nederland vast. Tijdens het sneeuwruimen (dan ben je wel de enige) een vrouw, lopend naast de fiets) terwijl de kinderen gewoon doorfietsen. Er landt een dikke PC-Hoofttraktor naast het voetpad.

Hoeveel weegt ie? Hoeveel PK? Hoeveel oorlog? Geen idee.

En de NOS, die blijft het blik pluggen alsof er niets aan de hand is.

 
Louis Dekker ("Economieredaktie") noemt men zich zelf daar, op Zandvoort.
 
Hier worden ze heel erg blij van dit weer.
Jazeker!
 
 
Nieuwe auto, maar niet zo zuinig. De sluikreklame van de domroep.
 
 
Louis Dekker ("Economieredaktie") weer: Niet zo zuinig en dus niet zo schoon. Voor de NOS geen enkel probleem.
 
 
Louis Dekker, Utrechtse "autoboulevard", Italiaande toestanden. Hierover later meer.
 
 
35% meer brandstof, maar ach, geld moet rollen. En de bonussen ook. Hoeveel vangt Louis Dekker ("Economieredaktie") ?
 
 
Het "formule-E-Team", Louis Dekker ("Economieredaktie") over Ruud Koornstra over elektrisch rijden. En de Nederlandse wikipedia doet gezellig mee:
 
De voordelen: deze auto heeft helemaal geen uitstoot van gassen (zoals alle volledig elektrische auto's), is goedkoop, licht en erg zuinig. Lees meer:
 

Door economieverslaggever Louis Dekker

Auto's verbruiken ruim 35 procent meer brandstof dan fabrikanten in de brochures beloven. Auto's die op papier het zuinigst zijn, blijken in de praktijk het meest van de fabrieksopgave af te wijken. Er zijn uitschieters boven de 50 procent. Lees meer:

 
Tijd dus voor het elektrisch "alternatief".
 
De pooierbak.
 
Zo'n vijf procent van de Nederlanders overweegt een elektrische auto te kopen. Dat concludeert voorlichtingsbureau Milieu Centraal na onderzoek onder automobilisten. Miljeu Centraal, die van de banaantjes in het complot. Lees meer:
 

En dan komt dat alternatief. Sommigen schijnen in Brussel te moeten werken en dan is de jarenlang goed werkende Beneluxtrein niet meer voldoende. Die gaat te langzaam. Een "Hoge snelheidstrein". Daarvan zijn er al een paar, de Thalys, de ICE, de Oostenrijkse Railjet, maar voor Nederland te duur, de Italianen worden ingeschakeld. Allereerst die HSL. Heftige diskussies na de Betuwelijn die ook al te duur was en er moet natuurlijk ook een trein op rijden. Het Italiaanse bedrijf Ansaldobreda (niet UIT Breda maar uit Italie, bekend van maffiapraktijken) levert na 5 jaar eindelijk de Fyra, die volgens de Nederlandse wikipedia storingsvrij rijdt. Lees meer:

De NOS: Staatssecretaris Mansveld van Infrastructuur wil dat de NS en de Belgische maatschappij NMBS voor het einde van deze maand met een alternatief plan komen voor de falende hogesnelheidstrein Fyra. Lees meer:

De treinen die de Deense spoorwegen (DSB) bij treinfabrikant AnsaldoBreda heeft laten maken, zijn per direct uit de reizigersdienst gehaald. Aanleiding: twee incidenten waarbij treinstellen van de fabrikant niet tijdig voor rood sein stopte. Het zijn de zoveelste problemen waarmee de DSB dankzij AnsaldoBreda mee te maken heeft. Lees meer:

Er was een goed funktionerende Beneluxtrein, die staat in Maastricht weg te roesten of wordt gesloopt.

En ook de SBB, toch HET spoorwegland, heeft problemen met de Italiaanse rommel, Uit 20-minuten:

SBB ziehen Pannen-Cisalpino aus dem Verkehr
Noch dreieinhalb Jahre müssen die Passagiere den pannenanfälligen ETR-470 Cisalpino ertragen. Dann steht der Pannenzug definitiv auf dem Abstellgleis
. Lees meer:

Maar denk niet dat de Hollanders daar ook maar een greintje van opsteken. En zo gaat het ook met de afhankelijkheid van fossiele brandstof. Uit politiek instabiele gebieden bv. Waar men later ook stroom wil halen. CSP.

Uit wikipedia: In Europa staan alleen een aantal relatief kleine testsystemen bij het onderzoekscentrum in Almería in Spanje en in proefprojecten in de Pyreneeën. Bij Kramers Junction in de woestijn van Californië staan sinds midden jaren tachtig enkele grootschaliger systemen van 350 tot 360 megawatt. Nieuwe systemen staan gepland voor de VS, Spanje, Marokko, Egypte en India. Maar niet in Nederland. Meer info:

En dus wordt het olie en gas, koste wat kost. Desnoods met militair geweld. Een nieuwe oorlog in aanbouw.

En dan is het goederenvervoer nog niet eens aan bod geweest. Men woont gewoon te ver van het werk. En dus betaalt men de prijs van olie en gas.


Alles wat van boven komt, is beneden gemaakt.


Klimaatkombi zal op diverse media interveniëren. Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.