Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie.

Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

28-3-2013. (Update 29-5-2014) Sinds enige tijd staat vooral Oost-Nederland weer op z'n kop. De Betuwelijn is in bedrijf en de realisatie van toevoerlijnen komt nu om de hoek kijken. Tenslotte zal er toch aan- en afgevoerd moeten worden. Uit eerdere berichten blijkt dat dit meer en meer over de weg gebeurt.

Toch zijn er nog steeds groepen opgehitste mensen die het sterk gedecimeerde goederenvervoer per spoor teveel vinden.

Eén van die clubs is norail, De naam spreekt voor zich. Men wil van het spoor af.
Hiervoor moet je even de tijd nemen, de site is zo traag als dikke stront door een theezeefje. De site werd door het lokale sufferdje "De Stentor" onder de aandacht gebracht.

Uit de Stentor: APELDOORN - Tegenstanders gooien een nieuw wapen in de strijd tegen de voorspelde enorme groei van het goederenvervoer over bestaand spoor door Oost-Nederland. Lees meer:

Norail wil dus van het spoor af. Norail wil afhankelijk blijven van fossiele brandstoffen. Van Peakoil hebben Norail, nog de "alternatieve" branches ooit gehoord. Eén van hun speerpunten:

Wat weten politici eigenlijk zelf van alternatieven, zoals het vervoer over water?

Er volg een pagina met 12 (twaalf) audiobestanden over een kakelende buurtbijeenkomst. Kijk hier. Nogmaals, hou er rekening mee dat snelheid van de site geen prioriteit is.

Vervoer over water. Dat hoor je vaker. En dan blijkt inderdaad dat politici helemaal NIETS weten van vervoer over water. Zijn er bv al elektrische schepen? Varen die schepen ook door de straat? Lees bv hoe de SP (vast ook aktief bij Norail) over vervoer in het algemeen en over water in het bizonder denken te denken.


Het twitteraccount van de SP (de politiek dus) heeft weer es een boertje gelaten. Dat zat al een tijdje dwars en op 9-12-2011 moest dat er toch uit. Farshad Bashir, bekend van het toiletrijtuig achter de Sprinter, vindt dat het vervoer over water onderzocht moet worden.

SP Kamerlid Farshad Bashir start onderzoek kleine vaarwegen: Tweet:

en Jurgen van der Sloot, die meteen heftig, maar niet erg slim reageerde:

Binnenvaart is duurzamer dan vrachtverkeer, en je hebt al binnenvaartschepen deels electramotor schuttevaer.nl/nieuws/scheeps… Tweet:

Maar ook Farshad Bashir, expert in non-working solutions, weet van wanten. Lees meer:


Die politici hebben bij Norail het hoogste woord. En ook politici hebben nog nooit van peakoil gehoord. De effekten van peakoil komen de laatste tijd echter steeds meer boven drijven.

De NOS, die zich doorgaans niet zo druk maakt over miljeu, bericht: De regering van Peru heeft de noodtoestand afgekondigd in een regio van de Amazone-jungle langs de grens met buurland Ecuador.

Volgens de overheid voltrekt zich een milieuramp rond de grootste olievelden van het land. Het gebied zou zijn vervuild met onder meer zware metalen als lood, barium en chroom.

De velden worden geëxploiteerd door de Argentijnse oliemaatschappij Pluspetrol. Bewoners klagen al jaren over de vervuiling, maar kregen geen gehoor bij de overheid. Ook het bedrijf dat in de jaren 70 de olieputten boorde zou geen maatregelen tegen vervuiling hebben genomen.

Onmiddellijke actie

Peru had tot voor kort geen wettelijk milieuregels. Nu zegt het ministerie van Milieu dat Pluspetrol de vervuiling moeten opruimen. Het Argentijnse bedrijf heeft nog niet gereageerd.

De Peruaanse regering eist onmiddellijk actie van Pluspetrol. Het bedrijf kreeg in januari al een boete 11 miljoen dollar. Lees meer:

Dit zijn de stuiptrekkingen van de oliemaffia. De produktie van de grote olievelden neemt af en de oliemaffia zoekt wanhopig naar nieuwe mogelijkheden om in de markt te blijven. De noordpool viel al eerder af. Norail heeft het nergens op z'n slakkensite over peakoil.

Search Results for: peakoil

Niet gevonden

Men is gewoon tegen. Dat mag toch?


De Nederlandse bevolking is gewoon murw gemuzeikt. Protest, 272 reakties over het besluit van de NOS worden gewoon genegeerd. Degenen die niet reageerden zetten de "nieuwszender" gewoon UIT.

272 reacties op “Muziek” en dat aantal groeit nog.

draakmug zegt: 14-03-13 om 12:53

Met alle promo’s en de overload aan reclameboodschappen ben ik blij met het nieuws tussendoor.

Als ik muziek wil luisteren ga ik wel naar een andere zender. Het is voor mij, samen met de ontzettend grote hoop reclame een grote ergenis. Doe dan wat meer aan achtergrond nieuws ipv. die ontzettende oubollige doodgedraaide muziek.

Jammer, want ik word zo graag wakker of kook ‘s avonds graag het eten met het het R1J, maar niet met muziek van het R1J.

Koen zegt: 14-03-13 om 12:55

Nou, geef mij die woordenstroom en het nieuws maar.
Lees meer:


En ook de NOS heeft bijna niets over Peakoil. Dat kan ook niet anders, want dan zou de hele NOS in elkaar donderen.

3 resultaten voor zoekterm peakoil

En dus wordt het dan, dankzij de NOS en Norail dit in je eigen straat. Het blijft mistig voor die jongens:

Dank voor je bericht. De boodschap op de website waar je op wijst is ons niet helemaal duidelijk.

Dat betekend niet een verplaatsing naar wegvervoer, maar wel een verantwoord treinvervoer. Omleiding een aanpassing van de spooromstandigheden horen daar bij, eventueel aangevuld met vervoer over water.

"betekend"

Nederlands is voor de meeste truckerboeren geen topprioriteit:

En omdat spooraansluitingen niet meer de "core business" is van NS, vermoordt NS deze bedrijven maar gewoon. Wat nou veiligheid, werkgelegenheid, wat nou peakoil?

Dit filmpje is voor een deel pal naast de Betuwelijn opgenomen. Peakoil zelf wordt echt leuk. Norail krijgt later de kous op de kop.

Peak oil is here!  We need to find the middle ground between  complacency and panic.
Deal with reality or reality will deal with you!

De oplossing voor beide problemen is even simpel als effectief.

Richt de stations weer in als vroeger. IJssellijn en vergelijkbare projekten zijn dan overbodig. Stations zijn dan niet langer een anonieme verzameling beton. Men vindt werkgelegenheid op een station.

Het station is VAN de bewoners. Men doet er boodschappen, men werkt er. Dat verniel je niet. Lees meer:


Loppersum, naar de supermarkt: Wel 2.5 km.


Klimaatkombi zal op diverse media interveniëren, oa op Facebook. Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
Mail