Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten.

22-1-2012. VARA's oplichtmuts Janine praat haar mondje voorbij. "Ik woon in de Achterhoek". Dat had ze beter niet kunnen vertellen. Nu staat ze samen met de andere VARA-blunders op deze website. Hoeveel vogels al geplet tijdens de 80 km vogelpletrit met het gore rijblik? Flink meegewerkt aan de verkeersinfarct de rest van de week? Een toepasselijke foto van deze debiele wegversmalling bij het artikel. Helaas, die "doet het niet meer" na een "ontmoeting" met de trein. Zo wordt de VARA "beroemd".

Een ander lachwekkend figuur is twitteraar @Pluginsurfin_nl. Van wie hier een widget over oplaadpunten staat. Volg deze maar es, dan zie je dat er allang elektrisch gereden kan worden. Meer dan 100 jaar om precies te zijn.

In Nederland vertelt men kinderen, maar ook volwassenen nauwelijks iets over de werking van het railverkeer. De Duitsers wel. Een jaar geleden het programma "Kopfball". Hoe komt het dat vroeger het spoor in de zomer soms "krom trok" en nu niet meer. Meer zien:

Zo snappen de bobo's dus ook niet dat de Zwitsers nog steeds nieuwe smalspoortracé's aanleggen en dat daar het goederenvervoer voor een groot deel per spoor geschiedt. Hier de "Rollbockanlage" in Suhr, dichtbij Solothurn. Normaalsporige wagens worden op het smalspoor meegenomen.

Uit "Bahnforum.ch": Dort wo früher die Rollbockanlage war ist nun der grosszügig dimensionierte WSB-Bahnhof, die Rollbockanlage wurde weiter hinten neu erstellt.

En ook door bewoonde gebieden. Meestal zonder problemen, al heb je er altijd één die z'n verantwoording niet aankan. Gekraakt!

Kortgeleden waren er proefritten op het "nieuwe" AAR-tracé. "Nieuw" omdat men hier een oud SBB-tracé gebruikt. (Meer info):

Het smalspoor is aanmerkelijk goedkoper aan te leggen en te onderhouden. En de prijsverhouding weg/rail zal in de toekomst nog verder in richting rail verschuiven, fossiele brandstof raakt op en wordt dus duurder. (Meer info):

Maar de provincies zetten in op busvervoer. Dat is er in de nabije toekomst dus niet meer. Nu omschakelen!

Hier rijdt de "tram" gewoon tussen het overige verkeer, men is er aan gewend. Ook aan de "trams" van de verderop gelegen "Aare Seeland Mobil". Hier rijden de goederentreinen ook door het dorp. Geen enkel probleem.

Zou zomaar in de gemeenten Wageningen of Renkum kunnen zijn. De breedte (2.6 m) is echt niet meer dan die van een gemiddelde vrachtwaggel. Deze combinaties kunnen echter probleemloos vóór- en achteruit. Ook een bus heeft een vergelijkbare breedte.

De geografie van deze omgeving is vergelijkbaar met die van Noord-Limburg of Gelderland.

Alle foto's zijn in een groter formaat te bekijken door rechts te klikken en de betreffende regel te selekteren.

Zie deze grindtrein, ingeklemd tussen twee motorwagens, omgeving Biel. Je zal toch met zo'n lange combinatie door de dorpen moeten manoevreren. Dat gaat niet met een vrachtwaggel. De trein doet dit probleemloos. Veel meer voorbeelden op Bahnbilder.ch:

Laat dit een voorbeeld zijn voor de over het paard getilde bobo's in de betreffende provincies.

Opschieten, de olieprijs stijgt!


Sommige mensen zijn zo geslepen, dat ze zichzelf in de vingers snijden.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Ervaar meer over klimaatkombi.
Mail