Deze stek probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze stek is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de stek als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze stek op de PC met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

Veel bezoekers van deze webstek raken in de war als ze met hun eigen vervuilende leefstijl geconfronteerd worden. Hier wordt de camera veelvuldig als wapen gebruikt. Daar hebben sommigen een gloeiende pest aan. Ook zijn er bezoekers die moeite hebben met de layout en kleuren.

Ook deze terreur wordt hier genegeerd.

Weinig of geen onverteerbaar afval en zeker geen rijblik voor de deur. Gebruik maken van het al even primitieve openbaar vervoer. Met petities bereik je niks. Wel met de camera. Confrontatie is de beste methode.

Verder werkt deze stek ZONDER cookies en andere oplichtmethoden. Je krijgt dus geen reclame voor dingen die je toch niet wilt.

22-1-2012. VARA's oplichtmuts Janine Abbring praat haar mondje voorbij. "Ik woon in de Achterhoek". Dat had ze beter niet kunnen vertellen. Nu staat ze samen met de andere VARA-blunders op deze website. Hoeveel vogels al geplet tijdens de 80 km vogelpletrit met het gore rijblik? Flink meegewerkt aan de verkeersinfarct de rest van de week? Een toepasselijke foto van deze debiele wegversmalling bij het artikel. Helaas, die "doet het niet meer" na een "ontmoeting" met de trein. Zo wordt de VARA "beroemd".

Kijk even hoe Janine zich op woongebied gedraagt.

Samen met haar ouders en zus woonde Janine Abbring in Roden. Later verhuisde de familie naar Warffum. Op haar nieuwe middelbare school werd ze gepest, waardoor ze vertrok naar een andere school. In 1994 ging ze journalistiek studeren aan Windesheim in Zwolle, afstudeerrichting Geschreven Pers. Na haar afstuderen in 1999 ging ze aan de slag bij de kunstredactie van het Groninger Dagblad, waar ze drie jaar werkte tot ze in 2001 overstapte naar RTV Noord. Sinds 2006 woonde ze in een kleine boerderij in Westeremden, met een bomentuin van ruim 10.000 vierkante meter. Daarnaast had ze een kleine woonark in Loosdrecht. In 2014 verhuisde ze naar Amsterdam. In de zomer van 2018 vertrok ze naar Hilversum. Lees meer:

De Zwitsere innoveren inmiddels verder. Er ontstaat een gigantisch smalspoornetwerk, er is alleen nog tussen Zweisimmen en Interlaken Ost een "gat". Dat kan gedicht worden met een rijtuig dat normaalspoor en smalspoor aan kan.

In Nederland vertelt men kinderen, maar ook volwassenen nauwelijks iets over de werking van het railverkeer. De Duitsers wel. Een jaar geleden het programma "Kopfball". Hoe komt het dat vroeger het spoor in de zomer soms "krom trok" en nu niet meer. Bekijk nu dit: Meer zien:

Zo snappen de bobo's dus ook niet dat de Zwitsers nog steeds nieuwe smalspoortracé's aanleggen en dat daar het goederenvervoer voor een groot deel per spoor geschiedt. Hier de "Rollbockanlage" in Suhr, dichtbij Solothurn. Normaalsporige wagens worden op het smalspoor meegenomen.

Uit "Bahnforum.ch": Dort wo früher die Rollbockanlage war ist nun der grosszügig dimensionierte WSB-Bahnhof, die Rollbockanlage wurde weiter hinten neu erstellt.

En ook door bewoonde gebieden. Meestal zonder problemen, al heb je er altijd één die z'n verantwoording niet aankan. Gekraakt!

Kortgeleden waren er proefritten op het "nieuwe" AAR-tracé. "Nieuw" omdat men hier een oud SBB-tracé gebruikt. (Meer info):

Het smalspoor is aanmerkelijk goedkoper aan te leggen en te onderhouden. En de prijsverhouding weg/rail zal in de toekomst nog verder in richting rail verschuiven, fossiele brandstof raakt op en wordt dus duurder. (Meer info):

Maar de provincies zetten in op busvervoer. Dat is er in de nabije toekomst dus niet meer. Nu omschakelen!

Hier rijdt de "tram" gewoon tussen het overige verkeer, men is er aan gewend. Ook aan de "trams" van de verderop gelegen "Aare Seeland Mobil". Hier rijden de goederentreinen ook door het dorp. Geen enkel probleem.

Zou zomaar in de gemeenten Wageningen of Renkum kunnen zijn. De breedte (2.6 m) is echt niet meer dan die van een gemiddelde vrachtwaggel. Deze combinaties kunnen echter probleemloos vóór- en achteruit. Ook een bus heeft een vergelijkbare breedte.

De geografie van deze omgeving is vergelijkbaar met die van Noord-Limburg of Gelderland.

Alle foto's zijn in een groter formaat te bekijken door rechts te klikken en de betreffende regel te selekteren.

Zie deze grindtrein, ingeklemd tussen twee motorwagens, omgeving Biel. Je zal toch met zo'n lange combinatie door de dorpen moeten manoevreren. Dat gaat niet met een vrachtwaggel. De trein doet dit probleemloos. Veel meer voorbeelden op Bahnbilder.ch:

Laat dit een voorbeeld zijn voor de over het paard getilde bobo's in de betreffende provincies. Opschieten, de olieprijs stijgt!


Sommige mensen zijn zo geslepen, dat ze zichzelf in de vingers snijden.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Ervaar meer over Klimaatkombi.
Mail