Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums en twitter kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie. Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

27-4-2014. Er is een lobby aan de gang die de trein kapot wil maken.  Maar tegelijkertijd kan men niet zonder.

NL is verslingerd aan de bus. Voetballers reizen per bus. Demonstratie per bus.

wat een ontzettend mooi nummer voor . Ik wil je vaker op de radio horen !

Dit soort dus. Dat overal overlast veroorzaakt en al helemaal niet zonder energievretende luxe kan. De hippiecultuur viert hoogtij.

Al 23.000 mensen tekenden petitie tegen tuinplanten met bijendodende pesticides in

Uit Perssupport: ,,Greenpeace doet alsof het bijenprobleem wordt opgelost door pesticiden te verbieden en meer bloemetjes te zaaien. Daarmee wordt het wereldwijde probleem van de bijensterfte absoluut niet opgelost," stelt ir. Maarten van Hoorn van Science in Water. ,,Hoge bijensterfte komt bijna overal voor, ook in bloemrijke gebieden waar helemaal geen pesticiden gebruikt worden. De achteruitgang van de bijen op het noordelijk halfrond is al in begonnen voordat de momenteel veel gebruikte pesticiden ontdekt werden." Lees meer:

De hotemetoten zijn veel geraffineerder. Roundup verboden? Verder met Ultima. Dezelfde gevaarlijke rommel en iedereen is weer zoet. Lees meer:

Gewist?


Dit soort lieden denkt met simpele oplossingen de zaak te kunnen redden. Met de bus, petitie of ander loos geschreeuw. Hippies.
Elektrische stadsbussen rijden geheel op remenergie treinen.

NL kent nauwelijks een trein die rekuperation gebruikt. En dan nog minimaal. Om over vrachtwaggels maar te zwijgen.

NL wordt een derdewereldland met elektrische bussen. Lachen. @mpost_pnb Denk na: Een VIRM als ie ooit gaat terugleveren, 1.6 MW, 50% = 0.8 MW gedurende 10 min. Welke bus kan dat verwerken? En dan gaat misschien ooit een 189 (4.2 MW) 50% terugleveren, ruim 2 MW Dan wordt het pas echt leuk. Hou die energie op het spoor. Daar rijdt materieel dat het kan verwerken.

En hoeveel is die teruggeleverde stroom nou eigenlijk? Niet meer dan 10%!

Movares schrijft: Energieverbruik VIRM, met (links) en zonder (rechts) rekuperatie is terug te leiden dat door rekuperatie het aandeel traktie daalt van 55 naar 50 %. Opvallend is ook het aandeel dat nodig is voor de airco (27%).

Gewist?

Uit Wikipedia: Gleichstromnetze sind nur bedingt aufnahmefähig, da sie oft nicht rückspeisefähig sind; der eingespeiste Strom kann dann nur lokal verwendet werden.

Moderne Gleichstrom- und Mehrsystemlokomotiven verfügen über Bremswiderstände, damit auch in Situationen, in denen die elektrische Energie nicht rückgespeist werden kann, die verschleißfreien elektrischen Bremsen genutzt werden können.

Die Re 4/4II besitzt eine klassische Stufenschaltersteuerung mit Regelung auf der Hochspannungsseite des Transformators und vier Wechselstrommotoren. Die Bremsenergie der Motoren kann rekuperiert werden. Lees meer:

Die Bremsstromrückspeisung (Nutzbremsung) von elektrischen Neubaufahrzeugen beruht auf den Möglichkeiten der Traktionsstromrichter. Die Bremsenergie wird wieder hochtransformiert und in die elektrische Fahrleitung zurückgespeist. Bei Gleichstrombahnen (z. B. Straßenbahn) ist zur Rückspeisung zwar kein netzgeführter Umrichter erforderlich, jedoch ist die Aufnahmefähigkeit des befahrenen Oberleitungsabschnittes nur dann gegeben, wenn mindestens einer der folgenden Fälle zutrifft:

En hier:

Het goederenverkeer kan in NL helemaal niets terugleveren.

Dat wordt in Nederland dus niks. Bussen en dieseltreinenclub Breng houdt wel van grappen.....

Bij in Arnhem wordt je oranje gekroond als je vandaag de bus pakt. Daar wordt je toch blij van!

.....maar pakt het serieuze goederenverkeer niet aan. Stroop smeren en tegelijk blijven vervuilen. Hier wordt Albert Hein op het station in Apeldoorn bevoorraad.

Let wel, het station, waar ook jongens als hier links voorbijrijden en een goederenwagentje kunnen loslaten.

Het is dus zaak niet afhankelijk te worden van Verweggistanspul, want dit wordt nog steeds per vrachtwaggel aangevoerd en als gevolg van Peakoil loopt dit in de toekomst ernstig gevaar.


Eén pagina dwaalleer vergt 10 pagina's weerlegging.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk Klimaatkombi helemaal.
MailMailMail