Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten.

11-2-2012; Diverse clubs blijven in de media hakken op het spoortje dat ze zelf verknald hebben. Men heeft de propaganda om buiten de stad (en dus ver van het werk) te gaan wonen zonder morren geslikt.

Zoals ROVER, dat op z'n eigen site een fotootje zet van de eerste generatie dubbeldekkers. ROVER: NS en ProRail hebben besloten om de uitgedunde NS-dienstregeling voor onbepaalde tijd voort te zetten. Dit “omdat er volgende week sneeuw in de weersverwachtingen zit en het blijft vriezen. We willen reizigers niet steeds een andere dienstregeling voorzetten: dan weer gewoon, dan weer uitgedund. Op deze manier is het het meest duidelijk voor de reiziger”, aldus een woordvoerder van NS.

Rover heeft hier geen goed woord voor over.....  Meer lezen:

Men heeft het ook steeds over de Zwitsers en daarover naast die modulair opgebouwde dubbeldekkers gaat het vandaag: Dubbeldekkers komen ook bij het Zwitserse spoor voor en zie hoe de Zwitsers daarmee omgaan inzake vernieuwing:

Let vooral op het kostenplaatje!

Ook al iets dat de Zwitsers al jaren doen.

Maar er is ook goed nieuws, NS is de eerste generatie dubbeldekkers aan het opknappen en het mooiste, het is modulair opgezet, voorzien van standaard "stoot- en trekwerk", schroefkoppelingen en buffers. Tot nu toe gereden met NS 1600, 1700. Dat werk kan probleemloos overgenomen worden door de nieuwe generatie DUITSE LOKS 189 of zelfs voormalige DDR-loks. Lees verder...

Onderaan een voorbeeld van universele inzet.

Misschien wordt NS nog eens een echte trein. Niks bizonders, de Duitsers en Zwitsers doen dit al jaren met succes. Kan ook probleemloos versterkt worden om de schare huisvadertjes -moedertjes naar hun werk te vervoeren.

De Zwitsers maken het nog veel bonter. Een ander voordeel is hier al meer besproken, de onbeperkte uitwisselbaarheid. Hieronder een filmpje van het ondehoudsbeleid waarin een trein met defekte rijtuigen naar de werkplaats vervoerd wordt. Er gaan niet meteen 4 "bakken" naar de werkplaats, alleen van de defekte rijtuigen wordt een "lijkentrein"
samengesteld die "onder het mes gaat".

En zie de universele inzetmogelijkheden, hier een dubbeldeksrijtuig in een gewone trein.  >>>>>

Schweiz aktuell vom 11.12.2009

Conclusie, dun de dienstregeling het hele jaar uit. De olieslaven zoeken het zelf maar uit met hun egoïsme.

Zoals de domroep zelf regelmatig laat weten.


Wat men in een trein overvol noemt, noemt men in een bar sfeer.


Volg Klimaatkombi op Twitter, account daar is Klimaatcombi:  Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Bekijk deze website met Mozilla Firefox. Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.