Deze site probeert oplichting rond energie en verkeer aan te kaarten. Deze site is ook hulpmiddel om een lang verhaal op forums kort te maken. Beschouw de site als dokumentatie die ook weer verwijst naar andere dokumentatie.

Bekijk deze site met Chrome, Firefox, Safari of Opera. Negeer Internet Explorer.

8-6-2013. Het gevaarlijkst zijn de roeptoeteraars die via Twitter allerlei onzin het internet op blazen. Zo is daar de ANWB die windmolens niet mooi vindt en meteen verschijnen er allerlei beamingen. Zoals deze:

ANWB komt op voor de belangen van haar leden op het gebied van recreatie en toerisme.

In het kielzog van de ANWB (een autoclub) Zonnevisie. Een commercieel bedrijf dat slechts een piepklein deel van de duurzame energie aanpakt. Daarmee denken oa de ANWB en de TU Eindhoven de zaak te kunnen redden.

Op 6 juni 2013 houdt domroep NOS (weer es) een verhandeling over de Fyra. Dankbaar onderwerp. Maino Remmers is daartoe samen met Maarten Steinbuch in het spoorwegmuseum alwaar materieel '24 (de blokkendoos) bekeken wordt.


Daar hebben we het hier al meer over gehad. Lees hier:

Steinbuch hinkt op twee gedachten. De eerste ingegeven door z´n hormoontjes, de Tesla. Zelfs z´n scharreltje is er door besmet. Niet zo verwonderlijk is dan ten tweede z'n belangstelling voor de Fyra. Die gaat ook snel (tenminste dat was de bedoeling) en daar geilt ook de TU Eindhoven op. Tweet:

De domroep, Steinbuch, de TU-Eindhoven en de automaffia geilen maar op één ding. Scheuren, racen, pooierbakken en meer van die ongein. Men ziet de Peakoil-bui al hangen, maar ja die hormoontjes.

Degelijk werk, zoals die Blokkendoos en de Zwitserse equivalenten RBe 4/4 en later de RBDe 4/4 kent men hier niet. Daar komt men pas achter als het spul in het museum staat.

Zoals gezegd, degelijk werk en ook een degelijk principe, dat zelfs in de noodgreep voor de Fyra gebruikt werd. Standaard materieel zoals dat door de laatste Beneluxtrein gebruikt werd.

Het ging zelfs nog verder.

De Belgen zetten loks in die voor beide stroomsystemen geschikt waren.

Hoe universeel dit principe was blijkt uit de foto rechts, waar de lok aan de andere kant van de trein gezet werd om een collega (achteraan de trein) naar huis te brengen. En de noodgreep voor de Fyra was zelfs geschikt voor alle Europese spanningen.

Daar kon de domroep niet mee omgaan en regelmatig verscheen de Fyra in beeld met de Traxx-lok.

Die Traxx-lok is zelfs geschikt om goederentreinen te trekken. Ook dat is in Nederland totaal onbekend, want men vervloekt de Betuwelijn. Goederen gaan hier over de weg. Nogmaals,

Peakoil? Nooit van gehoord.

Toplacher.

Want dan kunnen Steinbuch en de totale TU (incl. de superbus van Ockels) naar de schroothoop.


Wie de problemen begrijpt en niets doet, heeft de problemen niet begrepen.


Klimaatkombi zal op diverse media interveniëren. Antwoorden langer dan 140 tekens worden op deze website gegeven.

Reageren? Schuif de muis over de trein en bekijk de statusbalk.

Bekijk klimaatkombi helemaal.